Școala Gimazială Vladimirescu;
Profesor: Tulea Daniel;
Clasa: a VI – a,
Efectiv: 20 elevi ( F; B) ;
Data: 7 martie 2019;
Durată: 50 minute;
Obiectul: Educație fizică;
Locul de desfășurare: terenul de sport.
TEME:
1. Îndemânare – coordonarea acțiunilor corpului în spațiu și timp.
· Dezvoltarea capacitatilor de coordonare a acțiunilor corpului în spațiu și timp, prin jocuri dinamice
2. Jocuri sportive
· Handbal – Consolidarea driblingului din deplasare cu accent pe protejarea corespunzătoare a mingii, prin exerciții specifice
Tipul lecției: consolidarea unor deprinderi specifice jocurilor sportive
Obiective operaționale:
v Cognitive:
ü să execute corect tipurile de exerciții date conform comenzilor și în sincronizare cu ceilalți copii în limita posibilităților individuale;
ü să respecte regulile și indicațiile date.
v Afectiv – atitudinale:
ü să - și educe spiritual de competiție prin participarea cât mai activă în cadrul echipei din care face parte;
ü să păstreze ordinea și disciplina în timpul lecției;
ü să - și dezvolte autocontrolul de lucru și al emoțiilor.
v Psiho – motorii:
ü să execute cu deplin control mișcările simple și complexe;
ü să răspundă prompt la comenzile primate;
ü să respecte refulile jocurilor din lecție;
ü să execute corect driblingul simplu și multiplu din deplasare.
Strategii didactice:
Ø Metode și procedee metodice: explicația, demonstrația, exersarea, exercițiul.
Ø Forme de organizare: frontal, pe grupe, individual.
Ø Mijloace didactice: mingi de bachet, mingi de fotbal, mingi medicinal, mingi de tenis, mingi de ping pong, linguri, jaloane.
DESFĂȘURAREA LECȚIEI:
MOMENTELE
LECŢIEI
|
CONŢINUT
|
DOZARE
|
FORMAŢII DE
LUCRU
|
INDICAŢII METODICE
|
OBS.
|
Organizarea colectivului de elevi
3’
|
Alinierea;
Salutul;
Verificarea echipamentului şi a starii de sănătate;
Anunţarea temelor;
Întoarceri la stânga, la dreapta și la stânga imprejur.
|
30”
30”
1l
30”
30”
|
Linie pe un rând.
|
„În linie pe un rând adunarea!”
„V-aliniaţi!”
„Drepţi!”
„Bună ziua!”
„Pe loc repaus!”
| |
Pregătirea organismului
pentru efort
7’
|
Variante de mers
- Mers normal
- Mers pe vârfuri cu
braţele sus
- Mers normal
- Mers pe călcâie cu mâinile la ceafă
- Mers normal
- Mers pe partea exterioara a labi piciorului
- Mers normal
- Mers pe partea interioară a labi piciorului
- Mers normal
- Mers ghemuit
(pe lățime mers de voie)
Variante de alergare
- Alergare ușoara
- Mers normal
- Alergare cu genunchii sus
- Mers normal
- Alergare cu pendularea gambelor înapoi
- Mers normal
- Alergare cu pas săltat
- Mers normal
- Alergare cu paşi adăugaţi cu umărul stâng spre direcţia de alergare
- Mers normal
- Alergare cu paşi adăugaţi cu umărul drept spre direcţia de alergare
(pe lățime mers de voie)
|
1l
1L
1 l
1L
1l
1L
1l
1L
1l
1L
2 ture
1L
1 diag.
1L
1 diag
1L
1 diag.
1L
1 diag.
1L
1 diag.
|
„Cu stângul înainte, marş!”
„Spatele drept, privirea înainte!” „Spatele drept, genunchii se ridica sus,,
„Genunchii bine întinşi!”
„Trage de braţe la spate!”
„Spatele drept, palmele pe genunchi!”
„Inspiraţie cu ridicare pe vârfuri, expiraţie cu coborâre pe toata talpa!”
| ||
Influenţarea selectivă a aparatului locomotor
8’
|
Complex de dezvoltare fizica armonioasa:
Exerciţiul nr. 1.
P.I. Stând depărtat, braţele îndoite, palmele pe şold:
T1-2 –aplecarea capului înainte cu arcuire
T3-4 – extensia capului
cu arcuire
T5-6 – îndoirea capului lateral dreapta cu arcuire
T7-8 – îndoirea capului lateral stânga cu arcuire
Exerciţiul nr. 2.
P.I. Stând depărtat, braţele la piept
T1-2 - extensia braţelor cu arcuire la piept
T3-4 – extensia braţelor cu arcuire lateral
T5-6 – bătaia palmelor deasupra capului
T7-8 – bătaia palmelor la spate jos
Exerciţiul nr. 3.
P.I. Stând depărtat, braţul drept pe lângă ureche sus, braţul stâng îndoit cu mâna pe şold
T1-2 – îndoire laterală a
trunchiului spre stânga cu arcuire
T3-4 – idem spre dreapta
T5-6 – extensia trunchiului cu arcuire a braţelor sus
T7-8 – îndoire înainte cu arcuire şi atingerea solului cu vârful degetelor de la mâini
Exerciţiul nr. 4.
P.I. Stând depărtat cu mâna stânga pe șold și bratul drept rotunjit deasupra capului
T1-2 – îndoirea trunchiului cu arcuire spre stânga
T3-4 – îndoirea trunchiului cu arcuire spre dreapta
T5-6 -idem spre stânga
T7-8 -idem spre dreapta
Exerciţiul nr. 5.
P.I. Stând depărtat, braţele îndoite la piept
T1-2 –răsucirea trunchiului spre stânga cu arcuire
T3-4 –răsucirea trunchiului spre dreapta cu arcuire
T5-6 -idem spre stânga
T7-8 -idem spre dreapta
Exerciţiul nr. 6.
P.I. Stând depărtat.
T1-2 Fandare cu arcuire cu piciorul stâng în faţă.
T3-4. Fandare cu arcuire cu piciorul drept în faţă
Exerciţiul nr. 7.
P.I. Stând, braţele îndoite, palmele pe şold: sărituri ca mingea.
|
3x8 timpi
3x8 timpi
3x8 timpi
3x8 timpi
3x8 timpi
3x4 timpi
30”
|
Coloană de gimnastică
câte 4.
|
„Din formație câte 1 în formație câte 4 pe mijlocul terenului, la pas marş!”
„Luăm distaţă de doua lungimi de braţ!”
-„Spatele drept!”
„Braţele bine întinse!”
„Genunchii bine intinsi!”
| |
Calitate motrică de bază
Îndemânare
13’
HANDBAL:
Dribling simplu şi multiplu
14’
|
ȘTAFETA CU PIRUETA
Colectivul este împărţit în 4 echipe egale ca număr şi care se găsesc în spatele unei linii de start,cu interval de 1,5 m între ele. La 10 – 15 m de la linia de star, se va așeza pentru fiecare echipă câte o minge medicinală. La semnalul conducătorului, primul elev din fiecare echipă va alerga până la minge, așează palma pe minge si executa o piruetă, fără a ridica mâna de pe ea, după care se întoarce în alergare la următorul. Jocul se repetă până execută toții elevii. Câştigă echipa care termină prima. (Anexa 1)
SEMĂNATUL ȘI CULESUL CARTOFILOR
Colectivul este împărţit
în 4 echipe egale ca
număr şi care se
găsesc în spatele unei
linii de start. Pe mai
multe culoare din doi în
doi metri în
cadrul unor cercuri cu
diametrul de 50 cm, se
așează câte o minge de
mărime diferită. Primii
elevi, la semnalul
conducătorului, aleargă
și culeg mingile, ocolesc
un jalon, se întorc,
așează mingile la loc și
predau ștafeta
următorului elev.
Câştigă echipa care
termină prima. Atenție!
Mingile trebuie așezate
obligatoriu în interiorul
cercului. (Anexa 2)
Dribling (din mers/din alergare) 10 m cu ocolirea unui obstacol cu brațul îndemânatic, revenire la şirul propriu în dribling cu brațul neîndemânatic, pasarea mingii următorului coechipier, apoi deplasare la coada şirului.
PARCURS APLICATIV
-Dribling(din mers/din alergare) printre jaloane cu schimbarea brațului de dribling în dreptul fiecărui jalon;
-oprire;
- aruncare la poarta de pe loc;
-recuperarea mingii
-dribling(din mers/din alergare) în linie dreaptă cu brațul îndemânatic, pasare la primul coechipier din coloană care nu are minge, deplasare la coada șirululi.
Joc bilateral
|
3X
3X
3X
3X
5`
|
- atenţionarea permanenta asupra poziţiei corecte în timpul exerciţiilor
- avertizări\ corectări în cazul nerespectării regulilor;
| ||
Revenirea organismului după efort
3’
|
exerciţii de respiraţie (inspiraţie cu ducerea braţelor lateral şi ridicare pe vârfuri, expiraţie cu îndoirea trunchiului spre înainte şi ducerea braţelor jos) relaxarea braţelor şi a picioarelor, mişcări de relaxare
|
2’
1’
|
Mers pe toata suprafața terenului
| ||
Concluzii
2’
|
Alinierea
Aprecieri asupra comportamentului elevilor în lecţie;
Evidenţieri pozitive.
Salut
|
30”
30”
30”
30”
|
În linie pe un rând
|
Anexa 1
ȘTAFETA CU PIRUETA
Colectivul este împărţit în 4 echipe egale ca număr şi care se găsesc în spatele unei linii de start, cu interval de 1,5 m între ele. La 10 – 15 m de la linia de star, se va așeza pentru fiecare echipă câte o minge medicinală. La semnalul conducătorului, primul elev din fiecare echipă va alerga până la minge, așează palma pe minge si executa o piruetă, fără a ridica mâna de pe ea, după care se întoarce în alergare la următorul. Jocul se repetă până execută toții elevii. Câştigă echipa care termină prima.
Anexa 2
SEMĂNATUL ȘI CULESUL CARTOFILOR
Colectivul este împărţit în 4 echipe egale ca număr şi care se găsesc în spatele unei linii de start. Pe mai multe culoare din doi în doi metri în cadrul unor cercuri cu diametrul de 50 cm, se așează câte o minge de mărime diferită. Primii elevi, la semnalul conducătorului, aleargă și culeg mingile, ocolesc un jalon, se întorc, așează mingile la loc și predau ștafeta următorului elev. Câştigă echipa care termină prima.
Atenție!
Mingile trebuie așezate obligatoriu în interiorul cercului.
Prof. Tulea Daniel
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu