Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 12 iulie 2017
Probă scrisă
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
Varianta 3
· Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
· Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.
SUBIECTUL I (30 de puncte)
1. Obiectivele educaţiei fizice evidențiază modul de realizare a funcțiilor sociale și cerințele
modelului de educație fizică.
|
15 puncte
| |
a.
|
Specificaţi cinci obiective de dezvoltare structural-funcţională a organismului.
|
5 puncte
|
b. Specificaţi cinci obiective psihomotorii ale educaţiei fizice.
|
5 puncte
| |
c.
|
Specificaţi cinci obiective cognitive ale educaţiei fizice.
|
5 puncte
|
2. Metodele verbale contribuie la realizarea obiectivelor specifice de instruire.
|
15 puncte
|
a. Numiţi trei metode verbale utilizate în educaţia fizică.
|
3 puncte
|
b. Prezentaţi fiecare dintre aceste metode.
|
12 puncte
|
SUBIECTUL al II-lea
|
(30 de puncte)
|
1. În cadrul culturii educaționale, conceptul de evaluare cunoaște, în societatea contemporană, o
multitudine de valențe, utilizări și actualizări.
|
15 puncte
| |
a.
|
Menționaţi trei dintre funcţiile evaluării.
|
3 puncte
|
b. Specificaţi trei tipuri de evaluare prezente în educaţia fizică şcolară.
|
6 puncte
| |
c.
|
Precizaţi trei criterii de evaluare, în activitatea de educaţie fizică.
|
6 puncte
|
2. Prezentaţi Principiul intuiţiei, ca principiu de instruire în educaţie fizică, având în vedere
următoarele aspecte:
|
15 puncte
|
a. precizarea rolului intuiţiei în procesul de predare
|
3 puncte
|
b. descrierea a două cerinţe ale respectării acestui principiu
|
6 puncte
|
c. descrierea a trei metode intuitive folosite în educaţie fizică şi sport.
|
6 puncte
|
SUBIECTUL al III-lea
|
(30 de puncte)
|
1. Creaţi un circuit format din cinci staţii, pe grupe de șase elevi, pentru dezvoltarea forței
principalelor grupe musculare. Veți urmări: 15 puncte a. descrierea exercițiilor 10 puncte b. precizarea dozării efortului. 5 puncte
2. Creaţi o secvenţă de proiect didactic pentru o verigă tematică, destinată dezvoltării calităţii motrice coordonarea/îndemânarea. Secvența trebuie să cuprindă cinci exerciții. Veţi urmări:
a. descrierea exercițiilor
|
15 puncte
|
5 puncte
| |
b. precizarea dozării efortului
|
5 puncte
|
c. specificarea formațiilor de lucru.
|
5 puncte
|
Probă scrisă la educaţie fizică şi sport Varianta 3
Pagina 1 din 1
Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 12 iulie 2017
Probă scrisă
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
Varianta 3
· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor, în limita punctajului maxim corespunzător.
· Nu se acordă fracțiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.
SUBIECTUL I
|
(30 de puncte)
|
1. Obiectivele educaţiei fizice.
|
15 puncte
|
a. Specificarea a cinci obiective de dezvoltare structural-funcţională a organismului. 5 puncte Se acordă câte 1 punct pentru specificarea corectă şi completă a oricăror cinci obiective de
dezvoltare structural-funcţională a organismului.
|
(5 x 1 punct = 5 puncte)
| |
b.
|
Specificarea a cinci obiective psihomotorii ale educaţiei fizice.
|
5 puncte
|
Se
|
acordă câte 1 punct pentru specificarea corectă şi completă a oricăror cinci obiective
| |
psihomotorii.
|
(5 x 1 punct = 5 puncte)
| |
c.
|
Specificarea a cinci obiective cognitive ale educaţiei fizice.
|
5 puncte
|
Se acordă câte 1 punct pentru specificarea corectă şi completă a oricăror cinci obiective cognitive.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
| |
2. Metodele verbale.
|
15 puncte
|
a. Numirea a trei metode verbale utilizate în educaţia fizică.
|
3 puncte
|
Se acordă câte 1 punct pentru numirea corectă a oricăror trei metode verbale.
| |
b. Prezentarea fiecăreia dintre aceste metode.
|
(3 x 1 punct = 3 puncte)
|
12 puncte
| |
Se acordă câte 4 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a fiecărei metode. Pentru
| |
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 2 puncte .
|
(3 x 4 puncte = 12 puncte)
|
SUBIECTUL al II-lea
|
(30 de puncte)
| |
1. Evaluarea.
|
15 puncte
| |
a. Menționarea a trei funcţii ale evaluării.
|
3 puncte
| |
Se acordă câte 1 punct
|
pentru menționarea corectă şi completă a oricăror trei funcţii ale evaluării.
| |
(3 x 1 punct = 3 puncte)
| ||
b. Specificarea a trei tipuri de evaluare prezente îneducaţia fizică şcolară.
|
6 puncte
| |
Se acordă câte 2 puncte
|
pentru specificarea corectă a oricăror trei tipuri de evaluare.
| |
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
| ||
c. Precizarea a trei criterii de evaluare în activitatea de educaţie fizică.
|
6 puncte
|
Se acordă câte 2 puncte pentru precizarea corectă şi completă a oricăror trei criterii de evaluare.
Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
2. Principiul intuiţiei. 15 puncte a. Precizarea rolului intuiţiei în procesul de predare. 3 puncte
Se acordă 3 puncte pentru răspuns corect şi complet. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
Probă scrisă la educaţie fizică şi sport
|
Varianta 3
|
Barem de evaluare și de notare
|
Pagina 1 din 2
|
Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
b. Descrierea a două cerinţe ale respectării acestui principiu. 6 puncte Se acordă câte 3 puncte pentru descrierea corectă şi completă a oricăror două cerinţe. Pentru
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct . (2 x 3 puncte = 6 puncte) c. Descrierea a trei metode intuitive folosite în educaţie fizică şi sport. 6 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru descrierea corectă şi completă a oricăror trei metode. Pentru
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
|
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
|
SUBIECTUL al III-lea
|
(30 de puncte)
|
1. Crearea unui circuit format din cinci staţii, pe grupe de șase elevi, pentru dezvoltarea forței
principalelor grupe musculare. 15 puncte a. Descrierea exercițiilor. 10 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu. Pentru răspuns parțial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct . (5 x 2 puncte = 10 puncte) b. Precizarea dozării efortului. 5 puncte Se acordă câte 1 punct pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului pentru fiecare exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte)
2. Crearea unei secvențe de proiect didactic pentru o verigă tematică, destinată dezvoltării calităţii
motrice coordonarea/îndemânarea, care să cuprindă cinci exerciții.
|
15 puncte
|
a. Descrierea exercițiilor.
|
5 puncte
|
Se acordă câte 1 punct pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu.
| |
b. Precizarea dozării efortului.
|
(5 x 1 punct = 5 puncte)
|
5 puncte
|
Se acordă câte 1 punct pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului pentru fiecare
exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte) c. Specificarea formațiilor de lucru. 5 puncte
Se acordă 5 puncte pentru specificarea corectă a formațiilor de lucru. Pentru răspuns parțial corect, se acordă 2 puncte.
Probă scrisă la educaţie fizică şi sport
|
Varianta 3
|
Barem de evaluare și de notare
|
Pagina 2 din 2
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu