1. Schimbarea locurilor
Obiective: viteza, a celei de reacţie şi de deplasare.
Participanţi: cca 20-30 elevi
Locul desfăşurării: sală sau în aer liber.
Materiale: o ladă sau o capră de gimnastică,copete .
Nr. De repetări: 6 x.
Organizare şi desfăşurare:
Jucătorii sunt împărţiţi în două echipe, fiecare fiind plasată pe linia de fund a unui teren de volei. La mijlocul liniei de centru, se aşază un obstacol. La semnal, ambele echipe aleargă cât mai repede în partea opusă, schimbând locurile între ele. Pentru a evita ciocnirile, prima echipă ocoleşte obstacolul dintr-o parte, iar cea de-a doua din cealaltă parte. Echipa care ajunge mai repede în partea opusă, aliniată în poziţia de drepţi, primeşte un punct. Câştigă echipa care acumulează cele mai multe puncte după un anumit număr de repetări.
2. Gemenii
Obiective: viteza (de reacţie şi de deplasare).
Participanţi: număr par de elevi
Locul desfăşurării: sală sau în aer liber.
Materiale : copete, jaloane.
Nr. De repetări. 5x.
Organizare şi desfăşurare:
Participanţii la joc sunt aşezaţi pe perechi, înapoia unei linii de plecare, stând spate în spate şi ţinându-se de braţe la nivelul coatelor în-doite. Unul dintre jucători stă cu faţa spre direcţia de deplasare, celălalt, cu spatele. La semnalul dat de conducătorul jocului, perechile aleargă 15-20 m. La linia de sosire, schimbă rolurile şi se întorc. Câştigă pere-chea care ajunge prima la locul de plecare.
3. Pescarii
Obiective: viteza (de reacţie şi de deplasare)
Participanţi: cca 20-30 elevi
Locul desfăşurării: sală sau în aer liber.
Materiale: jaloane .
Nr repetări: 4x.
Organizare şi desfăşurare:
Se formează două echipe egale ca număr, alcătuite din jucători care vor reprezenta unii „pescarii” şi alţii, „peştii”. Apoi, se delimitează
un teren ca fiind lac pentru peşti. „Peştii” nu au voie să părăsească „lacul”. „Pescarii” se iau de mână şi formează o „plasă”. La semnalul dat de conducătorul jocului, „peştii” încearcă să nu „intre” în plasă, iar „pes-carii” încearcă să-i prindă, fără să-şi dea drumul la mâini. Fiecare „peşte” care este atins de „plasă” este eliminat din joc. Jocul se termină când toţi „peştii” sunt prinşi (eliminaţi din joc). Echipele schimbă apoi rolurile. Câştigătoare va fi echipa care reuşeşte în cel mai scurt timp să prindă „peştii”. Durata jocului poate fi stabilită şi după ceas.
4. Crabii şi creveţii
Obiective: viteza de reacţie şi de deplasare
Participanţi: cca 20-30 concurenţi.
Locul desfăşurării: sală sau în aer liber.
Materiale: o cretă,copete.
Nr de repetări: 6x.
Organizare şi desfăşurare:
Două echipe alcătuite din 10-15 jucători stau aliniate pe două rânduri, spate în spate, în centrul terenului de joc (Fig. 2).
Distanţa dintre rânduri este de cel mult 1 m, iar intervalul dintre jucătorii aceleiaşi echipe este de 1- 2 paşi. În faţa fiecărei echipe, la 10-12 m, se trasează cu creta o linie care reprezintă „casa”. Una dintre echipe reprezintă „crabii”, iar cealaltă „creveţii”.
Conducătorul jocului strigă numele unei echipe. Membrii acesteia aleargă spre propria casă, urmăriţi fiind de adversari. Fiecare jucător atins înainte de a fi trecut linia „casei” aduce un punct echipei adverse. Pentru amuzamentul participanţilor la acest joc de mişcare, conducătorul poate rosti şi cuvinte care să-i deruteze pa participanţi (De exemplu: castravete, cravată, cracă etc.).
5. Cursa pe numere
Obiective: viteza, a celei de reacţie şi de deplasare.
Participanţi: cca 20-30 concurenţi.
Locul desfăşurării: sală sau în aer liber.
Materiale: copete ,jaloane.
Organizare şi desfăşurare:
Participanţii la joc se împart în 2-3 grupe egale numeric. Apoi, membrii grupelor se aliniază în şiruri paralele la o lungime de braţ, distanţa dintre ele fiind 1,5 -2 m. Jucătorii ce alcătuiesc grupele respective iau poziţia şezând încrucişat, iar componenţii fiecărui şir numără în continuare, pentru ca fiecare participant la joc să aibă un număr. Jocul începe prin strigarea de către conducător al unui număr. Jucătorii cu numărul strigat se ridică, ies prin dreapta şirului şi aleargă înainte, îl ocolesc pe jucătorul aflat primul în şir, aleargă în continuare spre coada şirului, ocolesc ultimul jucător şi revin la locul iniţ ial. Jucătorul care a ajuns primul la locul său aduce pentru echipa sa un punct. Jocul continuă cu repetarea altor numere.
6. .Trenul
Obiective: viteză şi rezistenţă.
Participanţi: 20-30 concurenţi.
Locul desfăşurării: sală sau în aer liber.
Materiale: jaloane.
Nr de repetări: 4x.
Organizare şi desfăşurare:
Participanţii la joc sunt împărţiţi în două sau mai multe echipe, egale ca număr, juc ătorii fiind aşezaţi pe şiruri, înapoia liniei de plecare, la o distanţă de un pas între aceştia. Jocul se poate desfăşura în următoarele variante:
• Concurentul din faţă prinde cu mâna glezna piciorului drept al coechipierului din spate. Acesta se sprijină cu mâna liberă pe umărul celui din faţă .
• La semnalul dat de conducător, concurenţii celor două echipe pornesc, efectuând sărituri pe un picior, pe o distanţă de 15-20 m
Jocul se poate desfăşura schimbând poziţia braţelor, de exemplu, deplasarea făcându-se prin sărituri pe un picior.
• Participanţii se ţin de mâini. La semnalul conducătorului, echi-pele aleargă, ocolesc unul sau mai multe obstacole, plasate la o dis-tanţă de la linia de plecare şi care sunt stabilite dinaintea începerii jocului, iar concurenţii se întorc şi se aşază în vechea formaţie.
Câştigă echipa a cărei ultim jucător a trecut primul linia de sosire.
Prof. Tulea Daniel
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu