Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului
Centrul Național de Evaluare și Examinare
CONCURSUL PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂłILE DE ÎNVĂłĂMÂNT PREUNIVERSITAR DE STAT
14 iulie 2010
Proba scrisă la EDUCAłIE FIZICĂ I SPORT PROFESOR I
Varianta 2
• Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
• Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.
SUBIECTUL I (30 de puncte)
Coordonarea (îndemânarea) este una dintre calităŃile motrice care condiŃionează eficienŃa acŃiunilor motrice.
a.
|
DefiniŃi calitatea motrică coordonarea (îndemânarea).
|
6 puncte
|
b.
|
PrezentaŃi formele de manifestare a acestei calităŃi motrice.
|
9 puncte
|
c.
|
PrecizaŃi cinci dintre factorii care condiŃionează coordonarea (îndemânarea).
|
15 puncte
|
SUBIECTUL al IIlea
|
(30 de puncte)
| |
Efortul fizic stă la baza oricărei activităŃi motrice.
| ||
a.
|
DefiniŃi efortul fizic.
|
4 puncte
|
b.
|
PrezentaŃi specificitatea stimulilor.
|
5 puncte
|
c.
|
PrezentaŃi volumul efortului.
|
7 puncte
|
d.
|
PrezentaŃi intensitatea efortului.
|
7 puncte
|
e.
|
PrezentaŃi complexitatea efortului.
|
7 puncte
|
SUBIECTUL al IIIlea
|
(30 de puncte)
|
1. AlcătuiŃi un sistem de opt exerciŃii, pentru însui rea alergării de viteză, ca probă atletică. În descrierea fiecărui exerciŃiu, menŃionaŃi acŃiunea motrică, dozarea, formaŃiile de lucru,
respectând ealonarea metodică a exerciŃiilor în si stem. 16 puncte
2. ElaboraŃi o structură de apte exerciŃii, pentru în suirea unui procedeu tehnic de atac, dintrun joc sportiv la alegere. În descrierea fiecărui exerciŃiu, menŃionaŃi acŃiunea motrică, dozarea,
formaŃiile de lucru, respectând ealonarea metodică a exerciŃiilor în structură.
14 puncte
Probă scrisă la EDUCAłIE FIZICĂ I SPORT – PROFESORI Varianta 2
1
Ministerul EducaŃiei, Cercetării, Tineretului i Sp ortului
Centrul NaŃional de Evaluare i Examinare
CONCURSUL PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR
DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂłILE DE ÎNVĂłĂMÂNT
PREUNIVERSITAR DE STAT
14 iulie 2010
Proba scrisă la EDUCAłIE FIZICĂ I SPORT PROFESOR I
Varianta 2
BAREM DE EVALUARE I DE NOTARE
• Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acordă fracŃiuni de punct.
• Se punctează oricare alte formulări/ modalităŃi de rezolvare corectă a cerinŃelor.
• Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărŃirea punctajului total acordat pentru lucrare la 10.
SUBIECTUL I
|
(30 de puncte)
| |
Coordonarea (îndemânarea).
| ||
a. Definirea calităŃii motrice coordonarea (îndemânarea).
|
6 puncte
|
Se acordă 6 puncte pentru definiŃie corectă i completă. Pentru răspu ns parŃial corect sau incomplet, se acordă 4 puncte.
b. Prezentarea formelor de manifestare a acestei calităŃi motrice. 9 puncte
Se acordă câte 3 puncte pentru prezentarea corectă i completă a fiecărei forme de manifestare.
Pentru răspuns parŃial corect sau incomplet, se acordă câte 2 puncte.
(3 x 3 puncte = 9 puncte)
c. Precizarea a cinci dintre factorii care condiŃionează coordonarea (îndemânarea). 15 puncte
Se acordă câte 3 puncte pentru precizarea corectă i completă a oricăror c inci factori. Pentru
răspuns parŃial corect sau incomplet, se acordă câte 2 puncte.
|
(5 x 3 puncte = 15 puncte)
| |
SUBIECTUL al IIlea
|
(30 de puncte)
| |
Efortul fizic.
| ||
a. Definirea efortului fizic.
|
4 puncte
|
Se acordă 4 puncte pentru definiŃie corectă i completă. Pentru răspu ns parŃial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
b. Prezentarea specificităŃii stimulilor. 5 puncte Se acordă 5 puncte pentru prezentarea corectă i completă a specifici tăŃii stimulilor. Pentru răspuns parŃial corect sau incomplet, se acordă 3 puncte.
c. Prezentarea volumului efortului. 7 puncte
Se acordă 7 puncte pentru prezentarea corectă i completă a volumului efortului. Pentru răspuns parŃial corect sau incomplet, se acordă 4 puncte.
d. Prezentarea intensităŃii efortului. 7 puncte
Se acordă 7 puncte pentru prezentarea corectă i completă a intensită Ńii efortului. Pentru răspuns parŃial corect sau incomplet, se acordă 4 puncte.
e. PrezentaŃi complexitatea efortului. 7 puncte Se acordă 7 puncte pentru prezentarea corectă i completă a complexit ăŃii efortului. Pentru răspuns parŃial corect sau incomplet, se acordă 4 puncte.
Probă scrisă la EDUCAłIE FIZICĂ I SPORT – PROFESORI Varianta 2
1
Ministerul EducaŃiei, Cercetării, Tineretului i Sp ortului
Centrul NaŃional de Evaluare i Examinare
SUBIECTUL al IIIlea (30 de puncte)
1. Alcătuirea unui sistem de opt exerciŃii, pentru însuirea alergării de viteză, ca probă atletică, menŃionând acŃiunea motrică, dozarea, formaŃiile de lucru i respectând ealonarea metodică a
exerciŃiilor în sistem. 16 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare exerciŃiu corect i complet descris . Pentru răspuns parŃial
corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct. (8 x 2 puncte =16 puncte)
2. Elaborarea unei structuri de apte exerciŃii, ea lonate metodic, pentru însuirea unui procedeu tehnic de atac, dintrun joc sportiv la alegere, me nŃionând acŃiunea motrică, dozarea, formaŃiile de
lucru i respectând ealonarea metodică a exerciŃii lor în structură. 14 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare exerciŃiu corect i complet descris . Pentru răspuns parŃial
corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct. (7 x 2 puncte = 14 puncte)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu