luni, 20 iulie 2020

SUBIECTE EXAMEN TITULARIZARE-2013

Ministerul Educaţiei Naţionale

Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
 

CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 30 iulie 2013

Probă scrisă

Educaţie fizică

VARIANTA 2

· Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.

· Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.

SUBIECTUL I (45 de puncte)
 

Principiul accesibilităţii contribuie, prin aplicarea sa, la participarea subiecţilor în lecţia de educaţie fizică, indiferent de particularităţile individuale ale acestora.

a. Prezentaţi o situaţie de instruire destinată dezvoltării forţei principalelor grupe musculare, în care acest principiu să-şi găsească aplicativitatea. Se va lua în considerare o grupă de elevi-băieţi, clasa a VI-a, cu un nivel mediu de dezvoltare a acestei calităţi, menţionând:

- forma/formele de manifestare a forţei, stabilită/stabilite pentru această situaţie de instruire; 5 puncte
- particularităţile bio-motrice ale grupei valorice alese. 5 puncte

b. Elaboraţi cinci exerciţii destinate aplicării principiului accesibilităţii, în situaţia de instruire

prezentată.
35 de puncte
SUBIECTUL al II-lea
(45 de puncte)

1. Elaboraţi un complex pentru dezvoltarea fizică armonioasă, format din opt exerciţii, executate la banca de gimnastică. În descrierea fiecărui exerciţiu, menţionaţi acţiunea motrică, dozarea, formaţia de lucru, respectând e şalonarea metodică a exerciţiilor în complex. 18 puncte

2. Elaboraţi o secvenţă de plan de lecţie pentru o verigă tematică destinată dezvoltării calităţii

motrice viteza, clasa la alegere. În elaborare, seva urmări: 27 de puncte



a. descrierea exerciţiilor utilizate;

b. succesiunea metodică a exerciţiilor;
c. precizarea dozării efortului;
d. menţionarea formaţiilor de lucru.
 
12 puncte
5 puncte
5 puncte
5 puncte





















Pagina 1 din 1
Probă scrisă la educaţie fizică Varianta 2


Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
 

CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 30 iulie 2013
 

Probă scrisă

Educaţie fizică

BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
 

VARIANTA 2
 

· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor, în limita punctajului maxim corespunzător.
· Nu se acordă fracţiuni de punct, dar se pot acorda punctaje intermediare pentru rezolvări parțiale, în limitele punctajului indicat în barem.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.
 

SUBIECTUL I (45 de puncte)
 

Prezentarea unei situaţii de instruire destinată dezvoltării forţei principalelor grupe musculare, în care principiul accesibilităţii să-şi găsească aplicativitatea şi elaborarea a cinci exerciţii destinate aplicării acestui principiu.
a. 10 puncte

Se acordă 5 puncte pentru menţionarea corectă a formei/formelor de manifestare a forţei, stabilită/stabilite pentru această situaţie de instruire. Pentru răspuns parţial corect, se acordă 2 puncte.

Se acordă 5 puncte pentru menţionarea corectă a particularităţilor bio-motrice ale grupei valorice
alese. Pentru răspuns parţial corect, se acordă 2 puncte.
b. 35 de puncte

Se acordă câte 7 puncte pentru elaborarea corectă şi completă a oricăror cinci exerciţii destinate aplicării principiului accesibilităţii, în situaţia de instruire prezentată. Pentru răspuns parţial corect
sau incomplet, se acordă câte 4 puncte .
(5 x 7 puncte = 35 de puncte)
SUBIECTUL al II-lea
(45 de puncte)

1. Elaborarea unui complex de gimnastică pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din opt

exerciţii, executate la banca de gimnastică, eşalonate metodic. 18 puncte

Se acordă câte  2 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu. Pentru
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct . (8 x 2 puncte = 16 puncte) Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea corectă a exerciţiilor în complex.
2. Elaborarea unei secvenţe de plan de lecţie pentru o verigă tematică destinată dezvoltării calităţii motrice viteza (forma de manifestare la alegere, clasa la alegere, condiţii materiale optime).
a. Descrierea exerciţiilor utilizate.
27 de puncte
12 puncte
Se acordă 12 puncte pentru descrierea corectă şi completă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 6 puncte.
b. Succesiunea metodică a exerciţiilor. 5 puncte

Se acordă 5 puncte pentru succesiunea metodică corectă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial corect, se acordă 3 puncte.
c. Precizarea dozării efortului. 5 puncte
Se acordă 5 puncte pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului. Pentru răspuns
parţial corect sau incomplet, se acordă 3 puncte.
d. Menţionarea formaţiilor de lucru. 5 puncte
Se acordă 5 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a formaţiilor de lucru. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 3 puncte.
 

Niciun comentariu: