PROIECT DIDACTIC
UNITATEA ȘCOLARĂ: ȘCOALA GIMNAZIALĂ VLADIMIRESCU;
DATA: 30.05.2025;
DISCIPLINA: Educație fizică și Sport;
CLASA: V a;
EFECTIV: 22 elevi;
LOC DE DESFĂȘURARE: Sala de sport , dimensiuni 20 x 10;
RESURSE MATERIALE: 40 copete, mingi de baschet 10, 3 banci de gimnastică, 3 corzi, 12 cercuri, maiouri 10.
DURATA: 50 min
PROFESOR: TULEA DANIEL
TEME:
1. ÎNDEMÂNAREA: Dezvoltarea îndemânării prin ștafete aplicative;
2. BASCHET: Consolidarea- prinderea și pasarea mingii din deplasare. Joc bilateral.
Obiective operaționale: La sfârșitul lecției elevii vor fi capabili:
Obiective psiho-motrice:
O1. Să execute corect exercițiile din parcursul propus;
O2. Să paseze cu precizie și forță.
Obiective cognitive:
O1. Să cunoască toate exercițiile care compun parcursul aplicativ;
O2. Să descrie procedeul tehnic consolidat.
Obiective social-afective:
O1. Să își încurajeze colegii;
O2. Să execute cu plăcere exercițiile din dorința de auto perfecționare și perseverență în atingerea obiectivelor prestabilite.
Strategii didactice:
Ø Metode și procedee: explicația, conversația, demonstrația, exersarea, metoda repetării.
Ø Forme de organizare: frontal, pe grupe/echipe, individual.
DESFĂȘURAREA LECȚIEI
Verigi și durată
| Conținut
| Dozare
| FORMAȚII ȘI INDICAȚII METODICO-ORGANIZATORICE | Obs. |
Organizarea colectivului de elevi
(2 min)
| - Adunarea, alinierea - Raportul, Salutul - Verificarea echipamentului și stării de sănătate - Anunțarea temelor lecției - Întoarceri pe loc, la stânga şi la dreapta | 15¢¢ 30¢¢ 15¢¢ | În linie pe două rânduri | |
Pregătirea organismului pentru efort
(6 min) | - Mers pe vârfuri cu brațele sus - Mers - Mers pe călcâie cu mâinile la spate - Mers - Alergare ușoară -Mers - Alergare cu joc de glezne - Mers - Alergare cu genunchii sus - Mers - Alergare cu pendularea gambelor înapoi - Mers - Alergare cu pendularea gambelor înainte - Mers - Pas săltat - Mers - Mers cu mișcări de respirație | 1L 1l 1L 1l 1L 1l 1L 1l 1L 1l 1L 1l 1L 1l 1L 1l 1l | -două coloane | |
Influenţarea selectivă a aparatului locomotor
(8 min) | Complex de dezvoltare fizică armonioasă: Exerciţiul 1 P.I. Stând depărtat, mâinile pe șolduri: T1-T2 - aplecarea capului spre înainte, cu arcuire T3-T4 - extensia capului, cu arcuire T5-T6 - aplecarea capului spre dreapta cu arcuire T7-T8 - aplecarea capului spre stânga cu arcuire
Exerciţiul 2 P.I. Stând depărtat cu brațele îndoite cu mâinile la nivelul pieptului: T1-2 extensia brațelor îndoite cu arcuire T3-4 extensia brațelor întinse lateral cu arcuire T5-6 extensia brațelor în plan sagital (dreptul sus, stângul jos) T7-8 extensia brațelor în plan sagital (stângul sus, dreptul jos)
Exercițiul 3 P.I Stând depărtat, T1-T4 – rotarea brațelor simultan spre înainte T5-T8 – rotarea brațelor simultan spre înapoi
Exerciţiul 4 P.I. Stând depărtat cu mâinile la ceafă: T1-T2 - răsucirea tr spre dreapta cu arcuire T3-T4 - răsucirea tr spre stânga cu arcuire
Exerciţiul 5 P.I Stând depărtat cu mâinile pe șolduri: T1-T2 – îndoirea tr. spre dreapta cu arcuire T3-T4 – îndoirea tr. spre stânga cu arcuire T5-T6 – îndoirea tr. spre stânga cu ridicarea br. dr deasupra capului cu arcuire T7-T8 - îndoirea tr. spre dreapta cu ridicarea br. stg deasupra capului cu arcuire
Exerciţiul 6 P.I Stând cu palmele pe genunchi: T1-T2 – rotarea genuchiilor spre dreapta T3-T4 - rotarea genuchiilor spre stânga
Exerciţiul 7 P.I. Stând: P.I Stând T1-T8 Sărituri din apropiat în depărtat cu ridicarea brațelor prin lateral sus
Exerciţiul 8 P.I. Stând: T1-T4 - ridicare pe vârfuri cu ridicarea brațelor prin lateral sus cu inspirație T5-T8 - revenire cu coborârea brațelor prin lateral jos cu expirație | 3x8T 3x8T 3x8T 4x4T 3x8T 4x4T 3x8T 3x8T | Coloană de gimnastică câte 3 | |
Dezvoltarea calității motrice
( 10 min) | ÎNDEMÂNARE: Dezvoltarea îndemânării prin ștafete aplicative: Parcurs aplicativ ,descriere:
Pas sărit în interiorul a patru cercuri dispuse în linie,pe distanța de 4 m.-aruncarea și prinderea mingi cu două mâini din deplasare pe o distanță de 4 m. - mers în echilibru pe banca de gimnastică dispusă transversal - săritură la coardă pe două picioare din deplasare pe distanța de 5m. | 3X pauză 40 sec. | -pe trei șiruri | |
Consolidarea Deprinderi motrice specifice unei ramuri sportive
BASCHET (20 min) | BASCHET: Consolidarea- prinderea și pasarea mingii din deplasare. Joc bilateral. Ex. 1 Pasa în doi cu două mâini de la piept din deplasare, distanță între parteneri de 3 m, pe o distanță de 20m. Ex. 2. Pasa în doi cu două mâini de la piept din deplasare, distanță între parteneri de 4 m, pe o distanță de 20m. Ex. 3 Pasa în doi cu două mâini de la piept din deplasare, finalizată cu aruncarea la coș cu două mâini deasupra capului, distanță între parteneri de 3 m, pe o distanță de 15 m. Joc bilateral cu temă: finalizare precedată de pasa în doi din deplasare | 2X pauză 30 sec. 2X pauză 30 sec. 2X pauză 30 sec. 10 min. | -Pe două șiruri -Pe două șiruri -Pe două șiruri -4 echipe a câte 5 elevi . | |
Revenirea organismului după efort
(2 min) | - alergare ușoară - mers cu mișcări de respirație | 1 tură 1 tură | Coloană câte unul - să efectueze corect exerciţiile de respiraţie | |
Aprecieri și recomandări
(2 min) | - reorganizarea colectivului de elevi; - aprecieri pozitive şi negative asupra activităţii desfăşurate; - evidențierea elevilor care au obținut note bune - recomandări pentru activitatea viitoare și pentru timpul liber -salutul | 2’ | linie pe un rând |