duminică, 20 septembrie 2020

EDUCAȚIE PRIN JOC-E.F.S. JOC DE MIȘCARE ADAPTAT PANDEMIEI.




                                                                       JOC DINAMIC

 

                                                                ”CAUTĂ  CULOAREA ”

 

 

 

NIVEL DE CICLU: primar, gimnazial; 

OBIECTIVE: dezvoltarea motricității generale,rezistenței aerobe.

PARTICIPANȚI: 15-20  ELEVI;

LOCUL DESFĂȘURĂRII : aer liber sau sală;

MATERIALE: copete- 60-80 buc.

 

ORGANIZARE ȘI DESFĂȘURAREA JOCULUI :

 

Elevii sunt așezați pe două linii față în față distanță între linii de 10-15 m.- FIG 1 . Se ia copetele (80 buc)și se vor poziționa prin aruncare de către profesor pe tot spațiul de lucru -FIG. 2.  .Copetele trebuie să fie de 4 culori/nuanțe (roși,albastre,galbene,albe), copetele trebuie să fie per culoare egal cu  numărul  elevilor   (exemplu: 20 elevi - 80 de copete în total,în 4 culori ). La semnalul conducătorului jocului ,la comanda ”caută culoarea roșie ” fiecare elev trebuie să alerge ,să se orienteze în spațiu astfel încât să gasească repede culoare și să se poziționeze lângă copeta de culoare căutată -FIG. 3. Cei care ajung ultimii la culoarea căutată sunt penalizați, primesc pedepse -exerciții de forță. Și ,după care se continuă jocul căutând alte culori în funcție de comanda profesorului.











 

VARIANTE :

1. Se poate juca cu eliminare a celor ajunși ultimii la culorile căutate;

2. Se poate dezvolta rezistența prin mărirea spațiului de lucru;

3. Se poate face deplasările la copete prin diferite variante de alergare.

4. Se poate face diferențiat :băieții caută culoarea roșie, fetele caută culoarea galbenă etc.




                                                                              Prof. Tulea Daniel

 

 

 

 

 

 

 

TESTUL PREDICTIV ȘI BAREMELE AFERENTE- invățământ primar


 

 


 

1. VITEZĂ

 

TESTUL PREDICTIV

 

 

ALERGARE  DE  VITEZĂ – 25m

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

 

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

6.4

6.4

6.2

6.2

6.0

6.0

II

6.2

6.4

6.0

6.2

5.8

5.9

III

5.9

5.8

6.2

6.1

5.7

5.6

6.0

5.9

5.5

5.4

5.8

5.7

IV

5.8

5.7

6.0

5.9

5.6

5.5

5.8

5.7

5.4

5.3

5.6

5.5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TESTUL PREDICTIV

 

NAVETA  5x5m

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

 

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

13

13.7

12

12.5

11.8

12

II

12.8

13.2

11.8

12.3

11.5

11.8

III

-

-

-

-

-

-

IV

-

-

-

-

-

-

 

2.REZISTENŢĂ

 

TESTUL PREDICTIV

 

ALERGARE  DE  DURATĂ

 

                                  BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

 

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

1.30

1.50

1.30

1.50

1.50

2.10

1.50

2.10

2.10

2.30

2.10

2.30

II

2.00

2.20

1.45

1.55

2.20

2.40

1.55

2.05

2.40

2.50

2.05

2.15

III

2.15

2.35

2.00

2.10

2.35

2.45

2.10

2.20

2.45

2.55

2.20

2.30

IV

2.30

2.40

2.15

2.25

2.40

2.50

2.25

2.35

2.50

3.00

2.35

2.45

 

 

2. FORŢĂ

 

TESTUL PREDICTIV

 

 

FORŢĂ SPATE

EXTENSII ALE TRUNCHIULUI DIN CULCAT FACIAL

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

6

6

8

8

10

10

II

8

7

10

9

12

11

III

9

8

11

10

13

12

IV

10

9

12

11

14

13

 

TESTUL PREDICTIV

 

EXTENSII ALE TRUNCHIULUI DIN AŞEZAT

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

5

5

7

7

9

9

II

6

6

8

8

10

10

III

8

7

10

9

12

11

IV

9

8

11

10

13

12

 

TESTUL PREDICTIV

FORŢĂ ABDOMEN

RIDICĂRI DE TRUNCHI DIN CULCAT DORSAL

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

6

5

8

6

10

7

II

8

6

10

7

12

8

III

9

7

11

9

13

11

IV

10

8

12

10

14

12

 

TESTUL PREDICTIV

 

RIDICĂRI ALE PICIOARELOR  DIN CULCAT DORSAL

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

6

5

8

7

10

9

II

8

6

10

8

12

10

III

9

7

11

9

13

11

IV

10

8

12

10

14

12

 

TESTUL PREDICTIV

 

FORŢĂ MEMBRE INFERIOARE ŞI SUPERIOARE

 

TRACŢIUNI PE BANCA DE GIMNASTICĂ  - 1 bancă (dus-întors)

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

 

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

1

1

2

2

3

3

II

1

1

2

2

3

3

III

1

1

3

3

5

4

IV

1

1

4

3

5

4

 

 

TESTUL PREDICTIV

 

SĂRITURA ÎN LUNGIME DE PE LOC

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

1.10

1.05

1.15

1.10

1.20

1.15

II

1.15

1.10

1.20

1.15

1.25

1.20

III

1.20

1.15

1.25

1.20

1.30

1.25

IV

1.25

1.20

1.30

1.25

1.35

1.30

 

 

4. MEMORARE – EXECUŢIE LA COMPLEX DE DEZVOLTARE FIZICĂ

 

TESTUL PREDICTIV

 

COMPLEX DE EXECUŢII LIBERE – cu obiecte portative/pe fond muzical

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B+F

B+F

B+F

I

4 exerciţii

4x4 timpi

5 exerciţii

4x4 timpi

6 exerciţii

4x4 timpi

II

5 exerciţii

4x4 timpi

6 exerciţii

4x4 timpi

7exerciţii

4x4 timpi

III

5 exerciţii

4x8 timpi

6 exerciţii

4x8 timpi

7exerciţii

4x8 timpi

IV

6 exerciţii

4x8 timpi

7 exerciţii

4x8 timpi

8 exerciţii

4x8 timpi

 

 

5. ÎNDEMÂNARE

 

TESTUL PREDICTIV

SĂRITURI LA COARDĂ DE PE 2 PICIOARE, PE LOC

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

6

6

8

9

10

10

II

7

8

9

10

11

12

 

TESTULPREDICTIV

 

SĂRITURI LA COARDĂ ALTERNATIVE, PE LOC

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

6

6

8

8

10

10

II

8

8

10

10

12

12

 

 

 

 

 

 

TESTUL PREDICTIV

 

SĂRITURI LA COARDĂ SUCCESIVE PE UN PICIOR, PE LOC

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

 

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

III

2x4

2x4

3x4

3x4

4x4

4x4

IV

2x6

2x6

3x6

3x6

4x6

4x6

 

TESTUL PREDICTIV

SĂRITURI LA COARDĂ ALTERNATIVE CU DEPLASARE

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

III

6

6

8

8

10

10

IV

8

8

10

10

12

12

 

 

TESTUL PREDICTIV

ARUNCARE LA ŢINTĂ ORIZONTALĂ CU DOUĂ MÂINI DE JOS

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B+F

B+F

B+F

I

De la 3 m 1 din 3

De la 3m 2 din 3

De la 3m 3 din 3

II

De la 4 m 1 din 3

De la 4m 2 din 3

De la 4m 3 din 3

 

TESTUL PREDICTIV

ARUNCARE LA ŢINTĂ VERTICALĂ

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

III

De la 5 m 1 din 3

2 din 3

3 din 3

IV

De la  6m 1 din 3

2 din 3

3 din 3

 

 

 

6. NIVELUL DE INIŢIERE LA GIMNASTICĂ

 

TESTUL PREDICTIV

ELEMENTE  DE GIMNASTICĂ ACROBATICĂ IZOLATE

 

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

I

2

2

3

3

4

4

II

2

2

3

3

4

4

 

Clasa I

1 – Cumpăna pe un genunchi cu sprijinul palmelor pe sol,

2 – semisfoară,

3 – *podul de jos,

4 – rulări pe abdomen şi piept; rulare laterală,

5 – rostogolire înainte din ghemuit în ghemuit,

6 – stând pe omoplaţi.

 

Clasa a II-a

1 - Cumpăna pe un genunchi cu sprijinul palmelor pe sol,

2 – semisfoară,

3 – podul de jos,

4 –* stând pe omoplaţi,

5 – rulare laterală,

6 –* rulare pe abdomen şi piept,

7 – rostogolire înainte din ghemuit în ghemuit,

8 – *rostogolire înainte din depărtat în ghemuit,

9 -* rostogolire înapoi din ghemuit în depărtat.

 

 

TESTUL PREDICTIV

LEGĂRI DE ELEMENTE ACROBATICE

BAREME DE EVALUARE ȘI NOTARE

CLASA

SUFICIENT

BINE

F. BINE

B

F

B

F

B

F

III

2 -3

2 -3

3 -4

3 -4

4 -5

4 -5

IV

2 -3

2 -3

3 -4

3 -4

4 -5

4 -5

 

 

Clasa  a III-a

1 – Cumpăna pe un picior,

2 – sfoara,

3 – podul de jos (de sus cu sprijin),

4 – stând pe omoplaţi,

5 – rulare pe spate,

6 – rostogolire înainte din ghemuit în ghemuit,

7 – rostogolire înainte din depărtat în ghemuit,

8 – rostogolire înapoi din ghemuit ăn depărtat.

 

Clasa a IV-a

1 – Cumpăna pe un picior,

2 – semisfoara,

3 – *sfoara,

4 – *podul de sus cu sprijin,

5 – stând pe omoplaţi,

6 – rulare pe spate,

7 – rostogolire înainte din depărtat în ghemuit,

8 – rostogolire înapoi din ghemuit în depărtat,

9 – rostogolire înapoi din ghemuit în ghemuit,

10 -* rostogolire înapoi din depărtat în depărtat.

 

 





                                                                       Prof. Tulea Daniel