luni, 20 iulie 2020

SUBIECTE EXAMEN TITULARIZARE -2006

Ministerul Educaţiei şi Cercetării
 

CONCURSUL NAŢIONAL PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR DIDACTICE
DECLARATE VACANTE / REZERVATE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR 17 – 18 IULIE 2006

Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -

VARIANTA 3

Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.

Subiectul I (60 de puncte)
 

1. Principiul participării conştiente şi active reprezintă unul dintre principiile didactice de bază ale
a.
educaţiei fizice.
16 puncte
Precizaţi laturile acestui principiu.
4 puncte
b.
Prezentaţi cerinţele privind respectarea acestui principiu.
12 puncte
2.
Proiectarea didactică exprimă gândirea metodică a cadrului didactic.
24 de puncte
a.
Precizaţi întrebările reper ale proiectării didactice.
4 puncte
b.
Analizaţi etapele şi acţiunile corespunzătoare acestor etape.
20 de puncte
3.
Deprinderile motrice reprezintă produse (rezultate) ale învăţării.
20 de puncte
a.
Precizaţi trei note definitorii ale deprinderilor motrice.
3 puncte
b.
Prezentaţi patru dintre caracteristicile deprinderilor motrice.
8 puncte
c.
Analizaţi tipurile (categoriile) de deprinderi motrice, în funcţie de trei criterii.
9 puncte
Subiectul II
(30 de puncte)

1. Elaboraţi un complex format din zece exerciţii, pentru dezvoltare fizică armonioasă, eşalonate
metodic, executate la banca de gimnastică. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea
motrică; dozarea; formaţiile de lucru. 12 puncte

2. Alcătuiţi un sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea alergării de rezistenţă,
ca probă atletică. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de
lucru. 10 puncte

3. Prezentaţi un sistem de opt exerciţii pe ntru dezvoltarea capacităţii coordinative (îndemânării). În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.

8 puncte

















Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
VARIANTA 3
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -



Ministerul Educaţiei şi Cercetării
 

CONCURSUL NAŢIONAL PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR DIDACTICE
DECLARATE VACANTE / REZERVATE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR 17 – 18 IULIE 2006




Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -
VARIANTA 3
BAREM DE CORECTARE ŞI DE NOTARE


Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem.
Se vor puncta orice alte formulări şi modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor, în acord cu ideile precizate în barem.

Subiectul I
(60 de puncte)
4.  Principiul participării conştiente şi active.
16 puncte
c.  Precizarea laturilor acestui principiu.
4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru răspuns corect şi complet.

Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.

d.  Prezentarea cerinţelor privind respectarea acestui principiu.
12 puncte
Se acordă câte 3 puncte pentru fiecare cerinţă, corect şi complet prezentată. Pentru răspuns
parţial corect sau incomplet, se acordă câte 2 puncte. (4 x 3 puncte = 12 puncte)

5.  Proiectarea didactică. 24 de puncte
c.  Precizarea întrebărilor reper ale proiectării didactice. 4 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare întrebare reper, corect şi complet precizată.
(4 x 1 punct = 4 puncte)
d.  Analizarea etapelor şi acţiunilor corespunzătoare acestor etape. 20 de puncte
Se acordă câte 5 puncte pentru fiecare etapă, corect şi complet analizată, astfel: câte 1 punct
pentru precizarea fiecărei etape (4 x 1 punct = 4 puncte);  câte 4 puncte
pentru precizarea
acţiunilor corespunzătoare fiecărei etape (4 x 4 puncte = 16 puncte).

6.
Deprinderile motrice.
20 de puncte
d.
Precizarea a trei note definitorii ale deprinderilor motrice.
3 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru oricare trei note definitorii, corect ş i complet precizate.
e.
(3 x 1 punct = 3 puncte)
Prezentarea a patru dintre caracteristicile deprinderilor motrice.
8 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru oricare patru caracteristici, corect şi complet prezentate. Pentru
răspuns parţial corect sau incomple t, se acordă câte 1 punct. (4 x 2 puncte = 8 puncte)

f. Analiza tipurilor (categoriilor) de deprinderi motrice, în funcţie de trei criterii. 9 puncte
Se acordă câte 3 puncte pentru fiecare categorie de deprinderi motrice, corect şi complet analizate, astfel: câte 1 punct pentru identificarea criteriului de clasificare (3 x 1 punct = 3 puncte); câte 1 punct pentru prezentarea tipologiei corespunzătoare (3 x 1 punct = 3 puncte); câte 1 punct pentru explicitarea fiecărui tip de deprindere (3 x 1 punct = 3 puncte ).
 







Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
VARIANTA 3
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -



Subiectul II (30 de puncte)
 



4. Elaborarea unui complex format din zece exerciţii, eşalonate metodic, pentru dezvoltare fizică armonioasă, executate la banca de gimnastică, menţionând: acţiunea metodică; dozarea;

formaţiile de lucru. 12 puncte Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet descris.
(10 x 1 punct = 10 puncte)

Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică corectă a exerciţiilor în complex.

5. Alcătuirea unui sistem de opt exerciţii, eşalonate metodi c, pentru însuşirea alergării de rezistenţă, ca probă atletică, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
10 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet descris.
(8 x 1 punct = 8 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică corectă a exerciţiilor în sistem.

6. Prezentarea  unui  sistem  de  opt  exerciţii  pentru  dezvoltarea  capacităţii  coordinative
(îndemânării), menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru. 8 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet descris.
(8 x 1 punct = 8 puncte)



Total test 90 puncte. Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se stabileşte prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut.










Niciun comentariu: