Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR
17 iulie 2019
Probă scrisă
EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT
Model
· Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
· Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.
SUBIECTUL I (30 de puncte)
1. Funcţia caracterizează măsura orientării unei activități în vederea atingerii scopului. 15 puncte
a.
|
Definiţi funcţiile educaţiei fizice.
|
5 puncte
|
b.
|
Prezentaţi funcţia de optimizare a potenţialului biologic.
|
5 puncte
|
c.
|
Prezentaţi funcţia de perfecţionare a capacităţii motrice.
|
5 puncte
|
2. Deprinderile motrice sunt componente ale modelului structural de educație fizică și sport.
a. Definiți deprinderile motrice.
|
15 puncte
|
3 puncte
| |
b. Prezentaţi trei caracteristici ale deprinderilor motrice.
|
6 puncte
|
c. Clasificați deprinderile motrice, în funcţie de trei criterii de clasificare diferite.
|
6 puncte
|
SUBIECTUL al II-lea
|
(30 de puncte)
|
1. Metodele verbale contribuie la realizarea obiectivelor specifice de instruire.
|
15 puncte
|
a. Numiţi trei metode verbale utilizate în educaţia fizică.
|
3 puncte
|
b. Prezentaţi fiecare dintre metodele verbale numite la punctul a.
|
12 puncte
|
2. Lecția este forma de bază a procesului de practicare a exercițiilor fizice.
|
15 puncte
|
a. Clasificaţi lecția de educație fizică și sport, în funcţie de etapele învățării deprinderilor și/sau
priceperilor motrice. 5 puncte
b. Menționați durata și trei obiective ale verigii Influențarea selectivă a aparatului locomotor.
c. Prezentaţi dinamica efortului în lecția de educație fizică.
|
7 puncte
|
3 puncte
| |
SUBIECTUL al III-lea
|
(30 de puncte)
|
1. Creaţi un complex pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din douăsprezece exerciţii executate liber. În descrierea fiecărui exerciţiu, menţionaţi acţiunea motrică şi dozarea, respectând
eşalonarea metodică a exerciţiilor în complex. 15 puncte
2. Creați o secvență de proiect didactic pentru o verigă tematică destinată consolidării alergării de
viteză. Secvența trebuie să cuprindă cinci exerciții eșalonate metodic și desfășurate în aceeași
formație de lucru. Veţi urmări: 15 puncte a. descrierea exercițiilor 5 puncte b. precizarea dozării efortului 5 puncte c. specificarea formației de lucru 2 puncte Se punctează eşalonarea metodică a exerciţiilor în secvență. 3 puncte
Probă scrisă la educație fizică și sport Model
Pagina 1 din 1
Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR
17 iulie 2019
Probă scrisă
EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
Model
· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor.
· Nu se acordă fracţiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.
SUBIECTUL I
|
(30 de puncte)
|
1. Funcţiile educaţiei fizice.
|
15 puncte
|
a. Definirea funcţiilor educaţiei fizice.
|
5 puncte
|
Se acordă 5 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
b. Prezentarea funcţiei de optimizare a potenţialului biologic. 5 puncte Se acordă 5 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a funcţiei de optimizare a potenţialului biologic. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
c. Prezentarea funcţiei de perfecţionare a capacităţii motrice. 5 puncte Se acordă 5 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a funcţiei de perfecţionare a capacităţii motrice. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
2. Deprinderile motrice. 15 puncte a. Definirea deprinderilor motrice. 3 puncte
Se acordă 3 puncte definiție corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se
acordă 1 punct.
b. Prezentarea a trei caracteristici ale deprinderilor motrice. 6 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru prezentarea corectă și completă a oricăror trei caracteristici.
Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct . (3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Clasificarea deprinderilor motrice, în funcţie de trei criterii. 6 puncte Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare categorie de deprinderi motrice, corect şi complet
clasificate, astfel: câte 1 punct pentru identificarea oricăror trei criterii de clasificare (3 x 1 punct = 3 puncte); câte 1 punct pentru fiecare clasificare corespunzătoare (3 x 1 punct = 3 puncte).
SUBIECTUL al II-lea
|
(30 de puncte)
| ||
1. Metodele verbale.
|
15 puncte
| ||
a. Numirea a trei metode verbale utilizate în educaţia fizică.
|
3 puncte
| ||
Se acordă câte 1 punct pentru numirea corectă a oricăror trei metode verbale.
| |||
(3 x 1 punct = 3 puncte)
| |||
b. Prezentarea fiecăreia dintre metodele verbale numite la punctul a.
|
12 puncte
| ||
Se acordă câte 4 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a fiecărei
|
metode. Pentru
| ||
răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 2 puncte . (3 x 4 puncte = 12 puncte)
| |||
Probă scrisă la educație fizică și sport
|
Model
| ||
Barem de evaluare și de notare
| |||
Pagina 1 din 2
|
Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
2. Lecția de educație fizică și sport. 15 puncte
a. Clasificarea lecției de educație fizică și sport, în funcţie de etapele învățării deprinderilor și/sau
priceperilor motrice. 5 puncte Se acordă câte 1 punct pentru fiecare tip de lecţie, corect clasificat în funcţie de etapele învățării
deprinderilor și/sau priceperilor motrice. (5 x 1 punct = 5 puncte)
b. Menționarea duratei și a trei obiective ale verigii Influențarea selectivă a aparatului locomotor.
7 puncte
Se acordă 1 punct pentru menţionarea duratei verigii.
Se acordă câte 2 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a oricăror trei obiective ale verigii. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Prezentarea dinamicii efortului în lecția de educație fizică. 3 puncte Se acordă 3 puncte pentru prezentarea corectă şi completă a dinamicii efortului. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
1. Crearea unui complex pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din douăsprezece exerciţii
executate liber. 15 puncte Se acordă câte 1 punct pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu (acțiune motrică și dozare). (12 x 1 punct = 12 puncte)
Se acordă 3 puncte pentru eşalonarea corectă a exerciţiilor în complex.
2. Crearea unei secvențe de proiect didactic pentru o verigă tematică destinată consolidării alergării de viteză, care să cuprindă cinci exerciții eșalonate metodic și desfășurate în aceeași
formație de lucru.
|
15 puncte
|
a. Descrierea exercițiilor.
|
5 puncte
|
Se acordă câte 1 punct pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu.
| |
b. Precizarea dozării efortului.
|
(5 x 1 punct = 5 puncte)
|
5 puncte
|
Se acordă câte 1 punct pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului pentru fiecare
exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte) c. Specificarea formației de lucru. 2 puncte Se acordă 2 puncte pentru specificarea corectă a formației de lucru.
Se acordă 3 puncte pentru succesiunea metodică corectă a exerciţiilor în secvență.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu