luni, 20 iulie 2020

SUBIECTE EXAMEN TITULARIZARE-2015

Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
 

CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 15 iulie 2015

Probă scrisă

Educaţie fizică şi sport

Varianta 3

· Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.

· Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.

SUBIECTUL I (30 de puncte)
 

1. Motricitatea la vârsta şcolară mică - perioada antepubertară (6-10/11 ani) are o serie de caracteristici somatice, funcţionale, cognitive etc. Pentru această etapă de vârst ă, prezentaţi:
15 puncte
a. principalele caracteristici ale planului somatic, funcţional şi cognitiv. 3 puncte b. principalele aspecte ale consolidării a trei deprinderi motrice fundamentale. 12 puncte

2. Rezistenţa este una dintre calităţile motrice de bază ale organismului.
15 puncte
a.
Definiţi rezistenţa.
4 puncte
b.  Prezentaţi trei forme de manifestare a rezistenţei.
6 puncte
c.
Precizaţi cinci factori de condiţionare a rezistenţei.
5 puncte
SUBIECTUL al II-lea
(30 de puncte)

1. Prezentaţi Principiul accesibilităţii, ca principiu de instruire în educaţie fizică, având în vedere

următoarele aspecte: 15 puncte a. precizarea particularităţilor de care se ţine cont în practicarea exerciţilor fizice;
3 puncte
b. descrierea a trei dintre acţiunile pe care trebuie să le întreprindă profesorul de educaţie fizică în
aplicarea acestui principiu;
3 puncte
c. prezentarea a trei cerinţe care se impun în respectarea acestui principiu.
9puncte
2. Exerciţiul fizic reprezintă un mijloc de îmbunătăţire a capacităţii motrice.
15 puncte
a.  Definiţi exerciţiul fizic.
2 puncte
b.  Prezentaţi conţinutul exerciţiului fizic.
5 puncte
c.  Prezentaţi forma exerciţiului fizic.
5 puncte
d.  Clasificaţi exerciţiile fizice, în funcţie de trei criterii.
3 puncte
SUBIECTUL al III-lea
(30 de puncte)

1. Elaboraţi un complex pentru dezvoltarea fizică armonioasă, format din opt exerciţii, executate cu bastoane. În descrierea fiecărui exerciţiu, menţionaţi acţiunea motrică, dozarea, formaţia de lucru,
respectând e şalonarea metodică a exerciţiilor în complex. 10 puncte

2. Elaboraţi o secvenţă de plan de lecţie pentru o verigă tematică destinată învăţării alergării de rezistenţă, clasa la alegere. În elaborare, se va urmări:
a. descrierea exerciţiilor utilizate;
20 de puncte
8 puncte
b. succesiunea metodică a exerciţiilor;
4 puncte
c. precizarea dozării efortului;
4 puncte
d. menţionarea formaţiilor de lucru.
4 puncte
 




Probă scrisă la educaţie fizică şi sport Varianta 3
Pagina 1 din 1


Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice

Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
 

CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 15 iulie 2015

Probă scrisă

Educaţie fizică şi sport

BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE

Varianta 3

· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor, în limita punctajului maxim corespunzător.
· Nu se acordă fracțiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.

· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.

SUBIECTUL I
(30 de puncte)
1. Motricitatea la vârsta şcolară mică.
15 puncte

a. Prezentarea principalelor caracteristici ale planului somatic, funcţional şi cognitiv.

3 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru prezentarea corectă şi completă a principalelor caracteristici ale

fiecăruia dintre cele trei planuri. (3 x 1 punct = 3 puncte) b. Prezentarea aspectelor consolidării a trei deprinderi motrice fundamentale. 12 puncte
Se acordă câte 4 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a aspectelor consolidării oricăror trei deprinderi motrice fundamentale. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte
2 puncte. (3 x 4 puncte = 12 puncte)



2. Rezistenţa. 15 puncte

a. Definirea rezistenţei. 4 puncte



Se acordă 4 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.


b. Prezentarea a trei forme de manifestare a rezistenţei. 6 puncte
Se acordă câte  2  puncte pentru prezentarea corectă şi completă a oricăror trei forme
de


manifestare a rezistenţei. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
c.  Precizarea a cinci factori de condiţionare a rezistenţei.
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă şi completă a oricăror cinci factori.

(5 x 1 punct = 5 puncte)
SUBIECTUL al II-lea
(30 de puncte)
1. Principiul accesibilităţii.
15 puncte
a. Precizarea particularităţilor de care se ţine cont în practicarea exerciţilor fizice.
3 puncte
Se acordă 3 puncte pentru precizarea corectă şi completă a particularităţilor. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.

b. Descrierea a trei dintre acţiunile profesorului. 3 puncte Se acordă câte 1 punct pentru descrierea corectă şi completă a oricăror trei acţiuni.
(3 x 1 punct = 3 puncte)
c. Prezentarea a trei cerinţe care se impun în respectarea acestui principiu.
9 puncte
Se acordă câte 3 puncte  pentru prezentarea corectă şi completă a oricăror trei cerinţe. Pentru

răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(3 x 3 puncte = 9 puncte)


Probă scrisă la educaţie fizică şi sport
Varianta 3
Barem de evaluare și de notare

Pagina 1 din 2




Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice

Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
2. Exerciţiul fizic.
15 puncte
a.  Definirea exerciţiului fizic.
2 puncte
Se acordă 2 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
b. Prezentarea conţinutului exerciţiului fizic. 5 puncte

Se acordă 5 puncte pentru răspuns corect şi complet. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
c. Prezentarea formei exerciţiului fizic. 5 puncte

Se acordă 5 puncte pentru răspuns corect şi complet. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
d. Clasificarea exerciţiilor fizice, în funcţie de trei criterii. 3 puncte
Se acordă câte 1 punct
pentru clasificarea corectă şi completă a exerciţiilor fizice în funcţie de
oricare trei criterii.
(3 x 1 punct = 3 puncte)
SUBIECTUL al III-lea
(30 de puncte)

1. Elaborarea unui complex pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din opt exerciţii, executate
cu bastoane. 10 puncte
Se acordă câte 1  punct pentru prezentarea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu.

(8 x 1 punct = 8 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică corectă a exerciţiilor în complex.

2. Elaborarea unei secvenţe de plan de lecţie pentru o verigă tematică destinată învăţării alergării



de rezistenţă, clasa la alegere. 20 de puncte a. Descrierea exerciţiilor utilizate. 8 puncte



Se acordă 8 puncte pentru descrierea corectă şi completă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 4 puncte.
b. Succesiunea metodică a exerciţiilor. 4 puncte

Se acordă 4 puncte pentru succesiunea metodică corectă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial corect, se acordă 2 puncte.
c. Precizarea dozării efortului. 4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului. Pentru răspuns


parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
d. Menţionarea formaţiilor de lucru. 4 puncte


Se acordă 4 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a formaţiilor de lucru. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
 















Niciun comentariu: