luni, 20 iulie 2020

SUBIECTE EXAMEN TITULARIZARE -2017

Ministerul Educaţiei Naţionale

Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
 

CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 12 iulie 2017

Probă scrisă

EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

Varianta 3

· Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.

· Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.

SUBIECTUL I (30 de puncte)
 

1. Obiectivele educaţiei fizice evidențiază modul de realizare a funcțiilor sociale și cerințele
modelului de educație fizică.
15 puncte
a.
Specificaţi cinci obiective de dezvoltare structural-funcţională a organismului.
5 puncte
b.  Specificaţi cinci obiective psihomotorii ale educaţiei fizice.
5 puncte
c.
Specificaţi cinci obiective cognitive ale educaţiei fizice.
5 puncte

2. Metodele verbale contribuie la realizarea obiectivelor specifice de instruire.
15 puncte
a. Numiţi trei metode verbale utilizate în educaţia fizică.
3 puncte
b. Prezentaţi fiecare dintre aceste metode.
12 puncte
SUBIECTUL al II-lea
(30 de puncte)

1. În cadrul culturii educaționale, conceptul de evaluare cunoaște, în societatea contemporană, o
multitudine de valențe, utilizări și actualizări.
15 puncte
a.
Menționaţi trei dintre funcţiile evaluării.
3 puncte
b.  Specificaţi trei tipuri de evaluare prezente în educaţia fizică şcolară.
6 puncte
c.
Precizaţi trei criterii de evaluare, în activitatea de educaţie fizică.
6 puncte

2. Prezentaţi Principiul intuiţiei, ca principiu de instruire în educaţie fizică, având în vedere
următoarele aspecte:
15 puncte
a. precizarea rolului intuiţiei în procesul de predare
3 puncte
b. descrierea a două cerinţe ale respectării acestui principiu
6 puncte
c. descrierea a trei metode intuitive folosite în educaţie fizică şi sport.
6 puncte
SUBIECTUL al III-lea
(30 de puncte)

1. Creaţi un circuit format din cinci staţii, pe grupe de șase elevi, pentru dezvoltarea forței

principalelor grupe musculare. Veți urmări: 15 puncte a. descrierea exercițiilor 10 puncte b. precizarea dozării efortului. 5 puncte


2. Creaţi o secvenţă de proiect didactic pentru o verigă tematică, destinată dezvoltării calităţii motrice coordonarea/îndemânarea. Secvența trebuie să cuprindă cinci exerciții. Veţi urmări:
a. descrierea exercițiilor
15 puncte
5 puncte
b. precizarea dozării efortului
5 puncte
c. specificarea formațiilor de lucru.
5 puncte
 








Probă scrisă la educaţie fizică şi sport Varianta 3
Pagina 1 din 1


Ministerul Educaţiei Naţionale

Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
 

CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 12 iulie 2017

Probă scrisă

EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE

Varianta 3

· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor, în limita punctajului maxim corespunzător.
· Nu se acordă fracțiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.

· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.

SUBIECTUL I
(30 de puncte)
1. Obiectivele educaţiei fizice.
15 puncte
a. Specificarea a cinci obiective de dezvoltare structural-funcţională a organismului. 5 puncte Se acordă câte 1 punct pentru specificarea corectă şi completă a oricăror cinci obiective de
dezvoltare structural-funcţională a organismului.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
b.
Specificarea a cinci obiective psihomotorii ale educaţiei fizice.
5 puncte
Se
acordă câte  1  punct  pentru  specificarea corectă şi  completă a oricăror  cinci  obiective
psihomotorii.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
c.
Specificarea a cinci obiective cognitive ale educaţiei fizice.
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru specificarea corectă şi completă a oricăror cinci obiective cognitive.


(5 x 1 punct = 5 puncte)
2. Metodele verbale.
15 puncte
a.  Numirea a trei metode verbale utilizate în educaţia fizică.
3 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru numirea corectă a oricăror trei metode verbale.
b.  Prezentarea fiecăreia dintre aceste metode.
(3 x 1 punct = 3 puncte)
12 puncte
Se acordă câte  4  puncte  pentru prezentarea corectă şi completă a fiecărei metode. Pentru
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 2 puncte .
(3 x 4 puncte = 12 puncte)

SUBIECTUL al II-lea

(30 de puncte)
1. Evaluarea.

15 puncte
a. Menționarea a trei funcţii ale evaluării.
3 puncte
Se acordă câte 1 punct
pentru menționarea corectă şi completă a oricăror trei funcţii ale evaluării.

(3 x 1 punct = 3 puncte)
b. Specificarea a trei tipuri de evaluare prezente îneducaţia fizică şcolară.
6 puncte
Se acordă câte 2 puncte
pentru specificarea corectă a oricăror trei tipuri de evaluare.

(3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Precizarea a trei criterii de evaluare în activitatea de educaţie fizică.
6 puncte
Se acordă câte 2 puncte  pentru precizarea corectă şi completă a oricăror trei criterii de evaluare.
Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .


(3 x 2 puncte = 6 puncte)

2. Principiul intuiţiei. 15 puncte a. Precizarea rolului intuiţiei în procesul de predare. 3 puncte

Se acordă 3 puncte pentru răspuns corect şi complet. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
 

Probă scrisă la educaţie fizică şi sport
Varianta 3
Barem de evaluare și de notare
Pagina 1 din 2



Ministerul Educaţiei Naţionale

Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
 

b. Descrierea a două cerinţe ale respectării acestui principiu. 6 puncte Se acordă câte 3 puncte pentru descrierea corectă şi completă a oricăror două cerinţe. Pentru
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct . (2 x 3 puncte = 6 puncte) c. Descrierea a trei metode intuitive folosite în educaţie fizică şi sport. 6 puncte
Se acordă câte 2 puncte  pentru descrierea corectă şi completă a oricăror trei metode. Pentru
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
SUBIECTUL al III-lea
(30 de puncte)

1. Crearea unui circuit format din cinci staţii, pe grupe de șase elevi, pentru dezvoltarea forței

principalelor grupe musculare. 15 puncte a. Descrierea exercițiilor. 10 puncte



Se acordă câte 2 puncte pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu. Pentru răspuns parțial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct . (5 x 2 puncte = 10 puncte) b. Precizarea dozării efortului. 5 puncte Se acordă câte 1 punct pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului pentru fiecare exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte)


2. Crearea unei secvențe de proiect didactic pentru o verigă tematică, destinată dezvoltării calităţii
motrice coordonarea/îndemânarea, care să cuprindă cinci exerciții.
15 puncte
a. Descrierea exercițiilor.
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu.
b. Precizarea dozării efortului.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului pentru fiecare


exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte) c. Specificarea formațiilor de lucru. 5 puncte

Se acordă 5 puncte pentru specificarea corectă a formațiilor de lucru. Pentru răspuns parțial corect, se acordă 2 puncte.
 


































Probă scrisă la educaţie fizică şi sport
Varianta 3
Barem de evaluare și de notare
Pagina 2 din 2


Niciun comentariu: