Proiectarea unitatilor de invatare
Elemente de organizare a activităților motrice,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 11
Continuturi cuprinse in instruire: - Poziții: drepți, pe loc repaus, șezând
- Formaţii de adunare: în cerc, în semicerc, în linie pe un rând
Formaţii de deplasare: în cerc, în coloană câte unul
Întoarceri prin săritură la stânga şi la dreapta
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-4 | 1.1. Recunoaşterea influenţei soarelui şi a temperaturii asupra sănătăţii 1.2. Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte 1.4. Respectarea regulilor de igienă personală 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Pozițiile drepți, pe loc repaus Formația de adunare în linie pe un rând | - învățarea formației de adunare în linie pe un rând - învățarea pozițiilor drepți și pe loc repaus | 10' | Predictiva |
5-7 | 1.1. Recunoaşterea influenţei soarelui şi a temperaturii asupra sănătăţii 1.2. Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte 1.4. Respectarea regulilor de igienă personală 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Poziții: drepți, pe loc repaus, șezând Formaţii de adunare: în cerc, în semicerc, în linie pe un rând | - repetarea formației de adunare în linie pe un rând - învățarea formației de adunare în cerc, în semicerc - repetarea pozițiilor drepți și pe loc repaus - învățarea poziției șezând | 10' | Observare sistematică |
7-11 | 1.1. Recunoaşterea influenţei soarelui şi a temperaturii asupra sănătăţii 1.2. Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte 1.4. Respectarea regulilor de igienă personală 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Poziții: drepți, pe loc repaus, șezând Formaţii de adunare: în cerc, în semicerc, în linie pe un rând Întoarceri prin săritură la stânga și la dreapta | repetarea pozițiilor drepți, pe loc repaus și șezând - repetarea formației de adunare în linie pe un rând - repetarea formației de adunare în cerc, în semicerc - învățarea întoarcerilor prin săritură la stânga și la dreapta | 10ʾ | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Exerciții de influiențare selectivă a aparatului locomotor,
clasa pregătitoare
Continuturi cuprinse in instruire: - poziții și mișcări ale capului
- poziții și mișcări ale membrelor superioare
- poziții și mișcări ale trunchiului
- poziții și mișcări ale membrelor inferioare
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mîinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-3 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Complex dfg | I P.I. Stând depărtat, mâinile pe șolduri: 1-4. Rotarea capului spre dreapta Idem stânga I I P.I. Stând: 1. pas lateral cu piciorul drept, mâini pe umeri 2. ridicare pe vârfuri, simultan cu întinderea brațelor sus 3. coborâre pe toată talpa, mâini pe umeri 4. revenire III. Idem cu piciorul stâng IV. P.I. Stând: 1. ducerea braţelor lateral 2. ducerea brațelor sus, extensia capului 3. coborârea brațelor înainte 4. revenire V. P.I. Stand depărtat, brațele lateral 1. ducerea brațului drept, cu răsucirea trunchiului, până atinge brațul stâng 2. revenire 3. idem brațul stâng 4. revenire | 8' | Predictiva |
VI. P.I. Stand depărtat, brațele lateral 1. ducerea brațului drept prin lateral sus, cu îndoirea trunchiului spre stânga, până atinge brațul stâng 2. revenire 3. idem brațul stâng 4. revenire VII. P.I. Stand depărtat, brațele lateral 1. aplecarea trunchiului înainte 2. ducerea brațelor inainte 3. revenirea brațelor în lateral 4. revenire VIII. P.I. Stand depărtat, brațele lateral 1. aplecarea inainte, cu răsucire a trunchiului spre stânga, ducerea brațului drept la talpa piciorul stâng 2. revenire 3. idem spre dreapta 4. revenire IX. P.I. Stând 1. îndoirea picioarelor, palmele pe sol 2. întinderea picioarelor, palmele rămân pe sol 3. idem timpul 1 4. revenire în stând X. P.I. Sprijin ghemuit 1. întinderea piciorului drept înapoi 2. întinderea piciorului stâng înapoi 3. îndoirea piciorului drept 4. îndoirea piciorului stâng XI. P:I. Culcat dorsal, sprijin pe antebrațe 1. îndoirea picioarelor 2. întinderea picioarelor la 45ﹾ 3. îndoirea picioarelor 4. revenire XII. P.I. Stând cu mâinile pe șolduri 1. prin săritură stând depărtat 2. revenire 3. ridicarea genunchiului drept, lovirea palmelor sub coapsă 4. revenire 5. prin săritură stând depărtat 6. revenire 7. ridicarea genunchiului drept, lovirea palmelor sub coapsă 8. revenire | 8' | | |||
4-6 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Complex dfg pe fond muzical | exersarea complexului dfg de la lecțiile 1-3 pe fond musical la mișcarile brațelor se execută mers pe loc | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Variante de alergare,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 8' Numar de lectii alocate: 4 sem
Continuturi cuprinse in instruire: - alergare în tempo uniform moderat
- alergare accelerată
- alergare cu ocolire de obstacole
- alergare cu schimbare de direcție
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței realizabile pe 2, 3 metri pătrați | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-2 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Alergare în tempo uniform moderat Alergare accelerată | alergare în tempo uniform moderat în linie dreaptă (tușa terenului de handbal etc.), cu lider care se schimbă periodic demonstrații, corectări alergare accelerată pe 30 m împărțiți în 3 zone: prima zonă alergare ușoară, zona 2 se aleargă mai repede, zona 3 și mai repede demonstrații, corectări | 8' | Predictiva |
3-4 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Alergare cu ocolire de obstacole Alergare cu schimbare de direcție | alergare cu ocolire de obstacole individual și în coloană cu lider schimbat periodic alergare cu schimbare de direcție pe liniile terenului de handbal | 8' | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Forţa dinamică a membrelor inferioare, a spatelui şi a abdomenului,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6
Continuturi cuprinse in instruire: - Mijloace utilizate pentru membrele inferioare
- Mijloace utilizate pentru musculatura spatelui
- Mijloace utilizate pentru musculatura abdomenului
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2: - igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-2 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Exerciții individuale pentru musculatura membrelor inferioare, spatelui, abdomenului | - ridicări pe vârfuri din stând, treceri pe călcâie prin rulare pe talpă - genoflexiui pe ambele picioare și pe un picior cu sprijin - din șezând cu picioarele îndoite, ducerea brațelor în sprijin înapoi și extensia trunchiului - din șezând ridicarea alternativă a unui picior, bătaie din palme sub genunchi - demonstrații, corectări | 10' | Predictiva |
3-4 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Exerciții individuale pentru musculatura membrelor inferioare, spatelui, abdomenului | - din șezând cu mâinile pe șolduri, ridicarea picioarelor la 45°, depărtarea și apropierea lor - din culcat facial cu brațele întinse sus, extensia repetată a trunchiului și a brațelor, cu apucarea gleznelor înapoi, sau cu prinderea palmelor la spate | 10' | Observare sistematică |
5-6 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Exerciții individuale pentru musculatura membrelor inferioare, spatelui, abdomenului | din șezând cu picioarele depărtate, palmele pe sol, răsucirea trunchiului spre stânga și spre dreapta, cu ducerea brațelor de partea răsucirii, aplecând ușor trunchiul spre sol din culcat dorsal, forfecarea picioarelor cu genunchii întinși/bicicleta | 10ʾ | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Dezvoltarea rezistenţei la eforturi aerobe,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 10-15' Numar de lectii alocate: 6 secundare sem I, 6 principale sem II
Continuturi cuprinse in instruire: - Mers vioi
- Alergare ușoară tempo ¼ distanțe scurte
-Alergare în tempo uniform ¼ , 2/4 pe distanțe scurte, medii
-Trasee aplicativ utilitare
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2: - igiena mîinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-6 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Mers vioi Alergare ușoară tempo ¼ distanțe scurte | mers vioi sub formă de ștafetă pe distanțe scurte/medii alergare tempo ¼ pe distanțe scurte demonstrații, corectări | 6' | Predictiva |
7-12 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Alergare în tempo uniform ¼ , 2/4 pe distanțe scurte, medii Trasee aplicativ utilitare | Alergare în tempo uniform ¼ pe distanțe medii Alergare în tempo uniform 2/4 pe distanțe scurte Repetarea de 2-3X a unor trasee aplicativ utilitare demonstrații, corectări | 15' | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Viteza de reacţie şi de execuţie a mişcărilor singulare, la semnale acustice, vizuale şi tactile,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 secundare sem I, 6 principale sem II
Continuturi cuprinse in instruire: - Exerciții de front și formații executate la comenzi directe, inverse, prin surprindere
- Exerciții de dezvoltare fizică generală executate în ritm rapid
- Starturi din diferite poziții, la comenzi directe, prin surprindere, la semnal auditiv sau vizual
- Ștafete
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-6 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Exerciții de front și formații Exerciții de dezvoltare fizică generală | Exerciții de front și formații executate la comenzi directe, inverse, prin surprindere Exerciții de dezvoltare fizică generală executate în ritm rapid | 10' | Predictiva |
7-12 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Exerciții de dezvoltare fizică generală Starturi din diferite poziții | Exerciții de dezvoltare fizică generală executate în ritm rapid Starturi din diferite poziții, la comenzi directe, prin surprindere, la semnal auditiv, vizual sau tactil | 10' | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Viteza de deplasare pe distanţe scurte (10-15m),
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 5 ianuarie sem II, 4 iunie sem II
Continuturi cuprinse in instruire: - Alergare pe loc
- Alergare accelerată
- Alergare în linie dreaptă pe 10-15 m
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-3 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Alergare pe loc Alergare accelerată | Alergare pe loc 4-6” Alergare accelerată pe distanță scurtă | 10' | Predictiva |
4-9 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Alergare accelerată Alergare în linie dreaptă | Alergare accelerată pe distanță scurtă Alergare în linie dreaptă pe 10-15 m, pe culoarul dintre 2 linii drepte | 10' | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Viteza de execuţie a unor mişcări repetate şi cunoscute,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 principale sem II
Continuturi cuprinse in instruire: - luări de poziții, la comandă în viteză mare
- deplasări în oglindă
- exerciții simple cu mingea, realizate cu viteză mare
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-2 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Luări de poziții, la comandă în viteză mare Aruncări și prinderi | Luarea unor poziții cunoscute la comanda profesorului în viteză maximă: drepți, pe loc repaus, ghemuit, pe genunchi, culcat facial etc. Aruncări și prinderi efectate în viteză mare, în perechi sau grupe, cu 2 sau 3 mingi întroduse în circuit | 10' | Predictiva |
3-4 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Deplasări în oglindă Prinderea mingii sau a unor obiecte aruncate în sus | Deplasări în oglindă, în perechi, pe grupe sau frontal cu un conducător Prinderea migii sau a unor obiecte aruncate în sus, precedate de bătăi în palme, întoarceri, ghemuiri etc. | 10' | Observare sistematică |
5-6 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Loviri cu mingea și evitarea lovirii Prinderea mingii ricoșate din zid | Loviri cu mingea ușoară și evitarea lovirii în perchi sau grupe Prinderea mingii ricoșate din zid, aruncate de un coleg, de profesor sau din auto-aruncare | 10' | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Sărituri: pe loc, de pe loc în lungime, peste obstacole,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 februarie sem II, 6 aprilie sem II
Continuturi cuprinse in instruire: - sărituri pe loc cu desprindere de pe două picioare, de pe un picior
- sărituri de pe loc, în lungime
- sărituri peste obstacole
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-4 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Sărituri pe loc cu desprindere de pe două picioare Sărituri cu desprindere de pe un picior | Sărituri drepte repetate Sărituri de pe obiecte de înălțimi mici Sărituri pe un picior, de pe un picior-aterizare pe două picioare, pe celălalt picior Demonstrații, corectări | 10' | Predictiva |
5-9 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Sărituri pe loc cu desprindere de pe două picioare Sărituri de pe loc, în lungime | Sărituri de pe loc cu desprindere de pe două picioare cu depărtarea picioarelor în aer, cu ducerea gambelor înapoi, cu ducerea genunchilor spre piept Sărituri de pe loc, în lungime: de pe două picioare-aterizare pe două picioare, de pe două picioare-aterizare pe un picior, de pe un picior-aterizare pe două, de pe un picior-aterizare pe un picior Demonstrații, corectări | 10' | Observare sistematică |
10-12 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Sărituri de pe loc, în lungime Sărituri peste obstacole | Sărituri de pe loc, în lungime, măsurate - sub formă de concurs Sărituri peste obstacole de înălțimi medii și mici Demonstrații, corectări | 10' | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Deplasări în echilibru pe banca de gimnastică,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 sem II
Continuturi cuprinse in instruire: - mers în echilibru pe partea lată a băncii de gimnastică
- mers pe vărfuri, întoarcere 180°, pe partea lată a băncii de gimnastică
- deplasare cu pas încrucișat pe partea lată a băncii de gimnastică
- deplasare în sprijin pe palme și pe genunchi
- mers în echilibru pe banca de gimnastică întoarsă
- mers în echilibru pe vărfuri pe banca de gimnastică întoarsă
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței (banca de gimnastică este înlocuită cu o linie trasată pe podea/ sfoară/coardă) | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-4 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Mers în echilibru pe partea lată a băncii de gimnastică Mers pe vărfuri, întoarcere 180°, pe partea lată a băncii de gimnastică mers pe vărfuri, întoarcere 180°, pe partea lată a băncii de gimnastică | Mers în echilibru pe partea lată a băncii de gimnastică, cu brațele întinse lateral Mers pe vărfuri, întoarcere 180°, pe partea lată a băncii de gimnastică, cu brațele întinse lateral | 10' | Predictiva |
2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Deplasare cu pas încrucișat Deplasare în sprijin pe palme și pe genunchi | Deplasări cu pas încrucișat pe partea lată a băncii Deplasări în sprijin pe palme și pe genunchi pe partea lată a băncii | 10' | Observare sistematică | |
2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Mers în echilibru pe banca de gimnastică întoarsă Mers pe vârfuri pe banca de gimnastică întoarsă | Mers în echilibru pe banca de gimnastică întoarsă Mers pe vârfuri pe banca de gimnastică întoarsă | 10' | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Tracţiuni pe banca de gimnastică, cu ajutorul braţelor şi picioarelor,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 sem II
Continuturi cuprinse in instruire: - tracțiuni simultane cu brațele și impingere simultană cu picioarele
- tracțiuni alternative cu brațele și îmingere alternativă cu piciorul corespondent brațului
- tracțiuni alternative cu brațele și îmingere alternativă cu piciorul opus brațului
- tracțiune cu un singur braț, împingere cu ambele picioare
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței (tracțiunile se vor face prin aderența palmelor pe podea) | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-3 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Tracțiuni simultane cu brațele și împingere simultană cu picioarele Tracțiuni alternative cu brațele și împingere alternativă cu piciorul corespondent brațului | -Tracțiuni simultane cu brațele și împingere simultană cu picioarele -Tracțiuni alternative cu brațele și împingere alternativă cu piciorul corespondent brațului - Demonstrații, corectări | 10' | Predictiva |
4-6 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Tracțiuni alternative cu brațele și împingere alternativă cu piciorul opus brațului Tracțiune cu un singur braț, împingere cu ambele picioare | -Tracțiuni alternative cu brațele și împingere alternativă cu piciorul opus brațului Tracțiune cu un singur braț, împingere cu ambele picioare Demonstrații, corectări | 10' | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Prindere cu două mâini la piept, din auto-aruncări şi de la partener,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 15' Numar de lectii alocate: 6 sem I, 6 sem II
Continuturi cuprinse in instruire: - ținerea mingii cu două mâini
- aruncare lansată cu rostogolirea mingii pe sol- prinderea mingii din aruncare lansată
- aruncare lansată cu două mâini de jos la partener- prinderea mingii cu două mâini la piept
- aruncare lansată cu două mâini din lateral- prinderea mingii cu două mâini la piept
- aruncare lansată cu două mâini de sus- la distanță și la un partener
- aruncare împinsă cu două mâini de la piept
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței (mingi ușoare, preferabil de burete) | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-4 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Ținerea mingii cu două mâini Aruncare lansată cu rostogolirea mingii pe sol- prinderea mingii din aruncare lansată | Ținerea mingii cu două mâini, mișcări scurte de deschidere a palmelor și reprinderea mingii Aruncare lansată cu rostogolirea mingii pe sol- prinderea mingii din aruncare lansată Demonstarții, corectări Întreceri: cine greșește mai puțin, cele mai multe pase | 15' | Predictiva |
5-8 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Aruncare lansată cu două mâini de jos la partener- prinderea mingii cu două mâini la piept Aruncare lansată cu două mâini din lateral- prinderea mingii cu două mâini la piept | Aruncare lansată cu două mâini de jos la partener- prinderea mingii cu două mâini la piept Aruncare lansată cu două mâini din lateral- prinderea mingii cu două mâini la piept Demonstrații, corectări Întreceri: cine greșește mai puțin, cele mai multe pase | 15' | Observare sistematică |
9-12 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Aruncare lansată cu două mâini de sus- la distanță și la un partener Aruncare împinsă cu două mâini de la piept | Aruncare lansată cu două mâini de sus- la distanță și la un partener Aruncare împinsă cu două mâini de la piept Demonstrații, corectări Întreceri: cine greșește mai puțin, cele mai multe pase | 15' | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Startul de sus, alergarea de viteză,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 6 sem II
Continuturi cuprinse in instruire: - alergare ușoară
- mers alternat cu alergare ușoară
- pasul alergător de accelerare
- alergare de viteză în tempo variat
- pasul alergător lansat de viteză
- startul de sus
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-2 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Alergare ușoară Mers alternat cu alergare ușoară mers alternat cu alergare ușoară | Alergare ușoară cu poziția corectă a corpului și lucrul brațelor; explicații-demonstrații; corectări Mers alternat cu alergare ușoară; explicații-demonstrații; corectări | 10' | Predictiva |
3-4 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Pasul alergător de accelerare Alergare de viteză în tempo variat | Alergare accelerată în linie dreaptă până la un reper (8 m); explicații-demonstrații; corectări Alergare accelerată până la un reper, reducerea vitezei până la al doilea reper, accelerare până la al treilea reper; explicații-demonstrații; corectări | 10' | Observare sistematică |
5-6 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Pasul alergător lansat de viteză Startul de sus | Alergare accelerată (8 m) cu atingerea vitezei maxime și menținerea ei pe 8-10 m, urmată de încetinirea vitezei și oprire; explicații-demonstrații; corectări Startul de sus: pozițiile specifice fiecăriei comenzi; explicații-demonstrații; corectări Startul și lansarea din start 3-4 m Întreceri pe 25 de m cu start de sus | 10' | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Procedee de prindere şi pasare a mingii, specifice jocurilor sportive,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 10' Numar de lectii alocate: 12 sem II
Continuturi cuprinse in instruire: - pasarea mingii cu două mâini de la piept, prinderea cu două mâini
- pasarea mingii cu două mâini de deasupra capului
- pasarea mingii mici cu o mână, pe deasupra umărului, prinderea cu două mâini
- pasarea mingii mici cu o mână, de jos
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței (mingi ușoare, preferabil de burete) | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-3 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Pasarea mingii cu două mâini de la piept, prinderea cu două mâini | Pasarea mingii prin împingere cu două mâini de la piept cu ducerea piciorului drept (pt dreptaci) în față – prinderea mingii cu două mâini, de pe loc Prindere-pasare din deplasare cu pași adăugați, din mers, din alergare Demonstrații, corectări | 10' | Predictiva |
4-6 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Pasarea mingii cu două măini de deasupra capului | Repetarea prinderii-pasării cu două mâini de la piept Pasarea mingii cu două mâini de deasupra capului- prinderea cu două mâini, de pe loc Prinderea mingii-pasarea de deasupra capului, din deplasare Demonstrații, corectări | 10' | Observare sistematică |
7-9 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Pasarea mingii mici cu o mână, pe deasupra umărului, prinderea cu două mâini | Repetarea prinderii-pasării de la piept și de deasupra capului Pasarea mingii mici (preferabil de burete) cu o mână, pe deasupra umărului- prinderea cu două mâini, de pe loc și din deplasare Demonstrații, corectări | 10' | Observare sistematică |
10-12 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | Pasarea mingii mici cu o mână, de jos (de la șold) | Repetarea pasării mingii mici cu o mână pe deasupra capului Pasarea cu o mână de la șold, prinderea cu două mâini Demonstrații corectări | 10' | Observare sistematică Evaluare sumativă (aprecieri verbale fără calificativ) |
Proiectarea unitatii de invatare
Ștafete simple și jocuri dinamice,
clasa pregătitoare
Timp de exersare in lectii 20' Numar de lectii alocate: 27 sem I, 39 sem II
Continuturi cuprinse in instruire: - ștafete și/sau jocuri ce conțin elementelor de organizare a activităților motrice
- jocuri ce conțin variante de alergare
- jocuri ce conțin aruncări
- jocuri axate pe rezistență aerobă
- jocuri axate pe viteză de reacție și execuție, forță dinamică
- jocuri axate pe viteza de deplasare
- jocuri ce conțin deplasări pe banca de gimnastică
- jocuri ce conțin elemente de târâre
- ș jocuri ce conțin sărituri
- jocuri ce conțin tracțiuni pe banca de gimnastică
- jocuri ce conțin deprinderi m. specifice atletismului: startul de sus, alergarea de viteză
- jocuri ce conțin procedee de prindere și pasare a mingii
Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
- igiena mâinilor la începutul și finalul orei
- fără contact fizic în timpul formațiilor adunare, de exersare, a jocurilor, distanța minimă 1,5 m
- circuite in vestiare, sala de sport, terenurile de sport pentru evitarea contactului fizic
- dezinfectarea în mod regulat a materialelor sportive
Nr. lectiei | Competențe specifice | Detalieri de continut | Exemple de activitati de invatare/ În cazul lecțiilor on-line sunt selectate doar activitațile potrivite exersării individuale (sau cu membrii familiei), în spațiul locuinței | Dozaj orien-tativ | Evaluare |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1-13 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | jocuri ce conțin elemente de organizare a activităților motrice jocuri ce conțin variante de alergare jocuri axate pe rezistență aerobă | -ștafete și/sau jocuri ce conțin elemente de organizare a activităților motrice -ștafete și/sau jocuri ce conțin variante de alergare -ștafete și/sau jocuri axate pe rezistență aerobă -demonstrații, corectări | 20' | Observare sistematică |
14-19 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | jocuri ce conțin aruncări și prinderi | -ștafete și/sau jocuri ce conțin aruncări și prinderi -demonstrații, corectări | 20' | Observare sistematică |
20-27 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | jocuri axate pe viteză de reacție și execuție, forță dinamică | -ștafete și/sau jocuri axate pe viteză de reacție și execuție, forță dinamică -demonstrații, corectări | 20' | Observare sistematică |
1-5 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | jocuri axate pe viteza de deplasare jocuri ce conțin deplasări pe banca de gimnastică jocuri ce conțin elemente de târâre | -ștafete și/sau jocuri axate pe viteza de deplasare -ștafete și/sau jocuri ce conțin deplasări pe banca de gimnastică -ștafete și/sau jocuri ce conțin elemente de târâre - demonstrații, corectări | 20' | Observare sistematică |
6-11 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | jocuri ce conțin sărituri jocuri ce conțin tracțiuni pe banca de gimnastică | -ștafete și/sau jocuri ce conțin sărituri -ștafete și/sau jocuri ce conțin tracțiuni pe banca de gimnastică - demonstrații, corectări | 20' | Observare sistematică |
12-17 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | jocuri axate pe rezistență aerobă jocuri ce conțin aruncări și prinderi | -ștafete și/sau jocuri axate pe rezistență aerobă -ștafete și/sau jocuri ce conțin aruncări și prinderi - demonstrații, corectări | 20' | Observare sistematică |
18-23 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | jocuri ce conțin deprinderi m. specifice atletismului: startul de sus, alergarea de viteză jocuri ce conțin procedee de prindere și pasare a mingii | -ștafete și/sau jocuri ce conțin deprinderi m. specifice atletismului: startul de sus, alergarea de viteză -ștafete și/sau jocuri ce conțin procedee de prindere și pasare a mingii - demonstrații, corectări | 20' | Observare sistematică |
24-29 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | jocuri axate pe viteza de execuție jocuri ce conțin sărituri | -ștafete și/sau jocuri axate pe viteza de execuție -ștafete și/sau jocuri ce conțin sărituri - demonstrații, corectări | 20' | Observare sistematică |
30-35 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale | jocuri axate pe viteză de reacție și execuție Ș jocuri ce conțin procedee de prindere și pasare a mingii | -ștafete și/sau jocuri axate pe viteză de reacție și execuție -ștafete și/sau jocuri ce conțin procedee de prindere și pasare a mingii - demonstrații, corectări | 20' | Observare sistematică |
35-39 | 2.1. Aplicarea deprinderilor motrice în condiţii de joc 2.2. Participarea la jocuri dinamice care antrenează capacităţile motrice individuale Prof. Tulea Daniel | jocuri axate pe viteza de deplasare | - ștafete și/sau jocuri axate pe viteza de deplasare - demonstrații, corectări | 20' | Observare sistematică |