luni, 21 iulie 2025

SCENARIU TEHNOLOGIC EFS 1

 PROIECT DIDACTIC

 

 

UNITATEA ȘCOLARĂ: ȘCOALA GIMNAZIALĂ VLADIMIRESCU;

DATA: 30.05.2025;

DISCIPLINA: Educație fizică și Sport;

CLASA:  V a;

EFECTIV:  22  elevi;

LOC DE DESFĂȘURARE:  Sala de sport , dimensiuni 20 x 10;

RESURSE MATERIALE:  40 copete,  mingi de baschet 10,  3 banci de gimnastică, 3 corzi, 12 cercuri, maiouri 10.

DURATA: 50 min

PROFESOR:  TULEA DANIEL

 

TEME: 

 

1.  ÎNDEMÂNAREA: Dezvoltarea îndemânării prin ștafete aplicative;

2.  BASCHET: Consolidarea-  prinderea și pasarea mingii din deplasare. Joc bilateral.

            

Obiective operaționale: La sfârșitul lecției elevii vor fi capabili:

 

Obiective psiho-motrice:

O1. Să  execute corect exercițiile  din parcursul propus;

O2. Să  paseze cu precizie și forță.

 

Obiective cognitive:

O1. Să cunoască  toate exercițiile care compun parcursul aplicativ;

O2. Să  descrie procedeul tehnic  consolidat.

 

Obiective social-afective:

O1. Să își încurajeze colegii;

O2. Să execute cu plăcere exercițiile din dorința de auto perfecționare și perseverență în atingerea obiectivelor prestabilite.

 

Strategii didactice:

Ø Metode și procedee: explicația, conversația, demonstrația, exersarea,  metoda repetării.

Ø Forme de organizare: frontal, pe grupe/echipe, individual.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      DESFĂȘURAREA  LECȚIEI

 

Verigi și durată

 

Conținut

 

Dozare

 

FORMAȚII ȘI INDICAȚII METODICO-ORGANIZATORICE

Obs.

Organizarea

colectivului de

elevi

 

(2 min)

 

- Adunarea, alinierea

- Raportul, Salutul

- Verificarea echipamentului și

stării de sănătate

- Anunțarea temelor lecției

- Întoarceri pe loc, la stânga şi la dreapta

 

15¢¢

 

30¢¢

 

15¢¢

În linie pe două rânduri

 

 

 

 

 

Pregătirea

organismului

pentru efort

 

(6 min)

 

- Mers pe vârfuri cu brațele sus

- Mers

- Mers pe călcâie cu mâinile la spate

- Mers

- Alergare ușoară

-Mers

- Alergare cu joc de glezne

- Mers

- Alergare cu genunchii sus

- Mers

- Alergare cu pendularea gambelor înapoi

- Mers

- Alergare cu pendularea gambelor înainte

- Mers

- Pas săltat

- Mers

- Mers cu mișcări de respirație

 

 

 

1L

 

1l

 

1L

 

 

1l

1L

1l

 

1L

1l

 

1L

1l

 

1L

 

1l

 

 

1L

 

1l

 

1L

1l

 

1l

 

 

 

 

 

 

 

-două coloane

 

 

 

 

 

 

Influenţarea

selectivă a

aparatului

locomotor

 

(8 min)

Complex de dezvoltare fizică armonioasă:

Exerciţiul 1

P.I. Stând depărtat, mâinile pe șolduri:

T1-T2 - aplecarea capului spre înainte, cu arcuire

T3-T4 - extensia capului, cu arcuire

T5-T6 - aplecarea capului spre dreapta cu arcuire

T7-T8 - aplecarea capului spre stânga cu arcuire

 

Exerciţiul 2

P.I. Stând depărtat cu brațele îndoite cu mâinile la nivelul pieptului:

T1-2 extensia brațelor îndoite cu arcuire

T3-4 extensia brațelor întinse lateral cu arcuire

T5-6 extensia brațelor în plan sagital (dreptul sus, stângul jos)

T7-8 extensia brațelor în plan sagital (stângul sus, dreptul jos)

 

Exercițiul 3

P.I Stând depărtat,

T1-T4 – rotarea brațelor simultan spre înainte 

T5-T8 – rotarea brațelor simultan spre înapoi

 

Exerciţiul 4

P.I. Stând depărtat cu mâinile la ceafă:

T1-T2 - răsucirea tr spre dreapta cu arcuire

T3-T4 - răsucirea tr spre stânga cu arcuire

 

 

Exerciţiul 5

P.I Stând depărtat cu mâinile pe șolduri:

T1-T2 – îndoirea tr. spre dreapta cu arcuire

T3-T4 – îndoirea tr. spre stânga cu arcuire

T5-T6 – îndoirea tr. spre stânga cu ridicarea br. dr deasupra capului cu arcuire

T7-T8 - îndoirea tr. spre dreapta cu ridicarea br. stg deasupra capului cu arcuire

 

Exerciţiul 6

P.I Stând cu palmele pe genunchi:

T1-T2 – rotarea genuchiilor spre dreapta

T3-T4 - rotarea genuchiilor spre stânga

 

Exerciţiul 7

P.I. Stând:

P.I Stând

T1-T8 Sărituri din apropiat în depărtat cu ridicarea brațelor prin lateral sus

 

Exerciţiul 8

P.I. Stând:

T1-T4 - ridicare pe vârfuri cu ridicarea brațelor prin lateral sus cu inspirație

T5-T8 - revenire cu coborârea brațelor prin lateral  jos cu expirație

 

 

 

3x8T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3x8T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3x8T

 

 

 

 

 

 

4x4T

 

 

 

 

 

 

 

 

3x8T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4x4T

 

 

 

 

 

 

3x8T

 

 

 

 

 

 

 

3x8T

 

 

 

Coloană de

gimnastică câte 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dezvoltarea calității motrice

 

 ( 10 min)

 

 

 

 

 

ÎNDEMÂNARE: Dezvoltarea îndemânării prin ștafete aplicative:

 

Parcurs aplicativ ,descriere:

 

Pas sărit în interiorul a patru cercuri dispuse în linie,pe distanța de 4 m.-aruncarea și prinderea mingi cu două mâini din deplasare pe o distanță de 4 m. - mers în echilibru pe banca de gimnastică dispusă transversal  - săritură la coardă pe două picioare din deplasare pe distanța de 5m.

 

 

 

 

 

 

3X pauză 40 sec.

 

 

 

 

 

-pe trei șiruri

 

Consolidarea

Deprinderi  motrice specifice unei ramuri sportive

 

BASCHET

 

(20 min)

 

 

 

BASCHET:  Consolidarea-  prinderea și pasarea mingii din deplasare. Joc bilateral.

 

Ex. 1  Pasa în doi cu două mâini de la piept  din deplasare, distanță între parteneri de  3 m, pe o distanță de  20m.

 

Ex. 2. Pasa în doi cu două mâini de la piept din deplasare, distanță între parteneri de  4 m, pe o distanță de  20m.

 

Ex. 3  Pasa în doi cu două mâini de la piept  din deplasare, finalizată cu aruncarea la coș cu două mâini deasupra capului, distanță între parteneri de  3 m, pe o distanță de  15 m.

 

 

Joc bilateral cu temă: finalizare precedată de pasa în doi din deplasare

 

 

 

 

 

 

 

2X pauză 30 sec.

 

 

2X pauză 30 sec.

 

 

 

2X pauză 30 sec.

 

 

 

 

 

10 min.

 

 

 

 

-Pe două șiruri

 

 

 

 

 

-Pe două șiruri

 

 

 

 

-Pe două șiruri

 

 

 

 

 

 

-4 echipe a câte 5 elevi .

 

Revenirea

organismului după efort

 

(2 min)

- alergare ușoară

- mers cu mișcări de respirație

 

1 tură

1 tură

 

Coloană câte unul

 

- să efectueze corect exerciţiile de respiraţie

 

 

Aprecieri și recomandări

 

(2 min)

reorganizarea colectivului de elevi;

aprecieri pozitive şi negative asupra activităţii desfăşurate;

- evidențierea elevilor care au obținut note bune

- recomandări pentru activitatea viitoare și pentru timpul liber

-salutul

2’

linie pe un rând

 

 

 

 

 

 

 

 

SCENARIU DIDACTIC EFS 1

                                                                   PROIECT DIDACTIC

 

 

UNITATEA ȘCOLARĂ: Școala Gimnazială Vladimirescu;

DATA: 4.05.2025;

DISCIPLINA: Educație fizică și Sport;

CLASA:  VII a;

EFECTIV:  22  elevi;

LOC DE DESFĂȘURARE:  Teren de sport;

RESURSE MATERIALE:   copete,  mingi de handbal, jaloane,

DURATA: 50 min

PROFESOR:  TULEA DANIEL

 

TEME: 

 

1.  DEZVOLTAREA ÎNDEMÂNARII: Mânuire ambidextră de obiecte;

2.  ALERGAREA DE VITEZĂ: Consolidarea pasului alergător accelerat de viteză;

3.  HANDBAL: Consolidarea aruncării la poartă din alergare.

            

Obiective operaționale: La sfârșitul lecției elevii vor fi capabili:

 

Obiective psiho-motrice:

O1. Să  execute corect exercițiile propuse;

O2. Să dezvolte viteza maximă într-un timp cât mai scurt;

O3. Să arunce la poartă cu forță și precizie.

 

Obiective cognitive:

O1. Să cunoască  toate exercițiile efectuate;

O2. Să cunoască pozițiile de la  startul de jos al  probei alegarii de viteză;

O3. Să descrie procedeul de aruncare repetat în lecție.

 

Obiective social-afective:

O1.  Să își încurajeze colegii;

O2. Să execute cu plăcere exercițiile din dorința de auto perfecționare și perseverență în atingerea obiectivelor prestabilite.

O3.  Să se bucure de reușite , nereușite.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      DESFĂȘURAREA  LECȚIEI

 

Verigi și durată

 

Conținut

 

Dozare

 

FORMAȚII ȘI INDICAȚII METODICO-ORGANIZATORICE

Obs.

Organizarea

colectivului de

elevi

 

(2 min)

 

- Adunarea, alinierea

- Verificarea echipamentului și

stării de sănătate

- Anunțarea temelor lecției

 

30¢¢

30¢¢

 

1¢¢

În linie pe un rând

 

 

 

 

 

Pregătirea

organismului

pentru efort

 

(6 min)

 

- Mers pe vârfuri cu brațele sus

- Mers

- Mers pe călcâie cu mâinile la spate

- Mers

- Alergare ușoară

-Mers

- Alergare cu joc de glezne

- Mers

- Alergare cu genunchii sus

- Mers

- Alergare cu pendularea gambelor înapoi

- Mers

- Alergare cu pendularea gambelor înainte

- Mers

- Pas săltat

- Mers

- Mers cu mișcări de respirație

 

 

 

1L

 

1l

 

1L

 

 

1l

1L

1l

 

1L

1l

 

1L

1l

 

1L

 

1l

 

 

1L

 

1l

 

1L

1l

 

1l

 

 

 

 

 

 

 

-Pe o coloană.

 

 

 

 

 

 

Influenţarea

selectivă a

aparatului

locomotor

 

(8 min)

Complex de dezvoltare fizică armonioasă:

Exerciţiul 1

P.I. Stând depărtat, mâinile pe șolduri:

T1-T2 - aplecarea capului spre înainte, cu arcuire

T3-T4 - extensia capului, cu arcuire

T5-T6 - aplecarea capului spre dreapta cu arcuire

T7-T8 - aplecarea capului spre stânga cu arcuire

 

Exerciţiul 2

P.I. Stând depărtat cu brațele îndoite cu mâinile la nivelul pieptului:

T1-2 extensia brațelor îndoite cu arcuire

T3-4 extensia brațelor întinse lateral cu arcuire

T5-6 extensia brațelor în plan sagital (dreptul sus, stângul jos)

T7-8 extensia brațelor în plan sagital (stângul sus, dreptul jos)

 

Exercițiul 3

P.I Stând depărtat,

T1-T4 – rotarea brațelor simultan spre înainte 

T5-T8 – rotarea brațelor simultan spre înapoi

 

Exerciţiul 4

P.I. Stând depărtat cu mâinile la ceafă:

T1-T2 - răsucirea tr spre dreapta cu arcuire

T3-T4 - răsucirea tr spre stânga cu arcuire

 

 

Exerciţiul 5

P.I Stând depărtat cu mâinile pe șolduri:

T1-T2 – îndoirea tr. spre dreapta cu arcuire

T3-T4 – îndoirea tr. spre stânga cu arcuire

T5-T6 – îndoirea tr. spre stânga cu ridicarea br. dr deasupra capului cu arcuire

T7-T8 - îndoirea tr. spre dreapta cu ridicarea br. stg deasupra capului cu arcuire

 

Exerciţiul 6

P.I Stând cu palmele pe genunchi:

T1-T2 – rotarea genuchiilor spre dreapta

T3-T4 - rotarea genuchiilor spre stânga

 

Exerciţiul 7

P.I. Stând:

P.I Stând

T1-T8 Sărituri din apropiat în depărtat cu ridicarea brațelor prin lateral sus

 

Exerciţiul 8

P.I. Stând:

T1-T4 - ridicare pe vârfuri cu ridicarea brațelor prin lateral sus cu inspirație

T5-T8 - revenire cu coborârea brațelor prin lateral  jos cu expirație

 

 

 

3x8T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3x8T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3x8T

 

 

 

 

 

 

4x4T

 

 

 

 

 

 

 

 

3x8T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4x4T

 

 

 

 

 

 

3x8T

 

 

 

 

 

 

 

3x8T

 

 

 

Coloană de

gimnastică câte 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dezvoltarea calității motrice

Îndemânarea

 

 ( 10 min)

 

 

 

 

 

ÎNDEMÂNARE: Mânuirea ambidextră de obiecte:

 

Ex. 1 Conducerea mingii pe sol cu mâna îndemânatică, pe o distanță  de  5 metri dus-ocolirea unui jalon și întoarcere. Distanță totală 10 metri;

 

Ex 2  Conducerea mingii pe sol cu mâna neîndemânatică, pe o distanță  de  5 metri dus-ocolirea unui jalon și întoarcere. Distanță totală 10 metri;

 

Ex.3 Dribling cu o minge de baschet cu mâna îndemânatică pe o distanță de 7 metri dus-întors cu ocolirea unui jalon . distanța totală de 14 metri.

 

Ex. 4 Dribling cu o minge de baschet cu mâna neîndemânatică pe o distanță de 7 metri dus-întors cu ocolirea unui jalon . distanța totală de 14 metri.

 

Ex. 5 Dribling cu o minge de baschet alternativ , cu ambele mâini , pe o distanță de 7 metri dus-întors , cu ocolirea unui jalon . Distanța de 14 metri.

 

 

 

 

 

-2 repetări

,pauză 30 sec.

 

 

-2 repetări

,pauză 30 sec.

 

 

-2 repetări

,pauză 30 sec.

 

 

-2 repetări

,pauză 30 sec.

 

 

-2 repetări

,pauză 30 sec.

 

 

 

-pe patru șiruri

 

Consolidarea

Deprinderi  motrice specifice unei probe  sportive

 

Atletism

 

(10 min)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Consolidare unei deprinderi motrice specifice unei ramuri sportive.

 

Handbal

 

(10 min)

 

 

 

ALERGAREA DE VITEZĂ: Consolidarea pasului alergător accelerat de viteză;

 

Ex. 1 Cu startul de sus, alergare cu genunchii sus pe distanța de 5 metri cu trecerea în alergare accelerată pe distanța de 15 metri. Distanța totală de 25 metri.

 

Ex. 2. Cu startul de sus, alergare cu pandularea gambelor înapoi pe distanța de 5 metri cu trecerea în alergare accelerată pe distanța de 20 metri. Distanța totală de 30 metri.

 

 

Ex. 3  Cu startul de jos, lansare de la start în alergare accelerată T 4/4 în linie dreaptă pe distanța de 30 metri.

 

Ex. 4 Cu startul de jos, se pleacă la semnal sonor, alergare accelerată în linie dreaptă sub formă de întrecere. Distanța de 35 metri

HANDBAL:Consolidarea aruncării la poartă din alergare:

 

Ex.1 De la centrul terenului, Dribling multiplu cu mâna  îndemanatică pe o distanță de 15metri - finalizată cu aruncarea la poartă cu mâna îndemânatică din deplasare de pe zona semicercului.

 

 

Ex.2  De la centrul terenului, Dribling multiplu cu mâna îndemanatică pe o distanță de 15 metri - finalizată cu aruncarea la poartă cu mâna neîndemânatică din alergare de pe zona semicercului.

 

Ex.3 De la centrul terenului, se execută pase în doi cu brațul ridicat deasupra capului, cu mâna îndemânatică, distanță de 3 metri între parteneri -finalizată cu aruncarea mingii la poartă din alergare cu mâna îndemânatică, după recuperarea mingi se va trece la coada șirului opus.

 

 

Ex.4 De la centrul terenului, se execută pase în doi cu brațul ridicat deasupra capului, cu mâna îndemânatică,distanță de 3 metri între parteneri -finalizată cu aruncarea mingii la poartă din alergare cu mâna neîndemânatică, după recuperarea mingi se va trece la coada șirului opus.

 

 

 

 

 

 

 

2X pauză 40 sec.

 

 

 

 

2X pauză 30 sec.

 

 

 

 

 

 

2X pauză 30 sec.

 

 

2X pauză 40 sec.

 

 

 

 

2 repetări, pauză 30 sec.

 

 

 

 

 

2 repetări, pauză 30 sec.

 

 

 

 

3 repetări, pauză 30 sec.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 repetări, pauză 30 sec.

 

 

 

 

-Pe grupe de 6 elevi dispuși în linie pe trei rânduri.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-pe două șiruri, se lucrează alternativ

 

 

 

 

 

 

-pe două șiruri,se lucrează alternativ

 

 

 

 

 

- pe două șiruri, pe perechi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-pe două șiruri, se lucrează pe perechi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revenirea

organismului după efort

 

(2 min)

- alergare ușoară

- mers cu mișcări de respirație

 

1 tură

1 tură

 

Coloană câte unul

 

- să efectueze corect exerciţiile de respiraţie

 

 

Aprecieri și recomandări

 

(2 min)

reorganizarea colectivului de elevi;

aprecieri pozitive şi negative asupra activităţii desfăşurate;

 

2’

linie pe un rând