Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 30 iulie 2013
Probă scrisă
Educaţie fizică
VARIANTA 2
· Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
· Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.
SUBIECTUL I (45 de puncte)
Principiul accesibilităţii contribuie, prin aplicarea sa, la participarea subiecţilor în lecţia de educaţie fizică, indiferent de particularităţile individuale ale acestora.
a. Prezentaţi o situaţie de instruire destinată dezvoltării forţei principalelor grupe musculare, în care acest principiu să-şi găsească aplicativitatea. Se va lua în considerare o grupă de elevi-băieţi, clasa a VI-a, cu un nivel mediu de dezvoltare a acestei calităţi, menţionând:
- forma/formele de manifestare a forţei, stabilită/stabilite pentru această situaţie de instruire; 5 puncte
- particularităţile bio-motrice ale grupei valorice alese. 5 puncte
b. Elaboraţi cinci exerciţii destinate aplicării principiului accesibilităţii, în situaţia de instruire
prezentată.
|
35 de puncte
|
SUBIECTUL al II-lea
|
(45 de puncte)
|
1. Elaboraţi un complex pentru dezvoltarea fizică armonioasă, format din opt exerciţii, executate la banca de gimnastică. În descrierea fiecărui exerciţiu, menţionaţi acţiunea motrică, dozarea, formaţia de lucru, respectând e şalonarea metodică a exerciţiilor în complex. 18 puncte
2. Elaboraţi o secvenţă de plan de lecţie pentru o verigă tematică destinată dezvoltării calităţii
motrice viteza, clasa la alegere. În elaborare, seva urmări: 27 de puncte
a. descrierea exerciţiilor utilizate;
b. succesiunea metodică a exerciţiilor;
c. precizarea dozării efortului;
d. menţionarea formaţiilor de lucru.
12 puncte
5 puncte
5 puncte
5 puncte
Pagina 1 din 1
Probă scrisă la educaţie fizică Varianta 2
Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 30 iulie 2013
Probă scrisă
Educaţie fizică
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
VARIANTA 2
· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor, în limita punctajului maxim corespunzător.
· Nu se acordă fracţiuni de punct, dar se pot acorda punctaje intermediare pentru rezolvări parțiale, în limitele punctajului indicat în barem.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.
SUBIECTUL I (45 de puncte)
Prezentarea unei situaţii de instruire destinată dezvoltării forţei principalelor grupe musculare, în care principiul accesibilităţii să-şi găsească aplicativitatea şi elaborarea a cinci exerciţii destinate aplicării acestui principiu.
a. 10 puncte
Se acordă 5 puncte pentru menţionarea corectă a formei/formelor de manifestare a forţei, stabilită/stabilite pentru această situaţie de instruire. Pentru răspuns parţial corect, se acordă 2 puncte.
Se acordă 5 puncte pentru menţionarea corectă a particularităţilor bio-motrice ale grupei valorice
alese. Pentru răspuns parţial corect, se acordă 2 puncte.
b. 35 de puncte
Se acordă câte 7 puncte pentru elaborarea corectă şi completă a oricăror cinci exerciţii destinate aplicării principiului accesibilităţii, în situaţia de instruire prezentată. Pentru răspuns parţial corect
sau incomplet, se acordă câte 4 puncte .
|
(5 x 7 puncte = 35 de puncte)
|
SUBIECTUL al II-lea
|
(45 de puncte)
|
1. Elaborarea unui complex de gimnastică pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din opt
exerciţii, executate la banca de gimnastică, eşalonate metodic. 18 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu. Pentru
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct . (8 x 2 puncte = 16 puncte) Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea corectă a exerciţiilor în complex.
2. Elaborarea unei secvenţe de plan de lecţie pentru o verigă tematică destinată dezvoltării calităţii motrice viteza (forma de manifestare la alegere, clasa la alegere, condiţii materiale optime).
a. Descrierea exerciţiilor utilizate.
|
27 de puncte
|
12 puncte
|
Se acordă 12 puncte pentru descrierea corectă şi completă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 6 puncte.
b. Succesiunea metodică a exerciţiilor. 5 puncte
Se acordă 5 puncte pentru succesiunea metodică corectă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial corect, se acordă 3 puncte.
c. Precizarea dozării efortului. 5 puncte
Se acordă 5 puncte pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului. Pentru răspuns
parţial corect sau incomplet, se acordă 3 puncte.
d. Menţionarea formaţiilor de lucru. 5 puncte
Se acordă 5 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a formaţiilor de lucru. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 3 puncte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu