Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 21 iulie 2014
Probă scrisă
Educaţie fizică şi sport
Varianta 3
· Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
· Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.
SUBIECTUL I (45 de puncte)
Metodele practice sunt fundamentale în predarea conţinuturilor specifice educaţiei fizice.
Ilustraţi două procedee metodice folosite pentru dezvoltarea vitezei (forma de manifestare la alegere) prin câte un exemplu, men ţionând:
- denumirea procedeelor metodice utilizate;
|
6 puncte
|
- exerciţiul aferent fiecărui procedeu;
|
10 puncte
|
- formaţiile de lucru;
|
6 puncte
|
- numărul de serii şi de repetări;
|
10 puncte
|
- tempoul/intensitatea;
|
10 puncte
|
- durata pauzelor.
|
3 puncte
|
SUBIECTUL al II-lea
|
(45 de puncte)
|
1. Elaboraţi un complex format din opt exerciţii, pentru dezvoltare fizică armonioasă, executate liber. În descrierea fiecărui exerciţiu, menţionaţi acţiunea motrică, formaţia de lucru, dozarea,
respectând e şalonarea metodică a exerciţiilor în complex. 18 puncte
2. Elaboraţi o secvenţă de plan de lecţie pentru o verigă tematică, destinată învăţării săriturii în
lungime cu 1 ½ pa şi la groapa cu nisip. În elaborare, se va urmări:
|
27 de puncte
| |
a.
|
descrierea exerciţiilor utilizate;
|
12 puncte
|
b.
|
succesiunea metodică a exerciţiilor;
|
5 puncte
|
c.
|
precizarea dozării efortului;
|
5 puncte
|
d.
|
menţionarea formaţiilor de lucru.
|
5 puncte
|
Probă scrisă la educaţie fizică şi sport Varianta 3
Pagina 1 din 1
Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR 21 iulie 2014
Probă scrisă
Educaţie fizică şi sport
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
Varianta 3
· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor, în limita punctajului maxim corespunzător.
· Nu se acordă fracțiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.
SUBIECTUL I
|
(45 de puncte)
|
Dezvoltarea vitezei.
| |
- Menţionarea denumirii procedeelor metodice utilizate.
|
6 puncte
|
Se acordă câte 3 puncte pentru menţionarea corectă a denumirii oricăror două procedee metodice.
- Menţionarea exerciţiului aferent fiecărui procedeu. 10 puncte
Se acordă câte 5 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu aferent
fiecărui procedeu. (2 x 5 puncte = 10 puncte) - Menţionarea formaţiilor de lucru. 6 puncte
Se acordă câte 3 puncte pentru menţionarea corectă a formaţiilor de lucru pentru fiecare exerciţiu.
(2 x 3 puncte = 6 puncte)
- Menţionarea numărului de serii şi de repetări. 10 puncte
Se acordă câte 5 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a numărului de serii şi de repetări pentru fiecare exerciţiu. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 3 puncte .
(2 x 5 puncte = 10 puncte)
- Menţionarea tempoului/intensităţii. 10 puncte
Se acordă câte 5 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a tempoului/intensităţii pentru fiecare exerciţiu. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 3 puncte .
(2 x 5 puncte = 10 puncte)
- Menţionarea duratei pauzelor. 3 puncte
Se acordă 3 puncte pentru menţionarea corectă a duratei pauzelor. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
SUBIECTUL al II-lea (45 de puncte)
1. Elaborarea unui complex format din opt exerciţii, pentru dezvoltare fizică armonioasă, executate
liber. 18 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu. Pentru
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct . (8 x 2 puncte = 16 puncte) Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea corectă a exerciţiilor în complex.
2. Elaborarea unei secvenţe de plan de lecţie pentru o verigă tematică destinată învăţării săriturii în
lungime cu 1 ½ pa şi la groapa cu nisip. 27 de puncte a. Descrierea exerciţiilor utilizate. 12 puncte
Se acordă 12 puncte pentru descrierea corectă şi completă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 6 puncte.
b. Succesiunea metodică a exerciţiilor.
|
5 puncte
|
Probă scrisă la educaţie fizică şi sport
|
Varianta 3
|
Barem de evaluare și de notare
|
Pagina 1 din 2
|
Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
Se acordă 5 puncte pentru succesiunea metodică corectă a exerciţiilor. Pentru răspuns parţial
corect, se acordă 3 puncte.
c. Precizarea dozării efortului. 5 puncte
Se acordă 5 puncte pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 3 puncte.
d. Menţionarea formaţiilor de lucru. 5 puncte
Se acordă 5 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a formaţiilor de lucru. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 3 puncte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu