CUVINTE CHEIE: ELEV, PREDARE, STRATEGIE, STILURI DE PREDARE.
Știința predării este foarte importantă în practica învățării, iar în acest sens se vor adopta o serie de strategii specifice moderne.
Aceste strategii specifice -conțin în primul rând principii de bază,metode și procedee metodice moderne pentru a realiza obiectivele propuse/urmărite în procesul instructiv-educativ.
Strategiile de predare urmăresc în fapt mai multe lucruri ,și anume-unul dintre ele ar fi ,corelarea metodelor și a procedeelor de predare cu mijloacele învățământului modern.
O strategie modernă de predare trebuie realizată în asa mod încât să se elimine situațiile întâmplătoare, greșelile, execuțiile incorecte, haosul, riscul și accidentările care s-ar putea produce la elevi în lecția de educație fizică și sport.
O strategie didactică specifică mai poate cuprinde :
-transmiterea clară a informațiilor;
-demonstrația deprinderilor motrice care urmează a fi învățate;
-combinarea predării cu sarcini de învățare euristică, prin adoptarea de metode de tip euristic.
Toate stilurile de învățare sunt esențiale și se pot armonia între ele. Dintre cele trei stiluri de învățare existente-democratic,autoritar, pasiv- pe cel mai eficient/predomonant îl găsesc pe cel democratic, pentru că acest stil de predare implică elevii în procesul de învățare, promovează inițiativa elevilor, încurajează creativitatea elevilor.
Acest stil democratic de învățare-se distinge practic prin dezvoltarea parteneriatului cu elevii în dificilul proces de predare-învățare-evaluare în școală.
Prof. Tulea Daniel