joi, 23 iulie 2020

ANALIZA SUBIECTELOR -DEF. 2020




                        ANALIZA- SUBIECTELELOR EXAMENULUI DE DEF. 2020



Din capul locului vreau să susțin că aceste subiecte au fost foarte ușoare și accesibile pentru toți profesorii candidați la gradul-definitivat.

În cele ce urmează voi face o analiză pe subiectele din acest examen de grad, voi demostra deasemenea gradul lor de accesibilitate printr-o logică simplă.


SUBIECTUL I :

Acest subiect este unul de tip neomogen ,este amestecat și puțin încurcat la prima vedere , dar aceste cerințe sunt simple chiar foarte accesibile.
La -punctul 1.a. - se relevă o  cerință  de logică ,și anume;- ce tip de densitate a lecției poate genera  combinația dintre cei doi paramentri ai efortului ,în speță -INTENSITATEA și COMPLEXITATEA.

DE REȚINUT: -întotdeauna unde se găsește -INTENSITATEA  ÎN CUPLU CU COMPLEXITATEA ,acolo se produce următorul fapt , CREȘTE FRECVENȚA CARDIACĂ, FRECVENȚA RESPIRATORIE, CAPACITATEA VITALĂ/RESPIRATORIE, TENSIUNEA ARTERIALĂ-deci generează tipul de DENSITATE FUNCȚIONALĂ.(SIMPLU)

Restul cerințelor de la punctele  subiectului  I -deasemenea au fost simple ,a fost vorba de ,definiție,obiectiv,un parametru al efortului- la alegere, viteza-un f.condiționare la alegere; -deci ,cerințe scurte la obiect la nivel de începător în ale meseriei E.F.S.

La punctul 2.a.,b,c- cerințele sunt legate de -METODA(DE DEZV. FORȚEI) ÎN CIRCUIT ,unde se cere următoarele :- formă de manifestare,condiții, forme de formații de lucru, acest punct la fel este unul foarte accesibil tuturor practicaților meseriei de profesor-în învățământ .


La punctul 3. cerința este -DENSITATEA ÎN EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT-un element foarte important în ceea ce privește valoarea lecției de educație fizică și  progresul elevilor .
La punctul 3.a,b-se cere :- definiție, prezentare.
La punctul 3. c. -este o cerință de creativitate din partea profesorului aspirant la grad didactic, adică ,i se cere să identifice măsuri pt. a imbunătății DENSITATEA ÎN LECȚIA DE EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT, simplu,foarte ușor, este vorba de creativitate ,imaginație, stăpân pe meserie.


La punctul 4 . -este vorba despre CAPACITĂȚIILE COORDONATIVE  sau i se mai spune și ÎNDEMÂNAREA, care este o calitate motrică de bază. Pe mine mă distrează faptul că foarte mulți profesori de educație fizică și sport nu asimilează sau mai bine exprimat, nu cunosc faptul că aceste două denumiri de mai înainte sunt una și același lucru. Aici mulți nu au știut ce să răspundă pt. că nu stăpânesc foarte bine sau la nivel minim terminologia din domeniu.

DECI LA ACEST PUNCT 4 .a.,b.,c.- dacă se cunoștea terminologia domeniului,dacă se studia mai mulți autori din literatura de specialitate din bibliografia de examen-atunci aceste confuzii nu ar mai fi apărut.Deci atenție la TERMINOLOGIA E.F.S  (STUDIAȚI CÂT MAI MULȚI AUTORI DE SPECIALITATE E.F.S.)

Revin și susțin că acest punct în totalitate a fost foarte,foarte accesibil, nimic greu.


SUBIECTUL II:

Acest subiect are două puncte pentru metodică -DIN EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT.

La primul punct -cerința este VITEZA DE DEPLASARE (secvență de lecție -verigă tematică)-foarte simplu, și care ESTE FOARTE UZITATĂ în lectia de educație fizică, și constă în :
-se identifică METODA de dezvoltare a  formei de manifestare a vitezei ,în speță, VITEZA DE DEPLASARE;-exemplu: metoda repetării în tempo maximal în condiții normale de lucru.;
- se ține cont de definiția -vitezei de deplasare- să nu o confundăm,să o asimilăm bine;
-elaborăm complexul de exerciții,
-specificăm ; -descrierea lor, -dozarea, -formații de lucru.

Cam aceasta este succesiunea în care se procedează în rezolvarea unui subiect de metodică.


La punctul 2. -SĂRITURA ÎN SPRIJIN DEPĂRTAT LA APARAT(CAPRĂ)DE GIMNASTICĂ.

La sărituri ,la fel  este foarte ușor dacă cunoaștem succesiunea fazelor din mecanismul probelor de sărituri în gimnastică, deasemenea, trebuie cunoscut și din punct de vedere al metodicii de predare-învătare unde fazele care se succed se modifica.


  • Săritura din sprijin depărtat (capră) este un ”MECANISM ” format din mai multe faze, care sunt:

-elanul;
-bătaia pe trambulină;
-primul zbor;
-sprijinul mâinilor pe aparat;
-zborul al doilea;
-aterizarea.

Dar din punct de vedere al metodicii de predare și învățare-există o altă abordare față de MECANISMUL lui de bază.


  • Din punct de vedere al METODICII DE PREDARE ȘI ÎNVĂȚARE ,fazele se succed astfel:

-aterizarea ;
-elanul;
-bătaia pe trambulină;
-primul zbor;
-sprijinul mâinilor pe aparat;
-zborul al doilea;

De aceea este foarte important să studiem literatura de specialitate a domeniului ,căci pe baza ei ,ne va fi mult mai ușor să transpunem cele însuțite în practică.


CONCLUZII:

-SUBIECTELE AU FOST FOARTE ACCESIBILE PT CINE ARE BUNUL OBICEI DE A STUDIA DOMENIUL AȘA CUM TREBUIE;
-MI-A PLACUT CELE DOUĂ SUBIECTE ȘI ASTA PT  CĂ A FOST ELABORAT DE AȘA MANIERĂ ÎNCÂT A ATINS PUNCTUL DE CREATIVITATE A EXAMINATORILOR, ȘI A APELAT LA O ANUMITĂ LOGICA  LA CARE TREBUIE AJUNS ÎN ACEASTĂ MESERIE DE PROFESOR;
-ABORDAREA DOMENIULUI E.F.S. DIN PUNCT DE VEDERE LOGIC COROBORAT CU O TERMINOLOGIE PE MĂSURĂ  =IDEAL.








                          STUDIU,STUDIU,STUDIU+LOGICĂ=PROGRES ÎN CUNOAȘTERE!





                                                                                         

                                                                                     Prof. Tulea Daniel