luni, 20 iulie 2020

SUBIECTE EXAMEN TITULARIZARE-2005

MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII

CONCURSUL NAŢIONAL UNIC PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR
DIDACTICE DECLARATE VACANTE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
18 – 19 IULIE 2005

Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

PROFESORI I ŞI PROFESORI II

VARIANTA 2

Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.

Toate subiectele sunt obligatorii.
Se acordă 10 puncte din oficiu.

Subiectul I 60 puncte
 

1. Deprinderile motrice fac parte dintre noţiunile fundamentale ale Teoriei Educaţiei Fizice şi



Sportului. 17 puncte
a.  Definiţi deprinderile motrice. 2 puncte
b.  Clasificaţi deprinderile motrice, în funcţie de trei criterii. 6 puncte



c. Prezentaţi câte un exemplu pentru fiecare dintre deprinderile motrice clasificate anterior. 9 puncte

2.  Exerciţiul fizic reprezintă mijlocul de bază al educaţiei fizice şi sportului.
14 puncte
a.
Prezentaţi conţinutul şi forma exerciţiului fizic.
4 puncte
b.
Analizaţi relaţia dintre conţinutul şi forma exerciţiului fizic.
4 puncte
c.
Clasificaţi exerciţiile fizice, în funcţie de trei criterii.
3 puncte
d. Prezentaţi câte un exemplu pentru fiecare dintre exerciţiile fizice, clasificate anterior. 3 puncte

3.  Circuitul reprezintă un procedeu metodic destinat dezvoltării forţei. 12 puncte

a. Specificaţi forma de manifestare a forţei căreia i se adresează acest procedeu.
2 puncte
b. Precizaţi cele trei tipuri de circuit, în funcţie de numărul exerciţiilor incluse în circuit.
6 puncte
c. Prezentaţi patru condiţii pe care trebuie să le îndeplinească exerciţiile incluse în circuit. 4 puncte

4.  Prezentaţi Principiul intuiţiei, evidenţiind următoarele aspecte:
17 puncte
a.
Precizarea rolului intuiţiei în procesul de predare.
2 puncte
b.  Descrierea celor două cerinţe ale respectării acestui principiu.
6 puncte
c.
Descrierea celor trei metode intuitive folosite în educaţie fizică şi sport.
9 puncte
Subiectul II
30 puncte

1. Elaboraţi un complex de gimnastică pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din zece exerciţii, eşalonate metodic, executate cu bastonul de gimnastică. În descrierea exerciţiilor,

menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru. 12 puncte

2. Alcătuiţi un sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru învăţarea săriturii în lungime cu elan. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
10 puncte

3. Elaboraţi o structură de şase exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea unui procedeu

tehnic de atac, dintr-un joc sportiv la alegere. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea
motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
8 puncte


EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
VARIANTA 2
PROFESORI I ŞI PROFESORI II



MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII

CONCURSUL NAŢIONAL UNIC PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR
DIDACTICE DECLARATE VACANTE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
18 – 19 IULIE 2005

Probă scrisă la EDUCA ŢIE FIZICĂ ŞI SPORT PROFESORI I ŞI PROFESORI II BAREM DE CORECTARE ŞI NOTARE PENTRU VARIANTA 2

Notă:

Nu se acordă fracţiuni de punct.
Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele prevăzute în barem.
Pentru fiecare subiect, punctajul se acordă oricărei formulări corecte a răspunsurilor, conform bibliografiei din Programa de concurs.

Subiectul I
60 puncte
1.  Deprinderile motrice.
17 puncte
a. Definirea deprinderilor motrice.


b. Clasificarea deprinderile motrice, în funcţie de trei criterii.

Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare clasificare corectă şi completă, în funcţie de oricare trei
criterii de clasificare. (3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Prezentarea a câte un exemplu pentru fiecare dintre deprinderile motrice clasificate anterior.
Se acordă câte 3 puncte pentru fiecare grupă de exemple, corect şi complet prezentată, aferentă

fiecăreia dintre cele trei clasificări. (3 x 3 puncte = 9 puncte)

2.  Exerciţiul fizic. 14 puncte

a. Prezentarea conţinutul şi formei exerciţiului fizic.
Se acordă 2 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a conţinutului exerciţiului fizic.
Se acordă 2 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a formei exerciţiului fizic.

b. Analiza relaţiei conţinut - formă .


c. Clasificarea exerciţiile fizice, în funcţie de trei criterii.

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare clasificare corectă şi completă, în funcţie de oricare trei
criterii de clasificare. (3 x 1 punct = 3 puncte)
d. Prezentarea a câte un exemplu pentru fiecare dintre exerciţile fizice clasificate anterior.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare grupă de exemple, corect şi complet prezentată, aferentă


3.  Circuitul. 12 puncte

a. Specificarea formei de manifestare a forţei căreia i se adresează circuitul. Se acordă 2 puncte pentru răspuns corect.

b. Precizarea celor trei tipuri de circuit, în funcţie de numărul exerciţiilor incluse în circuit. Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare dintre cele trei tipuri de circuit, corect precizate.
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Prezentarea a patru condiţii pe care trebuie să le îndeplinească exerciţiile incluse în circuit. Se acordă câte 1 punct pentru oricare patru condiţii, corect şi complet prezentate.

(4 x 1 punct = 4 puncte)

4.  Principiul intuiţiei.

17 puncte
a.  Precizarea rolului intuiţiei în procesul de predare.


Se acordă 2 puncte pentru răspuns corect şi complet.


Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.




EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
1
BAREM VARIANTA 2
PROFESORI I ŞI PROFESORI II






b. Descrierea celor două cerinţe ale respectării acestui principiu.

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare dintre cele două cerinţe, corect precizate.
(2 x 1 punct = 2 puncte)
Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare dintre cele două cerinţe, corect şi complet descrise. (2 x 2 puncte = 4 puncte)
Pentru descriere parţial corectă sau incompletă, se acordă câte 1 punct.
c. Descrierea celor trei metode intuitive folosite în educaţie fizică şi sport.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare dintre cele trei metode, corect menţionate.
(3 x 1 punct = 3 puncte)
Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare dintre cele trei metode, corect şi complet descrise.

(3 x 2 puncte = 6 puncte)
Pentru descriere parţial corectă sau incompletă, se acordă câte 1 punct.

Subiectul II 30 puncte
 

1. Elaborarea unui complex de gimnastică pentru dezvoltarea fizică armonioasă, format din zece

exerciţii cu bastonul de gimnastică, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet elaborat.
(10 x 1 punct = 10 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în complex.

2. Alcătuirea unui sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru învăţarea săriturii în lungime

cu elan, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet elaborat.
(8 x 1 punct = 8 puncte)

Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în sistem.

3. Elaborarea unei structuri de şase exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea unui procedeu tehnic de atac, dintr-un joc sportiv la alegere, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile
de lucru.
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet elaborat.
(6 x 1 punct = 6 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în structură.















Total test 90 puncte.

Se acordă 10 puncte din oficiu.
Nota se calculează prin împărţirea punctajului obţinut la 10.

Niciun comentariu: