miercuri, 22 iulie 2020

SUBIECTE/BAREM DE EVALUARE ȘI NOTARE- EXAMEN GRAD DEFINITIVAT-2020

Ministerul Educaţiei și Cercetării

Centrul Naţional de Politici și Evaluare în Educație
 

EXAMENUL NAŢIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT

22 iulie 2020

Probă scrisă

EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT
PROFESORI

BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE

Varianta 3

· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor.

· Nu se acordă fracţiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.

· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.


SUBIECTUL I (60 de puncte)
 

1. (5 x 3 puncte = 15 puncte)

Se acordă câte 3 puncte  pentru fiecare răspuns corect, după cum urmează:

a. Se acordă 3 puncte pentru precizarea corectă a tipului de densitate a lecţiei, determinat de variația intensității și complexității efortului.

b. Se acordă 3 puncte pentru definiția corectă și completă a exercițiului fizic. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.

c. Se acordă 3 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a oricărui obiectiv aferent etapei a II-a a formării deprinderilor motrice. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
d. Se acordă 3 puncte pentru prezentarea corectă și completă a oricărui parametru al efortului. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
e. Se acordă 3 puncte pentru precizarea corectă și completă a oricărui factor de condiționare a calității motrice viteza. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.

2. Circuitul. 15 puncte

a. Specificarea formei de manifestare a forţei pentru care este utilizat acest procedeu metodic. 2 puncte

Se acordă 2 puncte pentru specificarea corectă a formei de manifestare a forţei.

b. Menţionarea a trei condiţii pe care exerciţiile fizice selecţionate trebuie să le îndeplinească în

aplicarea procedeului metodic în circuit. 9 puncte Se acordă câte 3 puncte pentru menţionarea corectă a oricăror trei condiţii pe care exerciţiile fizice selecţionate trebuie să le îndeplinească. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se

acordă câte 1 punct . (3 x 3 puncte = 9 puncte) c. Precizarea celor două posibilităţi (forme) de aplicare a circuitului, în funcţie de modalitatea de

exersare. 4 puncte Se acordă câte 2 puncte pentru precizarea corectă şi completă a fiecărei posibilităţi de aplicare a circuitului. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(2 x 2 puncte= 4 puncte)

3. Densitatea lecției de educație fizică. 15 puncte

a. Definirea densității lecției de educație fizică. 3 puncte

Se acordă 3 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
b. Prezentarea densității motrice.
8 puncte


Probă scrisă la educație fizică și sport - profesori
Varianta 3
Barem de evaluare și de notare



Pagina 1 din 2


Ministerul Educaţiei și Cercetării

Centrul Naţional de Politici și Evaluare în Educație
 

Se acordă 8 puncte pentru prezentarea corectă și completă a densității motrice. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 4 puncte.
c. Menționarea a două măsuri care conduc la obținerea unei densități motrice optime în lecția de
educație fizică. 4 puncte
Se acordă câte 2 puncte  pentru menționarea corectă şi completă a oricăror două măsuri care
conduc la obținerea unei densități optime. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă
câte  1 punct. (2 x 2 puncte = 4 puncte)

4. Capacitățile coordinative. 15 puncte

a. Definirea capacităților coordinative. 4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
b. Prezentarea celor trei forme de manifestare. 6 puncte

Se acordă câte 2 puncte  pentru prezentarea corectă şi completă a fiecărei forme de manifestare.
Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Precizarea a cinci dintre factorii de condiţionare.
5 puncte
Se  acordă câte  1  punct  pentru  precizarea  corectă şi  completă
a  oricăror  cinci  factori  de
condiţionare.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
SUBIECTUL al II-lea
(30 de puncte)

1. Crearea unei secvențe de proiect didactic care să cuprindă cinci exerciții pentru o verigă
tematică destinată dezvoltării vitezei de deplasare.
15 puncte
a. Descrierea exercițiilor.
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu.
b. Precizarea dozării efortului.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului aferente fiecărui
exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte)
c. Specificarea formațiilor de lucru. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru specificarea corectă a formației de lucru aferente fiecărui exercițiu.
(5 x 1 punct = 5 puncte)

2. Crearea unei structuri de cinci exerciţii, având aceea şi formaţie de lucru, eşalonate metodic,
pentru învăţarea săriturii în sprijin depărtat la capra de gimnastică. 15 puncte
a. Precizarea acţiunii motrice. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă şi completă a acţiunii motrice aferente fiecărui
exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte)
b. Precizarea dozării efortului. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă a dozării efortului aferente fiecărui exerciţiu.
c. Precizarea formaţiei de lucru.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
2 puncte
Se acordă 2 puncte pentru precizarea corectă a formaţiei de lucru.


Se acordă 3 puncte pentru eșalonarea metodică corectă a exerciţiilor în structură.
 















Probă scrisă la educație fizică și sport - profesori Varianta 3

Barem de evaluare și de notare


Pagina 2 din 2

REVISTA ”STRATEGII DIDACTICE” -2020 - ARTICOLUL PUBLICAT



Articolul publicat în REVISTA ”STRATEGII DIDACTICE„ (Nr. 48-I /IULIE 2020) ,EDITURA ROVIMED PUBLISHERS- BACĂU. -JOCUL DE MIȘCARE ȘI DINAMICA VIEȚII-












                                                                                          Prof. Tulea Daniel


REVISTA ”STRATEGII DIDACTICE” -2020 - ARTICOLUL PUBLICAT

Ministerul Educaţiei și Cercetării

Centrul Naţional de Politici și Evaluare în Educație
 

EXAMENUL NAŢIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT

22 iulie 2020

Probă scrisă

EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT
PROFESORI

BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE

Varianta 3

· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor.

· Nu se acordă fracţiuni de punct. Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.

· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obținut pentru lucrare.


SUBIECTUL I (60 de puncte)
 

1. (5 x 3 puncte = 15 puncte)

Se acordă câte 3 puncte  pentru fiecare răspuns corect, după cum urmează:

a. Se acordă 3 puncte pentru precizarea corectă a tipului de densitate a lecţiei, determinat de variația intensității și complexității efortului.

b. Se acordă 3 puncte pentru definiția corectă și completă a exercițiului fizic. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.

c. Se acordă 3 puncte pentru menţionarea corectă şi completă a oricărui obiectiv aferent etapei a II-a a formării deprinderilor motrice. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
d. Se acordă 3 puncte pentru prezentarea corectă și completă a oricărui parametru al efortului. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
e. Se acordă 3 puncte pentru precizarea corectă și completă a oricărui factor de condiționare a calității motrice viteza. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.

2. Circuitul. 15 puncte

a. Specificarea formei de manifestare a forţei pentru care este utilizat acest procedeu metodic. 2 puncte

Se acordă 2 puncte pentru specificarea corectă a formei de manifestare a forţei.

b. Menţionarea a trei condiţii pe care exerciţiile fizice selecţionate trebuie să le îndeplinească în

aplicarea procedeului metodic în circuit. 9 puncte Se acordă câte 3 puncte pentru menţionarea corectă a oricăror trei condiţii pe care exerciţiile fizice selecţionate trebuie să le îndeplinească. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se

acordă câte 1 punct . (3 x 3 puncte = 9 puncte) c. Precizarea celor două posibilităţi (forme) de aplicare a circuitului, în funcţie de modalitatea de

exersare. 4 puncte Se acordă câte 2 puncte pentru precizarea corectă şi completă a fiecărei posibilităţi de aplicare a circuitului. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(2 x 2 puncte= 4 puncte)

3. Densitatea lecției de educație fizică. 15 puncte

a. Definirea densității lecției de educație fizică. 3 puncte

Se acordă 3 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 1 punct.
b. Prezentarea densității motrice.
8 puncte


Probă scrisă la educație fizică și sport - profesori
Varianta 3
Barem de evaluare și de notare



Pagina 1 din 2


Ministerul Educaţiei și Cercetării

Centrul Naţional de Politici și Evaluare în Educație
 

Se acordă 8 puncte pentru prezentarea corectă și completă a densității motrice. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 4 puncte.
c. Menționarea a două măsuri care conduc la obținerea unei densități motrice optime în lecția de
educație fizică. 4 puncte
Se acordă câte 2 puncte  pentru menționarea corectă şi completă a oricăror două măsuri care
conduc la obținerea unei densități optime. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă
câte  1 punct. (2 x 2 puncte = 4 puncte)

4. Capacitățile coordinative. 15 puncte

a. Definirea capacităților coordinative. 4 puncte
Se acordă 4 puncte pentru definiţie corectă şi completă. Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă 2 puncte.
b. Prezentarea celor trei forme de manifestare. 6 puncte

Se acordă câte 2 puncte  pentru prezentarea corectă şi completă a fiecărei forme de manifestare.
Pentru răspuns parţial corect sau incomplet, se acordă câte 1 punct .
(3 x 2 puncte = 6 puncte)
c. Precizarea a cinci dintre factorii de condiţionare.
5 puncte
Se  acordă câte  1  punct  pentru  precizarea  corectă şi  completă
a  oricăror  cinci  factori  de
condiţionare.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
SUBIECTUL al II-lea
(30 de puncte)

1. Crearea unei secvențe de proiect didactic care să cuprindă cinci exerciții pentru o verigă
tematică destinată dezvoltării vitezei de deplasare.
15 puncte
a. Descrierea exercițiilor.
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru descrierea corectă şi completă a fiecărui exerciţiu.
b. Precizarea dozării efortului.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă şi completă a dozării efortului aferente fiecărui
exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte)
c. Specificarea formațiilor de lucru. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru specificarea corectă a formației de lucru aferente fiecărui exercițiu.
(5 x 1 punct = 5 puncte)

2. Crearea unei structuri de cinci exerciţii, având aceea şi formaţie de lucru, eşalonate metodic,
pentru învăţarea săriturii în sprijin depărtat la capra de gimnastică. 15 puncte
a. Precizarea acţiunii motrice. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă şi completă a acţiunii motrice aferente fiecărui
exerciţiu. (5 x 1 punct = 5 puncte)
b. Precizarea dozării efortului. 5 puncte
Se acordă câte 1 punct  pentru precizarea corectă a dozării efortului aferente fiecărui exerciţiu.
c. Precizarea formaţiei de lucru.
(5 x 1 punct = 5 puncte)
2 puncte
Se acordă 2 puncte pentru precizarea corectă a formaţiei de lucru.


Se acordă 3 puncte pentru eșalonarea metodică corectă a exerciţiilor în structură.
 















Probă scrisă la educație fizică și sport - profesori Varianta 3

Barem de evaluare și de notare


Pagina 2 din 2






luni, 20 iulie 2020

SUBIECTE EXAMEN TITULARIZARE-2004

CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR/CATEDRELOR VACANTE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR 15 – 16 IULIE 2004


Probă scrisă la EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

PROFESORI I ŞI PROFESORI II

VARIANTA 1

Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.

Toate subiectele sunt obligatorii.
Se acordă 10 puncte din oficiu.


Subiectul I 60 puncte

1. Mişcarea omului sau motricitatea reprezintă una dintre noţiunile fundamentale ale domeniului.


23 puncte
a.
Definiţi motricitatea.
5 puncte
b.  Enumeraţi şi definiţi elementele componente/de structură ale motricităţii.
12 puncte
c.
Daţi câte două exemple, pentru fiecare element precizat la punctul b.
6 puncte

2. Deprinderile motrice fac parte dintre noţiunile fundamentale ale Teoriei Educaţiei Fizice şi



Sportului. 23 puncte
a.  Definiţi deprinderile motrice. 5 puncte
b.  Enumeraţi şase dintre caracteristicile deprinderilor motrice. 6 puncte



c. Precizaţi cele trei etape ale formării deprinderilor motrice, din punct de vedere metodic. 3 puncte
d. Menţionaţi trei obiective principale ale fiecăreia dintre etapele precizate la punctul b. 9 puncte

3. Prezentaţi Principiul participării conştiente şi active, ţinând cont de următoarele aspecte:



a.  precizarea consideraţiilor generale.

b.  descrierea cerinţelor respectării acestui principiu.
14 puncte
2 puncte
12 puncte



Subiectul II 30 puncte

1. Alcătuiţi un sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea aterizării, ca element

component al săriturii în lungime cu elan. 10 puncte

2. Elaboraţi un complex de gimnastică pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din zece

exerciţii, executate cu partener. 10 puncte

3. Alcătuiţi o structură de şapte exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea unui procedeu

tehnic de atac, dintr-un joc sportiv la alegere. 10 puncte


CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR/CATEDRELOR VACANTE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR 15 – 16 IULIE 2004


Probă scrisă la EDUCA ŢIE FIZICĂ ŞI SPORT PROFESORI I ŞI PROFESORI II BAREM DE CORECTARE ŞI NOTARE PENTRU VARIANTA 1


Subiectul I 60 puncte

1.  Mişcarea omului sau motricitatea. 23 puncte

a.  Definirea motricităţii. 5 puncte

Se acordă 5 puncte pentru definiţie corectă şi completă.

b. Enumerarea şi definirea celor trei elemente componente/de structură ale motricităţii. 12 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru enumerarea corectă a fiecărui element.
(1p. x 3 = 3p.)
Se acordă câte 3 puncte pentru definiţia corectă şi completă a fiecărui element.
(3p. x 3 = 9p.)
c.  Exemplificarea, cu câte două exemple, pentru fiecare element.
6 puncte



Se acordă câte 1 punct pentru menţionarea elemente.
oricăror două exemple corecte pentru fiecare dintre cele trei (1p. x 6 = 6p.)



2.  Deprinderile motrice 23 puncte

a.  Definirea deprinderilor motrice. 5 puncte

Se acordă 5 puncte pentru definiţie corectă şi completă.

b.  Enumerarea a şase caracteristici ale deprinderilor motrice. 6 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru oricare şase caracteristici, enumerate corect. (1p. x 6 = 6p.)

c. Precizarea celor trei etape ale formării deprinderilor motrice, din punct de vedere metodic.

3 puncte
Se acordă câte 1 punct pentru fiecare etapă precizată corect. (1p. x 3 = 3p.)

d.  Menţionarea a trei obiective principale ale fiecăreia dintre etape. 9 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru menţionarea oricăror trei obiective principale ale fiecăreia dintre cele trei etape. (1p. x 9 = 9p.)

3.  Principiul participării conştiente şi active. 14 puncte

a.  Precizarea consideraţiilor generale. 2 puncte

Se acordă 2 puncte pentru precizarea corectă a consideraţiilor generale.

Se acordă 1 punct pentru răspuns parţial corect sau incomplet.

b.  Descrierea cerinţelor respectării acestui principiu. 12 puncte

Se acordă câte 3 puncte pentru descrierea corectă şi completă a fiecăreia dintre cele patru cerinţe.

(3p. x 4 = 12p.)
 

EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
1
BAREM VARIANTA 1
PROFESORI I ŞI PROFESORI II





Se acordă câte 1 punct pentru răspuns parţial corect sau incomplet.

Subiectul II 30 puncte

1. Alcătuirea unui sistem de opt exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea aterizării, ca

element component al săriturii în lungime cu elan. 10 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect elaborat. (1p. x 8 = 8p.)

Se acordă 2 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în sistem.

2. Elaborarea unui complex de gimnastică pentru dezvoltare fizică armonioasă, format din zece

exerciţii, executate cu partener. 10 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect elaborat. (1p. x 10 = 10p.)

3. Alcătuirea unei structuri de şapte exerciţii, eşalonate metodic, pentru însuşirea unui procedeu

tehnic de atac, dintr-un joc sportiv la alegere. 10 puncte

Se acordă câte 1 punct pentru fiecare exerciţiu corect elaborat. (1p. x 7 = 7p.)

Se acordă 3 puncte pentru eşalonarea metodică a exerciţiilor în structură.













Total test 90 puncte.

Se acordă 10 puncte din oficiu.
Nota se calculează prin împărţirea punctajului obţinut la 10.
Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele prevăzute în barem.
Pentru fiecare subiect, punctajul se acordă oricărei formulări corecte a răspunsurilor, conform bibliografiei din Programa de concurs.