miercuri, 22 iulie 2020

SUBIECTE/BAREM DE EVALUARE ȘI NOTARE- EXAMEN GRAD DEFINITIVAT-2020

Ministerul Educaţiei și Cercetării

Centrul Naţional de Politici și Evaluare în Educație
 

EXAMENUL NAŢIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT

22 iulie 2020

Probă scrisă

EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT
PROFESORI

BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE

Varianta 3

· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor.

· Nu se acordă fracţiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.

· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.


SUBIECTUL I (60 de puncte)
 

1. (5 x 3 puncte = 15 puncte)

Se acordă câte 3 puncte  pentru fiecare răspuns corect, după cum urmează:

a. Se acordă 3 puncte pentru precizarea corectă a tipului de densitate a lecţiei, determinat de variația intensității și complexității efortului.

b. Se acordă 3 puncte pentru definiția corectă și completă a exercițiului fizic. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.

c. Se acordă 3 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a oricărui obiectiv aferent etapei a II-a a formării deprinderilor motrice. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
d. Se acordă 3 puncte pentru prezentarea corectă și completă a oricărui parametru al efortului. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
e. Se acordă 3 puncte pentru precizarea corectă și completă a oricărui factor de condiționare a calității motrice viteza. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.

2. Circuitul. 15 puncte

a. Specificarea formei de manifestare a forţei pentru care este utilizat acest procedeu metodic. 2 puncte

Se acordă 2 puncte pentru specificarea corectă a formei de manifestare a forţei.

b. Menţionarea a trei condiţii pe care exerciţiile fizice selecţionate trebuie să le îndeplinească în

aplicarea procedeului metodic în circuit. 9 puncte Se acordă câte 3 puncte pentru menţionarea corectă a oricăror trei condiţii pe care exerciţiile fizice selecţionate trebuie să le îndeplinească. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se

acordă câte 1 punct . (3 x 3 puncte = 9 puncte) c. Precizarea celor două posibilităţi (forme) de aplicare a circuitului, în funcţie de modalitatea de

exersare. 4 puncte Se acordă câte 2 puncte pentru precizarea corectă şi completă a fiecărei posibilităţi de aplicare a circuitului. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(2 x 2 puncte= 4 puncte)

3. Densitatea lecției de educație fizică. 15 puncte

a. Definirea densității lecției de educație fizică. 3 puncte

Se acordă 3 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
b. Prezentarea densității motrice.
8 puncte


Probă scrisă la educație fizică și sport - profesori
Varianta 3
Barem de evaluare și de notare



Pagina 1 din 2


Ministerul Educaţiei și Cercetării

Centrul Naţional de Politici și Evaluare în Educație
 

Se acordă 8 puncte pentru prezentarea corectă și completă a densității motrice. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 4 puncte.
c. Menționarea a două măsuri care conduc la obținerea unei densități motrice optime în lecția de
educație fizică. 4 puncte
Se acordă câte 2 puncte  pentru menționarea corectă şi completă a oricăror două măsuri care
conduc la obținerea unei densități optime. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă
câte  1 punct. (2 x 2 puncte = 4 puncte)

4. Capacitățile coordinative. 15 puncte

a. Definirea capacităților coordinative. 4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
b. Prezentarea celor trei forme de manifestare. 6 puncte

Se acordă câte 2 puncte  pentru prezentarea corectă şi completă a fiecărei forme de manifestare.
Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Precizarea a cinci dintre factorii de condiţionare.
5 puncte
Se  acordă câte  1  punct  pentru  precizarea  corectă şi  completă
a  oricăror  cinci  factori  de
condiţionare.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
SUBIECTUL al II-lea
(30 de puncte)

1. Crearea unei secvențe de proiect didactic care să cuprindă cinci exerciții pentru o verigă
tematică destinată dezvoltării vitezei de deplasare.
15 puncte
a. Descrierea exercițiilor.
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu.
b. Precizarea dozării efortului.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului aferente fiecărui
exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte)
c. Specificarea formațiilor de lucru. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru specificarea corectă a formației de lucru aferente fiecărui exercițiu.
(5 x 1 punct = 5 puncte)

2. Crearea unei structuri de cinci exerciţii, având aceea şi formaţie de lucru, eşalonate metodic,
pentru învăţarea săriturii în sprijin depărtat la capra de gimnastică. 15 puncte
a. Precizarea acţiunii motrice. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă şi completă a acţiunii motrice aferente fiecărui
exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte)
b. Precizarea dozării efortului. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă a dozării efortului aferente fiecărui exerciţiu.
c. Precizarea formaţiei de lucru.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
2 puncte
Se acordă 2 puncte pentru precizarea corectă a formaţiei de lucru.


Se acordă 3 puncte pentru eșalonarea metodică corectă a exerciţiilor în structură.
 















Probă scrisă la educație fizică și sport - profesori Varianta 3

Barem de evaluare și de notare


Pagina 2 din 2

REVISTA ”STRATEGII DIDACTICE” -2020 - ARTICOLUL PUBLICAT



Articolul publicat în REVISTA ”STRATEGII DIDACTICE„ (Nr. 48-I /IULIE 2020) ,EDITURA ROVIMED PUBLISHERS- BACĂU. -JOCUL DE MIȘCARE ȘI DINAMICA VIEȚII-












                                                                                          Prof. Tulea Daniel


REVISTA ”STRATEGII DIDACTICE” -2020 - ARTICOLUL PUBLICAT

Ministerul Educaţiei și Cercetării

Centrul Naţional de Politici și Evaluare în Educație
 

EXAMENUL NAŢIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT

22 iulie 2020

Probă scrisă

EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT
PROFESORI

BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE

Varianta 3

· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor.

· Nu se acordă fracţiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.

· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.


SUBIECTUL I (60 de puncte)
 

1. (5 x 3 puncte = 15 puncte)

Se acordă câte 3 puncte  pentru fiecare răspuns corect, după cum urmează:

a. Se acordă 3 puncte pentru precizarea corectă a tipului de densitate a lecţiei, determinat de variația intensității și complexității efortului.

b. Se acordă 3 puncte pentru definiția corectă și completă a exercițiului fizic. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.

c. Se acordă 3 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a oricărui obiectiv aferent etapei a II-a a formării deprinderilor motrice. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
d. Se acordă 3 puncte pentru prezentarea corectă și completă a oricărui parametru al efortului. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
e. Se acordă 3 puncte pentru precizarea corectă și completă a oricărui factor de condiționare a calității motrice viteza. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.

2. Circuitul. 15 puncte

a. Specificarea formei de manifestare a forţei pentru care este utilizat acest procedeu metodic. 2 puncte

Se acordă 2 puncte pentru specificarea corectă a formei de manifestare a forţei.

b. Menţionarea a trei condiţii pe care exerciţiile fizice selecţionate trebuie să le îndeplinească în

aplicarea procedeului metodic în circuit. 9 puncte Se acordă câte 3 puncte pentru menţionarea corectă a oricăror trei condiţii pe care exerciţiile fizice selecţionate trebuie să le îndeplinească. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se

acordă câte 1 punct . (3 x 3 puncte = 9 puncte) c. Precizarea celor două posibilităţi (forme) de aplicare a circuitului, în funcţie de modalitatea de

exersare. 4 puncte Se acordă câte 2 puncte pentru precizarea corectă şi completă a fiecărei posibilităţi de aplicare a circuitului. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(2 x 2 puncte= 4 puncte)

3. Densitatea lecției de educație fizică. 15 puncte

a. Definirea densității lecției de educație fizică. 3 puncte

Se acordă 3 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
b. Prezentarea densității motrice.
8 puncte


Probă scrisă la educație fizică și sport - profesori
Varianta 3
Barem de evaluare și de notare



Pagina 1 din 2


Ministerul Educaţiei și Cercetării

Centrul Naţional de Politici și Evaluare în Educație
 

Se acordă 8 puncte pentru prezentarea corectă și completă a densității motrice. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 4 puncte.
c. Menționarea a două măsuri care conduc la obținerea unei densități motrice optime în lecția de
educație fizică. 4 puncte
Se acordă câte 2 puncte  pentru menționarea corectă şi completă a oricăror două măsuri care
conduc la obținerea unei densități optime. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă
câte  1 punct. (2 x 2 puncte = 4 puncte)

4. Capacitățile coordinative. 15 puncte

a. Definirea capacităților coordinative. 4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
b. Prezentarea celor trei forme de manifestare. 6 puncte

Se acordă câte 2 puncte  pentru prezentarea corectă şi completă a fiecărei forme de manifestare.
Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Precizarea a cinci dintre factorii de condiţionare.
5 puncte
Se  acordă câte  1  punct  pentru  precizarea  corectă şi  completă
a  oricăror  cinci  factori  de
condiţionare.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
SUBIECTUL al II-lea
(30 de puncte)

1. Crearea unei secvențe de proiect didactic care să cuprindă cinci exerciții pentru o verigă
tematică destinată dezvoltării vitezei de deplasare.
15 puncte
a. Descrierea exercițiilor.
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu.
b. Precizarea dozării efortului.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului aferente fiecărui
exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte)
c. Specificarea formațiilor de lucru. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru specificarea corectă a formației de lucru aferente fiecărui exercițiu.
(5 x 1 punct = 5 puncte)

2. Crearea unei structuri de cinci exerciţii, având aceea şi formaţie de lucru, eşalonate metodic,
pentru învăţarea săriturii în sprijin depărtat la capra de gimnastică. 15 puncte
a. Precizarea acţiunii motrice. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă şi completă a acţiunii motrice aferente fiecărui
exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte)
b. Precizarea dozării efortului. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă a dozării efortului aferente fiecărui exerciţiu.
c. Precizarea formaţiei de lucru.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
2 puncte
Se acordă 2 puncte pentru precizarea corectă a formaţiei de lucru.


Se acordă 3 puncte pentru eșalonarea metodică corectă a exerciţiilor în structură.
 















Probă scrisă la educație fizică și sport - profesori Varianta 3

Barem de evaluare și de notare


Pagina 2 din 2