Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 15 iulie 2015
Probă scrisă
Educaţie fizică şi sport
Varianta 3
· Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
· Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.
SUBIECTUL I (30 de puncte)
1. Motricitatea la vârsta şcolară mică - perioada antepubertară (6-10/11 ani) are o serie de caracteristici somatice, funcţionale, cognitive etc. Pentru această etapă de vârst ă, prezentaţi:
15 puncte
a. principalele caracteristici ale planului somatic, funcţional şi cognitiv. 3 puncte b. principalele aspecte ale consolidării a trei deprinderi motrice fundamentale. 12 puncte
2. Rezistenţa este una dintre calităţile motrice de bază ale organismului.
|
15 puncte
| |
a.
|
Definiţi rezistenţa.
|
4 puncte
|
b. Prezentaţi trei forme de manifestare a rezistenţei.
|
6 puncte
| |
c.
|
Precizaţi cinci factori de condiţionare a rezistenţei.
|
5 puncte
|
SUBIECTUL al II-lea
|
(30 de puncte)
|
1. Prezentaţi Principiul accesibilităţii, ca principiu de instruire în educaţie fizică, având în vedere
următoarele aspecte: 15 puncte a. precizarea particularităţilor de care se ţine cont în practicarea exerciţilor fizice;
3 puncte
b. descrierea a trei dintre acţiunile pe care trebuie să le întreprindă profesorul de educaţie fizică în
aplicarea acestui principiu;
|
3 puncte
|
c. prezentarea a trei cerinţe care se impun în respectarea acestui principiu.
|
9puncte
|
2. Exerciţiul fizic reprezintă un mijloc de îmbunătăţire a capacităţii motrice.
|
15 puncte
|
a. Definiţi exerciţiul fizic.
|
2 puncte
|
b. Prezentaţi conţinutul exerciţiului fizic.
|
5 puncte
|
c. Prezentaţi forma exerciţiului fizic.
|
5 puncte
|
d. Clasificaţi exerciţiile fizice, în funcţie de trei criterii.
|
3 puncte
|
SUBIECTUL al III-lea
|
(30 de puncte)
|
1. Elaboraţi un complex pentru dezvoltarea fizică armonioasă, format din opt exerciţii, executate cu bastoane. În descrierea fiecărui exerciţiu, menţionaţi acţiunea motrică, dozarea, formaţia de lucru,
respectând e şalonarea metodică a exerciţiilor în complex. 10 puncte
2. Elaboraţi o secvenţă de plan de lecţie pentru o verigă tematică destinată învăţării alergării de rezistenţă, clasa la alegere. În elaborare, se va urmări:
a. descrierea exerciţiilor utilizate;
|
20 de puncte
|
8 puncte
| |
b. succesiunea metodică a exerciţiilor;
|
4 puncte
|
c. precizarea dozării efortului;
|
4 puncte
|
d. menţionarea formaţiilor de lucru.
|
4 puncte
|
Probă scrisă la educaţie fizică şi sport Varianta 3
Pagina 1 din 1
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 15 iulie 2015
Probă scrisă
Educaţie fizică şi sport
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
Varianta 3
· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor, în limita punctajului maxim corespunzător.
· Nu se acordă fracțiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.
SUBIECTUL I
|
(30 de puncte)
|
1. Motricitatea la vârsta şcolară mică.
|
15 puncte
|
a. Prezentarea principalelor caracteristici ale planului somatic, funcţional şi cognitiv.
3 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru prezentarea corectă şi completă a principalelor caracteristici ale
fiecăruia dintre cele trei planuri. (3 x 1 punct = 3 puncte) b. Prezentarea aspectelor consolidării a trei deprinderi motrice fundamentale. 12 puncte
Se acordă câte 4 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a aspectelor consolidării oricăror trei deprinderi motrice fundamentale. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte
2 puncte. (3 x 4 puncte = 12 puncte)
2. Rezistenţa. 15 puncte
a. Definirea rezistenţei. 4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
b. Prezentarea a trei forme de manifestare a rezistenţei. 6 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a oricăror trei forme
de
manifestare a rezistenţei. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
c. Precizarea a cinci factori de condiţionare a rezistenţei.
|
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
|
5 puncte
| |
Se acordă câte 1 punct pentru precizarea corectă şi completă a oricăror cinci factori.
| |
(5 x 1 punct = 5 puncte)
| |
SUBIECTUL al II-lea
|
(30 de puncte)
|
1. Principiul accesibilităţii.
|
15 puncte
|
a. Precizarea particularităţilor de care se ţine cont în practicarea exerciţilor fizice.
3 puncte
Se acordă 3 puncte pentru precizarea corectă şi completă a particularităţilor. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
b. Descrierea a trei dintre acţiunile profesorului. 3 puncte Se acordă câte 1 punct pentru descrierea corectă şi completă a oricăror trei acţiuni.
(3 x 1 punct = 3 puncte)
c. Prezentarea a trei cerinţe care se impun în respectarea acestui principiu.
9 puncte
Se acordă câte 3 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a oricăror trei cerinţe. Pentru
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
|
(3 x 3 puncte = 9 puncte)
|
Probă scrisă la educaţie fizică şi sport
|
Varianta 3
|
Barem de evaluare și de notare
| |
Pagina 1 din 2
|
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice
| |
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
| |
2. Exerciţiul fizic.
|
15 puncte
|
a. Definirea exerciţiului fizic.
|
2 puncte
|
Se acordă 2 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
b. Prezentarea conţinutului exerciţiului fizic. 5 puncte
Se acordă 5 puncte pentru răspuns corect şi complet. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
c. Prezentarea formei exerciţiului fizic. 5 puncte
Se acordă 5 puncte pentru răspuns corect şi complet. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
d. Clasificarea exerciţiilor fizice, în funcţie de trei criterii. 3 puncte
Se acordă câte 1 punct
|
pentru clasificarea corectă şi completă a exerciţiilor fizice în funcţie de
|
oricare trei criterii.
|
(3 x 1 punct = 3 puncte)
|
SUBIECTUL al III-lea
|
(30 de puncte)
|
1. Elaborarea unui complex pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din opt exerciţii, executate
cu bastoane. 10 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru prezentarea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu.
(8 x 1 punct = 8 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică corectă a exerciţiilor în complex.
2. Elaborarea unei secvenţe de plan de lecţie pentru o verigă tematică destinată învăţării alergării
de rezistenţă, clasa la alegere. 20 de puncte a. Descrierea exerciţiilor utilizate. 8 puncte
Se acordă 8 puncte pentru descrierea corectă şi completă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 4 puncte.
b. Succesiunea metodică a exerciţiilor. 4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru succesiunea metodică corectă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial corect, se acordă 2 puncte.
c. Precizarea dozării efortului. 4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului. Pentru răspuns
parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
d. Menţionarea formaţiilor de lucru. 4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a formaţiilor de lucru. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu