joi, 24 septembrie 2020

CLASA PREGATITOARE- UNITĂȚIILE DE ÎNVĂȚARE 2020-2021




                                                    Proiectarea unitatilor de invatare






Elemente de organizare a activităților motrice,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 11

  Continuturi cuprinse in instruire:    - Poziții: drepți, pe loc repaus, șezând

- Formaţii de adunare: în cerc, în semicerc, în linie pe un rând

Formaţii de deplasare: în cerc, în coloană câte unul

Întoarceri prin săritură la stânga şi la dreapta

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                  

 - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

 - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-4

1.1. Recunoaşterea influenţei soarelui şi a temperaturii asupra sănătăţii

1.2. Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte

1.4. Respectarea regulilor de igienă personală

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Pozițiile drepți, pe loc repaus

Formația de adunare în linie pe un rând

 

- învățarea formației de adunare în linie pe un rând 

- învățarea pozițiilor drepți și pe loc repaus

 

10'

     Predictiva

5-7

1.1. Recunoaşterea influenţei soarelui şi a temperaturii asupra sănătăţii

1.2. Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte

1.4. Respectarea regulilor de igienă personală

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Poziții: drepți, pe loc repaus, șezând

Formaţii de adunare: în cerc, în semicerc, în linie pe un rând

 

- repetarea formației de adunare în linie pe un rând 

- învățarea formației de adunare în cerc, în semicerc

- repetarea pozițiilor drepți și pe loc repaus

- învățarea poziției șezând

 

10'

     Observare sistematică

7-11

1.1. Recunoaşterea influenţei soarelui şi a temperaturii asupra sănătăţii

1.2. Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte

1.4. Respectarea regulilor de igienă personală

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Poziții: drepți, pe loc repaus, șezând

Formaţii de adunare: în cerc, în semicerc, în linie pe un rând

Întoarceri prin săritură la stânga și la dreapta

 

repetarea pozițiilor drepți, pe loc repaus și șezând

- repetarea formației de adunare în linie pe un rând 

- repetarea formației de adunare în cerc, în semicerc

- învățarea întoarcerilor prin săritură la stânga și la dreapta

 

10ʾ

Observare sistematică

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 

 

 

 

 

  

Proiectarea unitatii de invatare

Exerciții de influiențare selectivă a aparatului locomotor,

 clasa pregătitoare

 Timp de exersare in lectii 8' Numar de lectii alocate: 6 principale sem I

  Continuturi cuprinse in instruire:    - poziții și mișcări ale capului

- poziții și mișcări ale membrelor superioare

- poziții și mișcări ale trunchiului

- poziții și mișcări ale membrelor inferioare

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                  

 - igiena mîinilor la începutul și finalul orei

  - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-3

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Complex dfg

I  P.I. Stând depărtat, mâinile pe șolduri:

1-4. Rotarea capului spre dreapta

Idem stânga

 

I I P.I. Stând:

1. pas lateral cu piciorul drept, mâini pe umeri

2. ridicare pe vârfuri, simultan cu întinderea brațelor sus

3. coborâre pe toată talpa, mâini pe umeri

4. revenire

 

III. Idem cu piciorul stâng

 

IV. P.I. Stând:

1. ducerea  braţelor lateral

2. ducerea brațelor sus, extensia capului

3. coborârea brațelor înainte

4. revenire

 

V. P.I. Stand depărtat, brațele lateral

1. ducerea brațului drept, cu răsucirea trunchiului, până atinge brațul stâng

2. revenire

3. idem brațul stâng

4. revenire

 

 

8'

     Predictiva

 

 

 

VI. P.I. Stand depărtat, brațele lateral

1. ducerea brațului drept prin lateral sus, cu îndoirea trunchiului spre stânga, până atinge brațul stâng

2. revenire

3. idem brațul stâng

4. revenire

 

VII. P.I. Stand depărtat, brațele lateral

1. aplecarea trunchiului înainte

2. ducerea brațelor inainte

3. revenirea brațelor în lateral

4. revenire

 

VIII. P.I. Stand depărtat, brațele lateral

1. aplecarea inainte, cu răsucire a trunchiului spre stânga, ducerea brațului drept la talpa piciorul stâng

2. revenire

3. idem spre dreapta

4. revenire

 

IX.  P.I. Stând

1. îndoirea picioarelor, palmele pe sol

2. întinderea picioarelor, palmele rămân pe sol

3. idem timpul 1

4. revenire în stând

 

X. P.I. Sprijin ghemuit

1. întinderea piciorului drept înapoi

2. întinderea piciorului stâng înapoi

3. îndoirea piciorului drept

4. îndoirea piciorului stâng

 

XI. P:I. Culcat dorsal, sprijin pe antebrațe

1. îndoirea picioarelor

2. întinderea picioarelor la 45

3. îndoirea picioarelor

4. revenire

 

XII. P.I. Stând cu mâinile pe șolduri

1. prin săritură stând depărtat

2. revenire

3. ridicarea genunchiului drept, lovirea palmelor sub coapsă

4. revenire

5. prin săritură stând depărtat

6. revenire

7. ridicarea genunchiului drept, lovirea palmelor sub coapsă

8. revenire

8'

     

 

4-6

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Complex dfg pe fond muzical

exersarea complexului dfg de la lecțiile 1-3 pe fond musical

la mișcarile brațelor se execută mers pe loc

 

Observare sistematică

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 

 

 

 

Proiectarea unitatii de invatare

Variante de alergare,

 clasa pregătitoare

Timp de exersare in lectii 8' Numar de lectii alocate: 4  sem 

Continuturi cuprinse in instruire:    - alergare în tempo uniform moderat

- alergare accelerată

- alergare cu ocolire de obstacole

- alergare cu schimbare de direcție

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                  

 - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

   - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței realizabile pe 2, 3 metri pătrați

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-2

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Alergare în tempo uniform moderat

Alergare accelerată

alergare în tempo uniform moderat în linie dreaptă (tușa terenului de handbal etc.), cu lider care se schimbă periodic

demonstrații, corectări

alergare accelerată pe 30 m împărțiți în 3 zone: prima zonă alergare ușoară, zona 2 se aleargă mai repede, zona 3 și mai repede

demonstrații, corectări

8'

     Predictiva

3-4

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Alergare cu ocolire de obstacole

Alergare cu schimbare de direcție

alergare cu ocolire de obstacole individual și în coloană cu lider schimbat periodic

alergare cu schimbare de direcție pe liniile terenului de handbal

8'

Observare sistematică

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

  

Proiectarea unitatii de invatare

Forţa dinamică a membrelor inferioare, a spatelui şi a abdomenului,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6  

       Continuturi cuprinse in instruire:    - Mijloace utilizate pentru membrele inferioare

- Mijloace utilizate pentru musculatura spatelui

- Mijloace utilizate pentru musculatura abdomenului

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                   - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

               - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-2

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Exerciții individuale pentru musculatura membrelor inferioare, spatelui, abdomenului

 

- ridicări pe vârfuri din stând, treceri pe călcâie prin rulare pe talpă

- genoflexiui pe ambele picioare și pe un picior cu sprijin

- din șezând cu picioarele îndoite, ducerea brațelor în sprijin înapoi și extensia trunchiului

- din șezând ridicarea alternativă a unui picior, bătaie din palme sub genunchi

- demonstrații, corectări

10'

     Predictiva

3-4

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Exerciții individuale pentru musculatura membrelor inferioare, spatelui, abdomenului

 

- din șezând cu mâinile pe  șolduri, ridicarea picioarelor la 45°, depărtarea și apropierea lor

- din culcat facial cu brațele întinse sus, extensia repetată a trunchiului și a brațelor, cu apucarea gleznelor înapoi, sau cu prinderea palmelor la spate

 

10'

     Observare sistematică

5-6

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Exerciții individuale pentru musculatura membrelor inferioare, spatelui, abdomenului

 

din șezând cu picioarele depărtate, palmele pe sol, răsucirea trunchiului spre stânga și spre dreapta, cu ducerea brațelor de partea răsucirii, aplecând ușor trunchiul spre sol

din culcat dorsal, forfecarea picioarelor cu genunchii întinși/bicicleta

 

10ʾ

Observare sistematică

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 

 

 

Proiectarea unitatii de invatare

Dezvoltarea rezistenţei la eforturi aerobe,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 10-15' Numar de lectii alocate: 6 secundare sem I, 6 principale sem II

       Continuturi cuprinse in instruire:    - Mers vioi

- Alergare ușoară tempo ¼ distanțe scurte

-Alergare în tempo uniform ¼ , 2/4 pe distanțe scurte, medii

-Trasee aplicativ utilitare

 

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                   - igiena mîinilor la începutul și finalul orei

               - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-6

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Mers vioi

Alergare ușoară tempo ¼ distanțe scurte

 

mers vioi sub formă de ștafetă pe distanțe scurte/medii

alergare tempo ¼ pe distanțe scurte

demonstrații, corectări

6'

     Predictiva

7-12

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Alergare în tempo uniform ¼ , 2/4 pe distanțe scurte, medii

Trasee aplicativ utilitare

 

Alergare în tempo uniform ¼ pe distanțe medii

Alergare în tempo uniform 2/4 pe distanțe scurte

Repetarea de 2-3X a unor trasee aplicativ utilitare

demonstrații, corectări

15'

     Observare sistematică

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 

 

  

Proiectarea unitatii de invatare

Viteza de reacţie şi de execuţie a mişcărilor singulare, la semnale acustice, vizuale şi tactile,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 secundare sem I, 6 principale sem II

       Continuturi cuprinse in instruire:    - Exerciții de front și formații executate la comenzi directe, inverse, prin surprindere

- Exerciții de dezvoltare fizică generală executate în ritm rapid

- Starturi din diferite poziții, la comenzi directe, prin surprindere, la semnal auditiv sau vizual

- Ștafete

 

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                  

 - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

   - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-6

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Exerciții de front și formații

Exerciții de dezvoltare fizică generală

 

Exerciții de front și formații executate la comenzi directe, inverse, prin surprindere

Exerciții de dezvoltare fizică generală executate în ritm rapid

 

10'

     Predictiva

7-12

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Exerciții de dezvoltare fizică generală

Starturi din diferite poziții

 

 

Exerciții de dezvoltare fizică generală executate în ritm rapid

Starturi din diferite poziții, la comenzi directe, prin surprindere, la semnal auditiv, vizual sau tactil

 

10'

     Observare sistematică

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 

 

Proiectarea unitatii de invatare

Viteza de deplasare pe distanţe scurte (10-15m),

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 5 ianuarie sem II, 4 iunie sem II

       Continuturi cuprinse in instruire:    - Alergare pe loc

- Alergare accelerată

- Alergare în linie dreaptă pe 10-15 m

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                  

 - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

   - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-3

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Alergare pe loc

Alergare accelerată

 

Alergare pe loc 4-6”

Alergare accelerată pe distanță scurtă

 

10'

     Predictiva

4-9

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Alergare accelerată

Alergare în linie dreaptă

 

Alergare accelerată pe distanță scurtă

Alergare în linie dreaptă pe 10-15 m, pe culoarul dintre 2 linii drepte

 

10'

     Observare sistematică

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 



Proiectarea unitatii de invatare

Viteza de execuţie a unor mişcări repetate şi cunoscute,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 principale sem II

       Continuturi cuprinse in instruire:    - luări de poziții, la comandă în viteză mare

- deplasări în oglindă

- exerciții simple cu mingea, realizate cu viteză mare

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                 

  - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

    - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-2

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Luări de poziții, la comandă în viteză mare

Aruncări și prinderi

Luarea unor poziții cunoscute la comanda profesorului în viteză maximă: drepți, pe loc repaus, ghemuit, pe genunchi, culcat facial etc.

Aruncări și prinderi efectate în viteză mare, în perechi sau grupe, cu 2 sau 3 mingi întroduse în circuit

10'

     Predictiva

3-4

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Deplasări în oglindă

Prinderea mingii sau a unor obiecte aruncate în sus

Deplasări în oglindă, în perechi, pe grupe sau frontal cu un conducător

Prinderea migii sau a unor obiecte aruncate în sus, precedate de bătăi în palme, întoarceri, ghemuiri etc.

10'

     Observare sistematică

 

5-6

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Loviri cu mingea și evitarea lovirii

Prinderea mingii ricoșate din zid

Loviri cu mingea ușoară și evitarea lovirii în perchi sau grupe

Prinderea mingii ricoșate din zid, aruncate de un coleg, de profesor sau din auto-aruncare

10'

Observare sistematică

 

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 

 

 

 

 

Proiectarea unitatii de invatare

Sărituri: pe loc, de pe loc în lungime, peste obstacole,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 februarie sem II, 6 aprilie sem II

       Continuturi cuprinse in instruire:    - sărituri pe loc cu desprindere de pe două picioare, de pe un picior

- sărituri de pe loc, în lungime

- sărituri peste obstacole

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                 

  - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

    - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-4

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Sărituri pe loc cu desprindere de pe două picioare

Sărituri cu desprindere de pe un picior

Sărituri drepte repetate

Sărituri de pe obiecte de înălțimi mici

Sărituri pe un picior, de pe un picior-aterizare pe două picioare, pe celălalt picior

Demonstrații, corectări

10'

     Predictiva

5-9

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Sărituri pe loc cu desprindere de pe două picioare

Sărituri de pe loc, în lungime

Sărituri de pe loc cu desprindere de pe două picioare cu depărtarea picioarelor în aer, cu ducerea gambelor înapoi, cu ducerea genunchilor spre piept

Sărituri de pe loc, în lungime: de pe două picioare-aterizare pe două picioare, de pe două picioare-aterizare pe un picior, de pe un picior-aterizare pe două, de pe un picior-aterizare pe un picior

Demonstrații, corectări

10'

     Observare sistematică

 

10-12

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Sărituri de pe loc, în lungime

Sărituri peste obstacole

Sărituri de pe loc, în lungime, măsurate - sub formă de concurs

Sărituri peste obstacole de înălțimi medii și mici

Demonstrații, corectări

10'

Observare sistematică

 

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 

 

 

 

Proiectarea unitatii de invatare

Deplasări în echilibru pe banca de gimnastică,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 sem II

       Continuturi cuprinse in instruire:    - mers în echilibru pe partea lată a băncii de gimnastică

- mers pe vărfuri, întoarcere 180°, pe partea lată a băncii de gimnastică

- deplasare cu pas încrucișat pe partea lată a băncii de gimnastică

- deplasare în sprijin pe palme și pe genunchi

- mers în echilibru pe banca de gimnastică întoarsă

- mers în echilibru pe vărfuri pe banca de gimnastică întoarsă

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                  

 - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

   - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

(banca de gimnastică este înlocuită cu o linie trasată pe podea/ sfoară/coardă)

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-4

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Mers în echilibru pe partea lată a băncii de gimnastică

Mers pe vărfuri, întoarcere 180°, pe partea lată a băncii de gimnastică

mers pe vărfuri, întoarcere 180°, pe partea lată a băncii de gimnastică

 

Mers în echilibru pe partea lată a băncii de gimnastică, cu brațele întinse lateral

Mers pe vărfuri, întoarcere 180°, pe partea lată a băncii de gimnastică, cu brațele întinse lateral

 

10'

     Predictiva

 

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Deplasare cu pas încrucișat

Deplasare în sprijin pe palme și pe genunchi

Deplasări cu pas încrucișat pe partea lată a băncii

Deplasări în sprijin pe palme și pe genunchi pe partea lată a băncii

10'

Observare sistematică

 

 

 

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Mers în echilibru pe banca de gimnastică întoarsă

Mers pe vârfuri pe banca de gimnastică întoarsă

Mers în echilibru pe banca de gimnastică întoarsă

Mers pe vârfuri pe banca de gimnastică întoarsă

10'

Observare sistematică

 

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 

Proiectarea unitatii de invatare

Tracţiuni pe banca de gimnastică, cu ajutorul braţelor şi picioarelor,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 sem II

       Continuturi cuprinse in instruire:    - tracțiuni simultane cu brațele și impingere simultană cu picioarele

- tracțiuni alternative cu brațele și îmingere alternativă cu piciorul corespondent brațului

- tracțiuni alternative cu brațele și îmingere alternativă cu piciorul opus brațului

- tracțiune cu un singur braț, împingere cu ambele picioare

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                 

  - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

   - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

(tracțiunile se vor face prin aderența palmelor pe podea)

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-3

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Tracțiuni simultane cu brațele și împingere simultană cu picioarele

Tracțiuni alternative cu brațele și împingere alternativă cu piciorul corespondent brațului

-Tracțiuni simultane cu brațele și împingere simultană cu picioarele

-Tracțiuni alternative cu brațele și împingere alternativă cu piciorul corespondent brațului

- Demonstrații, corectări

10'

     Predictiva

4-6

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Tracțiuni alternative cu brațele și împingere alternativă cu piciorul opus brațului

Tracțiune cu un singur braț, împingere cu ambele picioare

-Tracțiuni alternative cu brațele și împingere alternativă cu piciorul opus brațului

Tracțiune cu un singur braț, împingere cu ambele picioare

Demonstrații, corectări

10'

Observare sistematică

 

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 


Proiectarea unitatii de invatare

Prindere cu două mâini la piept, din auto-aruncări şi de la partener,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 15' Numar de lectii alocate: 6 sem I, 6 sem II

       Continuturi cuprinse in instruire:    - ținerea mingii cu două mâini

- aruncare lansată cu rostogolirea mingii pe sol- prinderea mingii din aruncare lansată

- aruncare lansată cu două mâini de jos la partener- prinderea mingii cu două mâini la piept

- aruncare lansată cu două mâini din lateral- prinderea mingii cu două mâini la piept

- aruncare lansată cu două mâini de sus- la distanță și la un partener

- aruncare împinsă cu două mâini de la piept

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                   

- igiena mâinilor la începutul și finalul orei

   - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

(mingi ușoare, preferabil de burete)

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-4

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Ținerea mingii cu două mâini

Aruncare lansată cu rostogolirea mingii pe sol- prinderea mingii din aruncare lansată

Ținerea mingii cu două mâini, mișcări scurte de deschidere a palmelor și reprinderea mingii

Aruncare lansată cu rostogolirea mingii pe sol- prinderea mingii din aruncare lansată

Demonstarții, corectări

Întreceri: cine greșește mai puțin, cele mai multe pase

15'

     Predictiva

5-8

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Aruncare lansată cu două mâini de jos la partener- prinderea mingii cu două mâini la piept

Aruncare lansată cu două mâini din lateral- prinderea mingii cu două mâini la piept

Aruncare lansată cu două mâini de jos la partener- prinderea mingii cu două mâini la piept

Aruncare lansată cu două mâini din lateral- prinderea mingii cu două mâini la piept

Demonstrații, corectări

Întreceri: cine greșește mai puțin, cele mai multe pase

15'

Observare sistematică

 

 

9-12

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Aruncare lansată cu două mâini de sus- la distanță și la un partener

Aruncare împinsă cu două mâini de la piept

Aruncare lansată cu două mâini de sus- la distanță și la un partener

Aruncare împinsă cu două mâini de la piept

Demonstrații, corectări

Întreceri: cine greșește mai puțin, cele mai multe pase

 

15'

Observare sistematică

 

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 

 

Proiectarea unitatii de invatare

Startul de sus, alergarea de viteză,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 sem II

       Continuturi cuprinse in instruire:    - alergare ușoară

- mers alternat cu alergare ușoară

- pasul alergător de accelerare

- alergare de viteză în tempo variat

- pasul alergător lansat de viteză

- startul de sus

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                  

 - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

   - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

 

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-2

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Alergare ușoară

Mers alternat cu alergare ușoară

mers alternat cu alergare ușoară

 

Alergare ușoară cu poziția corectă a corpului și lucrul brațelor; explicații-demonstrații; corectări

Mers alternat cu alergare ușoară; explicații-demonstrații; corectări

 

10'

     Predictiva

3-4

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Pasul alergător de accelerare

Alergare de viteză în tempo variat

Alergare accelerată în linie dreaptă până la un reper (8 m); explicații-demonstrații; corectări

Alergare accelerată până la un reper, reducerea vitezei până la al doilea reper, accelerare până la al treilea reper; explicații-demonstrații; corectări

 

10'

Observare sistematică

 

 

5-6

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Pasul alergător lansat de viteză

Startul de sus

Alergare accelerată (8 m) cu atingerea vitezei maxime și menținerea ei pe 8-10 m, urmată de încetinirea vitezei și oprire; explicații-demonstrații; corectări

Startul de sus: pozițiile specifice fiecăriei comenzi; explicații-demonstrații; corectări

Startul și lansarea din start 3-4 m

Întreceri pe 25 de m cu start de sus

10'

Observare sistematică

 

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 

 

 

Proiectarea unitatii de invatare

Procedee de prindere şi pasare a mingii, specifice jocurilor sportive,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 12 sem II

       Continuturi cuprinse in instruire:    - pasarea mingii cu două mâini de la piept, prinderea cu două mâini

- pasarea mingii cu două mâini de deasupra capului

- pasarea mingii mici cu o mână, pe deasupra umărului, prinderea cu două mâini

- pasarea mingii mici cu o mână, de jos

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                  

 - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

   - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

(mingi ușoare, preferabil de burete)

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-3

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

Pasarea mingii cu două mâini de la piept, prinderea cu două mâini

Pasarea mingii prin împingere cu două mâini de la piept cu ducerea piciorului drept (pt dreptaci) în față – prinderea mingii cu două mâini, de pe loc

Prindere-pasare din deplasare cu pași adăugați, din mers, din alergare

Demonstrații, corectări

10'

     Predictiva

4-6

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Pasarea mingii cu două măini de deasupra capului

Repetarea prinderii-pasării cu două mâini de la piept

Pasarea mingii cu două mâini de deasupra capului- prinderea cu două mâini,  de pe loc

Prinderea mingii-pasarea de deasupra capului, din deplasare

Demonstrații, corectări

10'

Observare sistematică

 

 

7-9

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Pasarea mingii mici cu o mână, pe deasupra umărului, prinderea cu două mâini

Repetarea prinderii-pasării de la piept și de deasupra capului

Pasarea mingii mici (preferabil de burete) cu o mână, pe deasupra umărului- prinderea cu două mâini, de pe loc și din deplasare

Demonstrații, corectări

10'

Observare sistematică

 

 

10-12

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

Pasarea mingii mici cu o mână, de jos (de la șold)

Repetarea pasării mingii mici cu o mână pe deasupra capului

Pasarea cu o mână de la șold, prinderea cu două mâini

Demonstrații corectări

10'

Observare sistematică

 

Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ)

 

 

 

 


Proiectarea unitatii de invatare

Ștafete simple și jocuri dinamice,

 clasa pregătitoare

 

Timp de exersare in lectii 20' Numar de lectii alocate: 27 sem I, 39 sem II

       Continuturi cuprinse in instruire:    - ștafete și/sau jocuri ce conțin elementelor de organizare a activităților motrice

-  jocuri ce conțin variante de alergare

- jocuri ce conțin aruncări 

-  jocuri axate pe rezistență aerobă

- jocuri axate pe viteză de reacție și execuție, forță dinamică

-  jocuri axate pe viteza de deplasare

- jocuri ce conțin deplasări pe banca de gimnastică

- jocuri ce conțin elemente de târâre

- ș jocuri ce conțin sărituri

-  jocuri ce conțin tracțiuni pe banca de gimnastică

-  jocuri ce conțin deprinderi m. specifice atletismului: startul de sus, alergarea de viteză

-  jocuri ce conțin procedee de prindere și pasare a mingii

Măsuri  pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:                  

 - igiena mâinilor la începutul și finalul orei

  - fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare,  a jocurilor, distanța minimă 1,5 m

- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea  contactului fizic

- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive

 

 

Nr. lectiei

Competențe specifice

Detalieri de continut

Exemple de activitati de invatare/

În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței

 

Dozaj orien-tativ

Evaluare

1

2

3

4

5

6

1-13

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 

 jocuri ce conțin elemente de organizare a activităților motrice

jocuri ce conțin variante de alergare

 jocuri axate pe rezistență aerobă

 

-ștafete și/sau jocuri ce conțin elemente de organizare a activităților motrice

-ștafete și/sau jocuri ce conțin variante de alergare

-ștafete și/sau jocuri axate pe rezistență aerobă

-demonstrații, corectări

 

20'

    Observare sistematică

 

14-19

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

jocuri ce conțin aruncări și prinderi

 

-ștafete și/sau jocuri ce conțin aruncări și prinderi

-demonstrații, corectări

 

20'

Observare sistematică

 

 

20-27

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 jocuri axate pe viteză de reacție și execuție, forță dinamică

 

-ștafete și/sau jocuri axate pe viteză de reacție și execuție, forță dinamică

-demonstrații, corectări

 

20'

Observare sistematică

 

 

1-5

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 jocuri axate pe viteza de deplasare

 jocuri ce conțin deplasări pe banca de gimnastică

 jocuri ce conțin elemente de târâre

 

 

 

-ștafete și/sau jocuri axate pe viteza de deplasare

-ștafete și/sau jocuri ce conțin deplasări pe banca de gimnastică

-ștafete și/sau jocuri ce conțin elemente de târâre

- demonstrații, corectări

 

20'

    Observare sistematică

 

6-11

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 jocuri ce conțin sărituri

jocuri ce conțin tracțiuni pe banca de gimnastică

 

-ștafete și/sau jocuri ce conțin sărituri

-ștafete și/sau jocuri ce conțin tracțiuni pe banca de gimnastică

- demonstrații, corectări

20'

    Observare sistematică

 

12-17

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 jocuri axate pe rezistență aerobă

jocuri ce conțin aruncări și prinderi

 

-ștafete și/sau jocuri axate pe rezistență aerobă

-ștafete și/sau jocuri ce conțin aruncări și prinderi

- demonstrații, corectări

20'

    Observare sistematică

 

18-23

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 jocuri ce conțin deprinderi m. specifice atletismului: startul de sus, alergarea de viteză

 jocuri ce conțin procedee de prindere și pasare a mingii

 

-ștafete și/sau jocuri ce conțin deprinderi m. specifice atletismului: startul de sus, alergarea de viteză

-ștafete și/sau jocuri ce conțin procedee de prindere și pasare a mingii

- demonstrații, corectări

 

20'

    Observare sistematică

 

24-29

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

 jocuri axate pe viteza de execuție

 jocuri ce conțin sărituri

 

-ștafete și/sau jocuri axate pe viteza de execuție

-ștafete și/sau jocuri ce conțin sărituri

- demonstrații, corectări

 

20'

    Observare sistematică

 

30-35

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale

jocuri axate pe viteză de reacție și execuție

Ș jocuri ce conțin procedee de prindere și pasare a mingii

 

-ștafete și/sau jocuri axate pe viteză de reacție și execuție

-ștafete și/sau jocuri ce conțin procedee de prindere și pasare a mingii

- demonstrații, corectări

 

20'

    Observare sistematică

 

35-39

2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc

2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale







Prof. Tulea Daniel

 jocuri axate pe viteza de deplasare

 

- ștafete și/sau jocuri axate pe viteza de deplasare

- demonstrații, corectări

 

20'

    Observare sistematică