luni, 20 iulie 2020

SUBIECTE EXAMEN TITULARIZARE-2004

CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR/CATEDRELOR VACANTE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR 15 – 16 IULIE 2004


Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

PROFESORI I ŞI PROFESORI II

VARIANTA 1

Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.

Toate subiectele sunt obligatorii.
Se acordă 10 puncte din oficiu.


Subiectul I 60 puncte

1. Mişcarea omului sau motricitatea reprezintă una dintre noţiunile fundamentale ale domeniului.


23 puncte
a.
Definiţi motricitatea.
5 puncte
b.  Enumeraţi şi definiţi elementele componente/de structură ale motricităţii.
12 puncte
c.
Daţi câte două exemple, pentru fiecare element precizat la punctul b.
6 puncte

2. Deprinderile motrice fac parte dintre noţiunile fundamentale ale Teoriei Educaţiei Fizice şi



Sportului. 23 puncte
a.  Definiţi deprinderile motrice. 5 puncte
b.  Enumeraţi şase dintre caracteristicile deprinderilor motrice. 6 puncte



c. Precizaţi cele trei etape ale formării deprinderilor motrice, din punct de vedere metodic. 3 puncte
d. Menţionaţi trei obiective principale ale fiecăreia dintre etapele precizate la punctul b. 9 puncte

3. Prezentaţi Principiul participării conştiente şi active, ţinând cont de următoarele aspecte:



a.  precizarea consideraţiilor generale.

b.  descrierea cerinţelor respectării acestui principiu.
14 puncte
2 puncte
12 puncte



Subiectul II 30 puncte

1. Alcătuiţi un sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea aterizării, ca element

component al săriturii în lungime cu elan. 10 puncte

2. Elaboraţi un complex de gimnastică pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din zece

exerciţii, executate cu partener. 10 puncte

3. Alcătuiţi o structură de şapte exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea unui procedeu

tehnic de atac, dintr-un joc sportiv la alegere. 10 puncte


CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR/CATEDRELOR VACANTE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR 15 – 16 IULIE 2004


Probă scrisă la EDUCA ŢIE FIZICĂ ŞI SPORT PROFESORI I ŞI PROFESORI II BAREM DE CORECTARE ŞI NOTARE PENTRU VARIANTA 1


Subiectul I 60 puncte

1.  Mişcarea omului sau motricitatea. 23 puncte

a.  Definirea motricităţii. 5 puncte

Se acordă 5 puncte pentru definiţie corectă şi completă.

b. Enumerarea şi definirea celor trei elemente componente/de structură ale motricităţii. 12 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru enumerarea corectă a fiecărui element.
(1p. x 3 = 3p.)
Se acordă câte 3 puncte pentru definiţia corectă şi completă a fiecărui element.
(3p. x 3 = 9p.)
c.  Exemplificarea, cu câte două exemple, pentru fiecare element.
6 puncte



Se acordă câte 1 punct pentru menţionarea elemente.
oricăror două exemple corecte pentru fiecare dintre cele trei (1p. x 6 = 6p.)



2.  Deprinderile motrice 23 puncte

a.  Definirea deprinderilor motrice. 5 puncte

Se acordă 5 puncte pentru definiţie corectă şi completă.

b.  Enumerarea a şase caracteristici ale deprinderilor motrice. 6 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru oricare şase caracteristici, enumerate corect. (1p. x 6 = 6p.)

c. Precizarea celor trei etape ale formării deprinderilor motrice, din punct de vedere metodic.

3 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare etapă precizată corect. (1p. x 3 = 3p.)

d.  Menţionarea a trei obiective principale ale fiecăreia dintre etape. 9 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru menţionarea oricăror trei obiective principale ale fiecăreia dintre cele trei etape. (1p. x 9 = 9p.)

3.  Principiul participării conştiente şi active. 14 puncte

a.  Precizarea consideraţiilor generale. 2 puncte

Se acordă 2 puncte pentru precizarea corectă a consideraţiilor generale.

Se acordă 1 punct pentru răspuns parţial corect sau incomplet.

b.  Descrierea cerinţelor respectării acestui principiu. 12 puncte

Se acordă câte 3 puncte pentru descrierea corectă şi completă a fiecăreia dintre cele patru cerinţe.

(3p. x 4 = 12p.)
 

EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
1
BAREM VARIANTA 1
PROFESORI I ŞI PROFESORI II





Se acordă câte 1 punct pentru răspuns parţial corect sau incomplet.

Subiectul II 30 puncte

1. Alcătuirea unui sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea aterizării, ca

element component al săriturii în lungime cu elan. 10 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect elaborat. (1p. x 8 = 8p.)

Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în sistem.

2. Elaborarea unui complex de gimnastică pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din zece

exerciţii, executate cu partener. 10 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect elaborat. (1p. x 10 = 10p.)

3. Alcătuirea unei structuri de şapte exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea unui procedeu

tehnic de atac, dintr-un joc sportiv la alegere. 10 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect elaborat. (1p. x 7 = 7p.)

Se acordă 3 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în structură.













Total test 90 puncte.

Se acordă 10 puncte din oficiu.
Nota se calculează prin împărţirea punctajului obţinut la 10.
Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele prevăzute în barem.
Pentru fiecare subiect, punctajul se acordă oricărei formulări corecte a răspunsurilor, conform bibliografiei din Programa de concurs.
 
























SUBIECTE EXAMEN TITULARIZARE-2005

MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII

CONCURSUL NAŢIONAL UNIC PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR
DIDACTICE DECLARATE VACANTE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
18 – 19 IULIE 2005

Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

PROFESORI I ŞI PROFESORI II

VARIANTA 2

Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.

Toate subiectele sunt obligatorii.
Se acordă 10 puncte din oficiu.

Subiectul I 60 puncte
 

1. Deprinderile motrice fac parte dintre noţiunile fundamentale ale Teoriei Educaţiei Fizice şi



Sportului. 17 puncte
a.  Definiţi deprinderile motrice. 2 puncte
b.  Clasificaţi deprinderile motrice, în funcţie de trei criterii. 6 puncte



c. Prezentaţi câte un exemplu pentru fiecare dintre deprinderile motrice clasificate anterior. 9 puncte

2.  Exerciţiul fizic reprezintă mijlocul de bază al educaţiei fizice şi sportului.
14 puncte
a.
Prezentaţi conţinutul şi forma exerciţiului fizic.
4 puncte
b.
Analizaţi relaţia dintre conţinutul şi forma exerciţiului fizic.
4 puncte
c.
Clasificaţi exerciţiile fizice, în funcţie de trei criterii.
3 puncte
d. Prezentaţi câte un exemplu pentru fiecare dintre exerciţiile fizice, clasificate anterior. 3 puncte

3.  Circuitul reprezintă un procedeu metodic destinat dezvoltării forţei. 12 puncte

a. Specificaţi forma de manifestare a forţei căreia i se adresează acest procedeu.
2 puncte
b. Precizaţi cele trei tipuri de circuit, în funcţie de numărul exerciţiilor incluse în circuit.
6 puncte
c. Prezentaţi patru condiţii pe care trebuie să le îndeplinească exerciţiile incluse în circuit. 4 puncte

4.  Prezentaţi Principiul intuiţiei, evidenţiind următoarele aspecte:
17 puncte
a.
Precizarea rolului intuiţiei în procesul de predare.
2 puncte
b.  Descrierea celor două cerinţe ale respectării acestui principiu.
6 puncte
c.
Descrierea celor trei metode intuitive folosite în educaţie fizică şi sport.
9 puncte
Subiectul II
30 puncte

1. Elaboraţi un complex de gimnastică pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din zece exerciţii, eşalonate metodic, executate cu bastonul de gimnastică. În descrierea exerciţiilor,

menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru. 12 puncte

2. Alcătuiţi un sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru învăţarea săriturii în lungime cu elan. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
10 puncte

3. Elaboraţi o structură de şase exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea unui procedeu

tehnic de atac, dintr-un joc sportiv la alegere. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea
motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
8 puncte


EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
VARIANTA 2
PROFESORI I ŞI PROFESORI II



MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII

CONCURSUL NAŢIONAL UNIC PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR
DIDACTICE DECLARATE VACANTE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
18 – 19 IULIE 2005

Probă scrisă la EDUCA ŢIE FIZICĂ ŞI SPORT PROFESORI I ŞI PROFESORI II BAREM DE CORECTARE ŞI NOTARE PENTRU VARIANTA 2

Notă:

Nu se acordă fracţiuni de punct.
Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele prevăzute în barem.
Pentru fiecare subiect, punctajul se acordă oricărei formulări corecte a răspunsurilor, conform bibliografiei din Programa de concurs.

Subiectul I
60 puncte
1.  Deprinderile motrice.
17 puncte
a. Definirea deprinderilor motrice.


b. Clasificarea deprinderile motrice, în funcţie de trei criterii.

Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare clasificare corectă şi completă, în funcţie de oricare trei
criterii de clasificare. (3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Prezentarea a câte un exemplu pentru fiecare dintre deprinderile motrice clasificate anterior.
Se acordă câte 3 puncte pentru fiecare grupă de exemple, corect şi complet prezentată, aferentă

fiecăreia dintre cele trei clasificări. (3 x 3 puncte = 9 puncte)

2.  Exerciţiul fizic. 14 puncte

a. Prezentarea conţinutul şi formei exerciţiului fizic.
Se acordă 2 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a conţinutului exerciţiului fizic.
Se acordă 2 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a formei exerciţiului fizic.

b. Analiza relaţiei conţinut - formă .


c. Clasificarea exerciţiile fizice, în funcţie de trei criterii.

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare clasificare corectă şi completă, în funcţie de oricare trei
criterii de clasificare. (3 x 1 punct = 3 puncte)
d. Prezentarea a câte un exemplu pentru fiecare dintre exerciţile fizice clasificate anterior.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare grupă de exemple, corect şi complet prezentată, aferentă


3.  Circuitul. 12 puncte

a. Specificarea formei de manifestare a forţei căreia i se adresează circuitul. Se acordă 2 puncte pentru răspuns corect.

b. Precizarea celor trei tipuri de circuit, în funcţie de numărul exerciţiilor incluse în circuit. Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare dintre cele trei tipuri de circuit, corect precizate.
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Prezentarea a patru condiţii pe care trebuie să le îndeplinească exerciţiile incluse în circuit. Se acordă câte 1 punct pentru oricare patru condiţii, corect şi complet prezentate.

(4 x 1 punct = 4 puncte)

4.  Principiul intuiţiei.

17 puncte
a.  Precizarea rolului intuiţiei în procesul de predare.


Se acordă 2 puncte pentru răspuns corect şi complet.


Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.




EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
1
BAREM VARIANTA 2
PROFESORI I ŞI PROFESORI II






b. Descrierea celor două cerinţe ale respectării acestui principiu.

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare dintre cele două cerinţe, corect precizate.
(2 x 1 punct = 2 puncte)
Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare dintre cele două cerinţe, corect şi complet descrise. (2 x 2 puncte = 4 puncte)
Pentru descriere parţial corectă sau incompletă, se acordă câte 1 punct.
c. Descrierea celor trei metode intuitive folosite în educaţie fizică şi sport.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare dintre cele trei metode, corect menţionate.
(3 x 1 punct = 3 puncte)
Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare dintre cele trei metode, corect şi complet descrise.

(3 x 2 puncte = 6 puncte)
Pentru descriere parţial corectă sau incompletă, se acordă câte 1 punct.

Subiectul II 30 puncte
 

1. Elaborarea unui complex de gimnastică pentru dezvoltarea fizică armonioasă, format din zece

exerciţii cu bastonul de gimnastică, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet elaborat.
(10 x 1 punct = 10 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în complex.

2. Alcătuirea unui sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru învăţarea săriturii în lungime

cu elan, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet elaborat.
(8 x 1 punct = 8 puncte)

Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în sistem.

3. Elaborarea unei structuri de şase exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea unui procedeu tehnic de atac, dintr-un joc sportiv la alegere, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile
de lucru.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet elaborat.
(6 x 1 punct = 6 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în structură.















Total test 90 puncte.

Se acordă 10 puncte din oficiu.
Nota se calculează prin împărţirea punctajului obţinut la 10.

SUBIECTE EXAMEN TITULARIZARE -2006

Ministerul Educaţiei şi Cercetării
 

CONCURSUL NAŢIONAL PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR DIDACTICE
DECLARATE VACANTE / REZERVATE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR 17 – 18 IULIE 2006

Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -

VARIANTA 3

Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.

Subiectul I (60 de puncte)
 

1. Principiul participării conştiente şi active reprezintă unul dintre principiile didactice de bază ale
a.
educaţiei fizice.
16 puncte
Precizaţi laturile acestui principiu.
4 puncte
b.
Prezentaţi cerinţele privind respectarea acestui principiu.
12 puncte
2.
Proiectarea didactică exprimă gândirea metodică a cadrului didactic.
24 de puncte
a.
Precizaţi întrebările reper ale proiectării didactice.
4 puncte
b.
Analizaţi etapele şi acţiunile corespunzătoare acestor etape.
20 de puncte
3.
Deprinderile motrice reprezintă produse (rezultate) ale învăţării.
20 de puncte
a.
Precizaţi trei note definitorii ale deprinderilor motrice.
3 puncte
b.
Prezentaţi patru dintre caracteristicile deprinderilor motrice.
8 puncte
c.
Analizaţi tipurile (categoriile) de deprinderi motrice, în funcţie de trei criterii.
9 puncte
Subiectul II
(30 de puncte)

1. Elaboraţi un complex format din zece exerciţii, pentru dezvoltare fizică armonioasă, eşalonate
metodic, executate la banca de gimnastică. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea
motrică; dozarea; formaţiile de lucru. 12 puncte

2. Alcătuiţi un sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea alergării de rezistenţă,
ca probă atletică. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de
lucru. 10 puncte

3. Prezentaţi un sistem de opt exerciţii pe ntru dezvoltarea capacităţii coordinative (îndemânării). În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.

8 puncte

















Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
VARIANTA 3
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -



Ministerul Educaţiei şi Cercetării
 

CONCURSUL NAŢIONAL PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR DIDACTICE
DECLARATE VACANTE / REZERVATE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR 17 – 18 IULIE 2006




Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -
VARIANTA 3
BAREM DE CORECTARE ŞI DE NOTARE


Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem.
Se vor puncta orice alte formulări şi modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor, în acord cu ideile precizate în barem.

Subiectul I
(60 de puncte)
4.  Principiul participării conştiente şi active.
16 puncte
c.  Precizarea laturilor acestui principiu.
4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru răspuns corect şi complet.

Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.

d.  Prezentarea cerinţelor privind respectarea acestui principiu.
12 puncte
Se acordă câte 3 puncte pentru fiecare cerinţă, corect şi complet prezentată. Pentru răspuns
parţial corect sau incomplet, se acordă câte 2 puncte. (4 x 3 puncte = 12 puncte)

5.  Proiectarea didactică. 24 de puncte
c.  Precizarea întrebărilor reper ale proiectării didactice. 4 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare întrebare reper, corect şi complet precizată.
(4 x 1 punct = 4 puncte)
d.  Analizarea etapelor şi acţiunilor corespunzătoare acestor etape. 20 de puncte
Se acordă câte 5 puncte pentru fiecare etapă, corect şi complet analizată, astfel: câte 1 punct
pentru precizarea fiecărei etape (4 x 1 punct = 4 puncte);  câte 4 puncte
pentru precizarea
acţiunilor corespunzătoare fiecărei etape (4 x 4 puncte = 16 puncte).

6.
Deprinderile motrice.
20 de puncte
d.
Precizarea a trei note definitorii ale deprinderilor motrice.
3 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru oricare trei note definitorii, corect ş i complet precizate.
e.
(3 x 1 punct = 3 puncte)
Prezentarea a patru dintre caracteristicile deprinderilor motrice.
8 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru oricare patru caracteristici, corect şi complet prezentate. Pentru
răspuns parţial corect sau incomple t, se acordă câte 1 punct. (4 x 2 puncte = 8 puncte)

f. Analiza tipurilor (categoriilor) de deprinderi motrice, în funcţie de trei criterii. 9 puncte
Se acordă câte 3 puncte pentru fiecare categorie de deprinderi motrice, corect şi complet analizate, astfel: câte 1 punct pentru identificarea criteriului de clasificare (3 x 1 punct = 3 puncte); câte 1 punct pentru prezentarea tipologiei corespunzătoare (3 x 1 punct = 3 puncte); câte 1 punct pentru explicitarea fiecărui tip de deprindere (3 x 1 punct = 3 puncte ).
 







Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
VARIANTA 3
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -



Subiectul II (30 de puncte)
 



4. Elaborarea unui complex format din zece exerciţii, eşalonate metodic, pentru dezvoltare fizică armonioasă, executate la banca de gimnastică, menţionând: acţiunea metodică; dozarea;

formaţiile de lucru. 12 puncte Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet descris.
(10 x 1 punct = 10 puncte)

Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică corectă a exerciţiilor în complex.

5. Alcătuirea unui sistem de opt exerciţii, eşalonate metodi c, pentru însuşirea alergării de rezistenţă, ca probă atletică, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
10 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet descris.
(8 x 1 punct = 8 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică corectă a exerciţiilor în sistem.

6. Prezentarea  unui  sistem  de  opt  exerciţii  pentru  dezvoltarea  capacităţii  coordinative
(îndemânării), menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru. 8 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet descris.
(8 x 1 punct = 8 puncte)



Total test 90 puncte. Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se stabileşte prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut.