MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
CONCURSUL NAŢIONAL UNIC PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR
DIDACTICE DECLARATE VACANTE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
18 – 19 IULIE 2005
Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
PROFESORI I ŞI PROFESORI II
VARIANTA 2
Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.
Toate subiectele sunt obligatorii.
Se acordă 10 puncte din oficiu.
Subiectul I 60 puncte
1. Deprinderile motrice fac parte dintre noţiunile fundamentale ale Teoriei Educaţiei Fizice şi
Sportului. 17 puncte
a. Definiţi deprinderile motrice. 2 puncte
b. Clasificaţi deprinderile motrice, în funcţie de trei criterii. 6 puncte
c. Prezentaţi câte un exemplu pentru fiecare dintre deprinderile motrice clasificate anterior. 9 puncte
2. Exerciţiul fizic reprezintă mijlocul de bază al educaţiei fizice şi sportului.
|
14 puncte
| |
a.
|
Prezentaţi conţinutul şi forma exerciţiului fizic.
|
4 puncte
|
b.
|
Analizaţi relaţia dintre conţinutul şi forma exerciţiului fizic.
|
4 puncte
|
c.
|
Clasificaţi exerciţiile fizice, în funcţie de trei criterii.
|
3 puncte
|
d. Prezentaţi câte un exemplu pentru fiecare dintre exerciţiile fizice, clasificate anterior. 3 puncte
3. Circuitul reprezintă un procedeu metodic destinat dezvoltării forţei. 12 puncte
a. Specificaţi forma de manifestare a forţei căreia i se adresează acest procedeu.
2 puncte
b. Precizaţi cele trei tipuri de circuit, în funcţie de numărul exerciţiilor incluse în circuit.
6 puncte
c. Prezentaţi patru condiţii pe care trebuie să le îndeplinească exerciţiile incluse în circuit. 4 puncte
4. Prezentaţi Principiul intuiţiei, evidenţiind următoarele aspecte:
|
17 puncte
| |
a.
|
Precizarea rolului intuiţiei în procesul de predare.
|
2 puncte
|
b. Descrierea celor două cerinţe ale respectării acestui principiu.
|
6 puncte
| |
c.
|
Descrierea celor trei metode intuitive folosite în educaţie fizică şi sport.
|
9 puncte
|
Subiectul II
|
30 puncte
|
1. Elaboraţi un complex de gimnastică pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din zece exerciţii, eşalonate metodic, executate cu bastonul de gimnastică. În descrierea exerciţiilor,
menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru. 12 puncte
2. Alcătuiţi un sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru învăţarea săriturii în lungime cu elan. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
10 puncte
3. Elaboraţi o structură de şase exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea unui procedeu
tehnic de atac, dintr-un joc sportiv la alegere. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea
motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
|
8 puncte
|
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
|
VARIANTA 2
|
PROFESORI I ŞI PROFESORI II
|
MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
CONCURSUL NAŢIONAL UNIC PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR
DIDACTICE DECLARATE VACANTE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
18 – 19 IULIE 2005
Probă scrisă la EDUCA ŢIE FIZICĂ ŞI SPORT PROFESORI I ŞI PROFESORI II BAREM DE CORECTARE ŞI NOTARE PENTRU VARIANTA 2
Notă:
Nu se acordă fracţiuni de punct.
Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele prevăzute în barem.
Pentru fiecare subiect, punctajul se acordă oricărei formulări corecte a răspunsurilor, conform bibliografiei din Programa de concurs.
Subiectul I
|
60 puncte
|
1. Deprinderile motrice.
|
17 puncte
|
a. Definirea deprinderilor motrice.
b. Clasificarea deprinderile motrice, în funcţie de trei criterii.
Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare clasificare corectă şi completă, în funcţie de oricare trei
criterii de clasificare. (3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Prezentarea a câte un exemplu pentru fiecare dintre deprinderile motrice clasificate anterior.
Se acordă câte 3 puncte pentru fiecare grupă de exemple, corect şi complet prezentată, aferentă
fiecăreia dintre cele trei clasificări. (3 x 3 puncte = 9 puncte)
2. Exerciţiul fizic. 14 puncte
a. Prezentarea conţinutul şi formei exerciţiului fizic.
Se acordă 2 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a conţinutului exerciţiului fizic.
Se acordă 2 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a formei exerciţiului fizic.
b. Analiza relaţiei conţinut - formă .
c. Clasificarea exerciţiile fizice, în funcţie de trei criterii.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare clasificare corectă şi completă, în funcţie de oricare trei
criterii de clasificare. (3 x 1 punct = 3 puncte)
d. Prezentarea a câte un exemplu pentru fiecare dintre exerciţile fizice clasificate anterior.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare grupă de exemple, corect şi complet prezentată, aferentă
3. Circuitul. 12 puncte
a. Specificarea formei de manifestare a forţei căreia i se adresează circuitul. Se acordă 2 puncte pentru răspuns corect.
b. Precizarea celor trei tipuri de circuit, în funcţie de numărul exerciţiilor incluse în circuit. Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare dintre cele trei tipuri de circuit, corect precizate.
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Prezentarea a patru condiţii pe care trebuie să le îndeplinească exerciţiile incluse în circuit. Se acordă câte 1 punct pentru oricare patru condiţii, corect şi complet prezentate.
(4 x 1 punct = 4 puncte)
4. Principiul intuiţiei.
|
17 puncte
| |
a. Precizarea rolului intuiţiei în procesul de predare.
| ||
Se acordă 2 puncte pentru răspuns corect şi complet.
| ||
Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
| ||
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
|
1
|
BAREM VARIANTA 2
|
PROFESORI I ŞI PROFESORI II
| ||
b. Descrierea celor două cerinţe ale respectării acestui principiu.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare dintre cele două cerinţe, corect precizate.
(2 x 1 punct = 2 puncte)
Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare dintre cele două cerinţe, corect şi complet descrise. (2 x 2 puncte = 4 puncte)
Pentru descriere parţial corectă sau incompletă, se acordă câte 1 punct.
c. Descrierea celor trei metode intuitive folosite în educaţie fizică şi sport.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare dintre cele trei metode, corect menţionate.
(3 x 1 punct = 3 puncte)
Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare dintre cele trei metode, corect şi complet descrise.
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
Pentru descriere parţial corectă sau incompletă, se acordă câte 1 punct.
Subiectul II 30 puncte
1. Elaborarea unui complex de gimnastică pentru dezvoltarea fizică armonioasă, format din zece
exerciţii cu bastonul de gimnastică, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet elaborat.
(10 x 1 punct = 10 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în complex.
2. Alcătuirea unui sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru învăţarea săriturii în lungime
cu elan, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet elaborat.
(8 x 1 punct = 8 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în sistem.
3. Elaborarea unei structuri de şase exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea unui procedeu tehnic de atac, dintr-un joc sportiv la alegere, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile
de lucru.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet elaborat.
(6 x 1 punct = 6 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în structură.
Total test 90 puncte.
Se acordă 10 puncte din oficiu.
Nota se calculează prin împărţirea punctajului obţinut la 10.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu