Ministerul Educaţiei şi Cercetării
CONCURSUL NAŢIONAL PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR DIDACTICE
DECLARATE VACANTE / REZERVATE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR 17 – 18 IULIE 2006
Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -
VARIANTA 3
u Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
u Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.
Subiectul I (60 de puncte)
1. Principiul participării conştiente şi active reprezintă unul dintre principiile didactice de bază ale
a.
|
educaţiei fizice.
|
16 puncte
|
Precizaţi laturile acestui principiu.
|
4 puncte
| |
b.
|
Prezentaţi cerinţele privind respectarea acestui principiu.
|
12 puncte
|
2.
|
Proiectarea didactică exprimă gândirea metodică a cadrului didactic.
|
24 de puncte
|
a.
|
Precizaţi întrebările reper ale proiectării didactice.
|
4 puncte
|
b.
|
Analizaţi etapele şi acţiunile corespunzătoare acestor etape.
|
20 de puncte
|
3.
|
Deprinderile motrice reprezintă produse (rezultate) ale învăţării.
|
20 de puncte
|
a.
|
Precizaţi trei note definitorii ale deprinderilor motrice.
|
3 puncte
|
b.
|
Prezentaţi patru dintre caracteristicile deprinderilor motrice.
|
8 puncte
|
c.
|
Analizaţi tipurile (categoriile) de deprinderi motrice, în funcţie de trei criterii.
|
9 puncte
|
Subiectul II
|
(30 de puncte)
|
1. Elaboraţi un complex format din zece exerciţii, pentru dezvoltare fizică armonioasă, eşalonate
metodic, executate la banca de gimnastică. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea
motrică; dozarea; formaţiile de lucru. 12 puncte
2. Alcătuiţi un sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea alergării de rezistenţă,
ca probă atletică. În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de
lucru. 10 puncte
3. Prezentaţi un sistem de opt exerciţii pe ntru dezvoltarea capacităţii coordinative (îndemânării). În descrierea exerciţiilor, menţionaţi: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
8 puncte
Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
|
VARIANTA 3
|
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -
|
Ministerul Educaţiei şi Cercetării
CONCURSUL NAŢIONAL PENTRU OCUPAREA POSTURILOR/CATEDRELOR DIDACTICE
DECLARATE VACANTE / REZERVATE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR 17 – 18 IULIE 2006
Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -
VARIANTA 3
BAREM DE CORECTARE ŞI DE NOTARE
u Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem.
u Se vor puncta orice alte formulări şi modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor, în acord cu ideile precizate în barem.
Subiectul I
|
(60 de puncte)
|
4. Principiul participării conştiente şi active.
|
16 puncte
|
c. Precizarea laturilor acestui principiu.
|
4 puncte
|
Se acordă 4 puncte pentru răspuns corect şi complet.
| |
Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
| |
d. Prezentarea cerinţelor privind respectarea acestui principiu.
|
12 puncte
|
Se acordă câte 3 puncte pentru fiecare cerinţă, corect şi complet prezentată. Pentru răspuns
parţial corect sau incomplet, se acordă câte 2 puncte. (4 x 3 puncte = 12 puncte)
5. Proiectarea didactică. 24 de puncte
c. Precizarea întrebărilor reper ale proiectării didactice. 4 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare întrebare reper, corect şi complet precizată.
(4 x 1 punct = 4 puncte)
d. Analizarea etapelor şi acţiunilor corespunzătoare acestor etape. 20 de puncte
Se acordă câte 5 puncte pentru fiecare etapă, corect şi complet analizată, astfel: câte 1 punct
pentru precizarea fiecărei etape (4 x 1 punct = 4 puncte); câte 4 puncte
|
pentru precizarea
| |
acţiunilor corespunzătoare fiecărei etape (4 x 4 puncte = 16 puncte).
| ||
6.
|
Deprinderile motrice.
|
20 de puncte
|
d.
|
Precizarea a trei note definitorii ale deprinderilor motrice.
|
3 puncte
|
Se acordă câte 1 punct pentru oricare trei note definitorii, corect ş i complet precizate.
| ||
e.
|
(3 x 1 punct = 3 puncte)
| |
Prezentarea a patru dintre caracteristicile deprinderilor motrice.
|
8 puncte
|
Se acordă câte 2 puncte pentru oricare patru caracteristici, corect şi complet prezentate. Pentru
răspuns parţial corect sau incomple t, se acordă câte 1 punct. (4 x 2 puncte = 8 puncte)
f. Analiza tipurilor (categoriilor) de deprinderi motrice, în funcţie de trei criterii. 9 puncte
Se acordă câte 3 puncte pentru fiecare categorie de deprinderi motrice, corect şi complet analizate, astfel: câte 1 punct pentru identificarea criteriului de clasificare (3 x 1 punct = 3 puncte); câte 1 punct pentru prezentarea tipologiei corespunzătoare (3 x 1 punct = 3 puncte); câte 1 punct pentru explicitarea fiecărui tip de deprindere (3 x 1 punct = 3 puncte ).
Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
|
VARIANTA 3
|
- PROFESORI I ŞI PROFESORI II -
|
Subiectul II (30 de puncte)
4. Elaborarea unui complex format din zece exerciţii, eşalonate metodic, pentru dezvoltare fizică armonioasă, executate la banca de gimnastică, menţionând: acţiunea metodică; dozarea;
formaţiile de lucru. 12 puncte Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet descris.
(10 x 1 punct = 10 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică corectă a exerciţiilor în complex.
5. Alcătuirea unui sistem de opt exerciţii, eşalonate metodi c, pentru însuşirea alergării de rezistenţă, ca probă atletică, menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru.
10 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet descris.
(8 x 1 punct = 8 puncte)
Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică corectă a exerciţiilor în sistem.
6. Prezentarea unui sistem de opt exerciţii pentru dezvoltarea capacităţii coordinative
(îndemânării), menţionând: acţiunea motrică; dozarea; formaţiile de lucru. 8 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect şi complet descris.
(8 x 1 punct = 8 puncte)
Total test 90 puncte. Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se stabileşte prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu