Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 20 iulie 2016
Probă scrisă
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
Varianta 1
· Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
· Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.
SUBIECTUL I
|
(30 de puncte)
| |
1. Efortul fizic stă la baza oricărei activităţi motrice.
|
15 puncte
| |
a.
|
Definiţi efortul fizic.
|
3 puncte
|
b.
|
Prezentaţi specificitatea stimulilor.
|
3 puncte
|
c.
|
Prezentaţi volumul efortului.
|
3 puncte
|
d.
|
Prezentaţi intensitatea efortului.
|
3 puncte
|
e.
|
Prezentaţi complexitatea efortului.
|
3 puncte
|
2. Motricitatea în etapa pubertară (10-14 ani) are o serie de caracteristici somatice, funcţionale,
motrice etc. Pentru această etapă de vârst ă, prezentaţi:
|
15 puncte
|
a. principalele caracteristici ale dezvoltării somatice;
|
6 puncte
|
b. principalele caracteristici ale dezvoltării funcţionale;
|
6 puncte
|
c. comportamentul motric.
|
3 puncte
|
SUBIECTUL al II-lea
|
(30 de puncte)
|
1. Prezentați Principiul sistematizării și continuității, ca principiu de instruire în lecția de educație
fizică și sport, având în vedere următoarele aspecte: 15 puncte a. Precizarea importanței acestui principiu în procesul de instruire. 3 puncte
b. Prezentarea celor patru cerințe care trebuie îndeplinite în respectarea acestuirincipiu. 12 puncte
2. Forța este una dintre calitățile motrice de bază. În lecția de educație fizică, procedeul metodic în
circuit este des utilizat pentru dezvoltarea forței principalelor grupe musculare. 15 puncte
a. Menționați trei dintre factorii care condiționează dezvoltarea forței. 6 puncte b. Clasificați forța după criteriul participării grupelor musculare în efort. 2 puncte c. Precizați două modalități de exersare a exercițiilor în cadrul circuitului. 4 puncte
d. Menționați trei condiții pe care trebuie să le îndeplinească exercițiile selectate în circuit. 3 puncte
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
1. Creați un sistem de cinci exerciții, pentru învățarea unei acțiuni tactice individuale de atac, dintr-un joc sportiv la alegere. În descrierea fiecărui exercițiu, menționați acțiunea motrică, dozarea,
formațiile de lucru, respectând e șalonarea metodică a exercițiilor în sistem. 12 puncte
2. Creați o secvenţă de plan de lecţie pentru veriga netematică destinată Pregătirii organismului
pentru efort, clasa la alegere, condiţii materiale optime. Veţi urmări:
|
18 puncte
| |
a.
|
descrierea exerciţiilor utilizate;
|
8 puncte
|
b.
|
succesiunea metodică a exerciţiilor;
|
4 puncte
|
c.
|
precizarea dozării efortului;
|
4 puncte
|
d.
|
menţionarea formaţiilor de lucru.
|
2 puncte
|
Probă scrisă la educaţie fizică şi sport Varianta 1
Pagina 1 din 1
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 20 iulie 2016
Probă scrisă
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
Varianta 1
· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor, în limita punctajului maxim corespunzător.
· Nu se acordă fracțiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.
SUBIECTUL I
|
(30 de puncte)
|
1. Efortul fizic.
|
15 puncte
|
a. Definirea efortului fizic.
|
3 puncte
|
Se acordă 3 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
b.
|
Prezentarea specificităţii stimulilor.
|
3 puncte
|
Se
|
acordă 3 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a
|
specificităţii stimulilor. Pentru
|
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
| ||
c.
|
Prezentarea volumului efortului.
|
3 puncte
|
Se acordă 3 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a volumului efortului. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
d. Prezentarea intensităţii efortului. 3 puncte
Se acordă 3 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a intensităţii efortului. Pentru răspuns
parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
| ||
e.
|
Prezentarea complexităţii efortului.
|
3 puncte
|
Se
|
acordă 3 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a
|
complexităţii efortului. Pentru
|
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
| ||
2. Motricitatea în etapa pubertară (10-14 ani).
|
15 puncte
| |
a. Prezentarea principalelor caracteristici ale dezvoltării somatice.
|
6 puncte
|
Se acordă 6 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a principalelor caracteristici ale dezvoltării somatice. Pentru răspuns parţial corect şi complet, se acordă 3 puncte.
b. Prezentarea principalelor caracteristici ale dezvoltării funcţionale. 6 puncte
Se acordă 6 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a principalelor caracteristici ale dezvoltării funcţionale. Pentru răspuns parţial corect şi complet, se acordă 3 puncte.
c. Prezentarea comportamentului motric. 3 puncte
Se acordă 3 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a comportamentului motric. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
SUBIECTUL al II-lea
|
(30 de puncte)
| |
1.
|
Prezentarea principiului sistematizării și continuității
|
15 puncte
|
a.
|
Precizarea importanței acestui principiu.
|
3 puncte
|
Se acordă 3 puncte pentru precizarea corectă și completă a importanței acestui principiu. Pentru răspuns parțial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
b. Prezentarea celor patru cerințe. 12 puncte
Se acordă câte 3 puncte pentru prezentarea corectă și completă a fiecărei cerințe. Pentru răspuns
parțial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct.
|
(4 x 3 puncte = 12 puncte)
|
Probă scrisă la educaţie fizică şi sport
|
Varianta 1
|
Barem de evaluare și de notare
| |
Pagina 1 din 2
|
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
2. Forța. Circuitul. 15 puncte
a. Menționarea a trei dintre factorii care condiționează dezvoltarea forței. 6 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a oricăror trei factori. Pentru
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct. (3 x 2 puncte = 6 puncte)
b. Clasificarea forței după criteriul participării grupelor musculare în efort. 2 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare tip de forţă, clasificat după criteriul participării grupelor
musculare în efort. (2 x 1 punct = 2 puncte)
c. Precizarea celor două modalități de exersare a exercițiilor în cadrul circuitului.
4 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru precizarea corectă a oricăror două modalităţi de exersare. (2 x 2 puncte = 4 puncte)
d. Menționarea a trei condiții pe care trebuie să le îndeplinească exercițiile selectate în circuit.
Se acordă câte 1 punct
|
3 puncte
|
pentru menţionarea corectă a oricăror trei condiţii.
| |
(3 x 1 punct = 3 puncte)
| |
SUBIECTUL al III-lea
|
(30 de puncte)
|
1. Crearea unui sistem de cinci exerciții, pentru învățarea unei acțiuni tactice individuale de atac,
dintr-un joc sportiv la alegere. 12 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu. Pentru
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct. (5 x 2 puncte = 10 puncte) Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea corectă a exerciţiilor în sistem.
2. Crearea unei secvenţe de plan de lecţie pentru veriga netematică destinată Pregătirii
organismului pentru efort, clasa la alegere, condiţii materiale optime. 18 puncte a. Descrierea exerciţiilor utilizate. 8 puncte
Se acordă 8 puncte pentru descrierea corectă şi completă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 4 puncte.
b. Succesiunea metodică a exerciţiilor. 4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru succesiunea metodică corectă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial
corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
c. Precizarea dozării efortului. 4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului. Pentru răspuns
parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
d. Menţionarea formaţiilor de lucru. 2 puncte
Se acordă 2 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a formaţiilor de lucru. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu