În condițiile în care ciclul primar de învățământ, intersectează ciclurile curriculare al achizițiilor fundamentale și de dezvoltare, educației fizice îi revine sarcina de a contribui prin mijloace specifice la realizarea următoarelor obiective cadru (cf. Programei de educație fizică și sport pentru învățământul primar):
1. Menținerea stării optime de sănătate și creșterea capacității de adaptare la factorii de mediu.
2. Influențarea evoluției corecte și armonioase a organismului și dezvoltarea calităților motrice de bază.
3. Extinderea fondului propriu de deprinderi motrice de bază și specifice unor ramuri de sport.
4. Practicarea independentă a exercițiilor fizice și a diferitelor sporturi.
5. Manifestarea echilibrată a spiritului de echipă și de întrecere în funcție de un sistem de reguli acceptat.
Fiecare obiectiv cadru va fi abordat la nivelul claselor prin intermediul obiectivelor de referință. De exemplu, în concordanță cu primul obiectiv cadru, elevii vor dobândi cunoștințe cu ajutorul cărora să identifice principalii factori care asigură menținerea stării de sănătate, să cunoască reguli de igiena personală și colectivă, etc
Instruirea elevilor se poate proiecta și în funcție de ciclul curricular pe care îl parcurg elevii.
Pentru ciclul curricular al achizițiilor fundamentale (cls. I - II), atenția prof. se va orienta către: pentru domeniul motor, însușirea deprinderilor motrice de bază: locomotorii, nelocomotorii și de manipulare.:
-să se deplaseze cu spatele
-să schimbe rapid direcția de deplasare fără să se împiedice -să prindă cu două mâini o minge aruncată de la o distanță convenabilă.
-să identifice mișcări diferite (locomotorii, nelocomotorii, de manipulare) și să se folosească adecvat.
· pentru domeniul cognitive:
-să identifice și să utilizeze concepte legate de mișcare în situații diferite (noțiunile legate de spațiu, viteză, forță).
-să înțeleagă și să aplice concepte legate de efortul fizic și măsurile de proiecție ce se impun în cadrul lecțiilor de educație fizică
· pentru domeniul afectiv:
-să identifice comportamentele adecvate lecției de educație fizică. -să accepte reușitele și eșecurile înregistrate în diferitele situații de instruire specifice educației fizice.
Pentru debutul ciclului curricular de aprofundare, clasele III- IV, profesorul își va propune: pentru domeniul motor, stăpânirea tuturor deprinderilor de bază și utilitar aplicative;
-să execute combinații de mișcări de bază (alergare cu prindere sau evitare de obiecte).
-să fie capabili să execute efort continuu pe o durată determinată de timp pentru domeniul cognitive:
-să înțeleagă și să respecte regulile de joc
-să descrie efectele practicării exercițiilor fizice -să creeze exerciții de influențare selectivă
-să poată măsura frecvența cardiacă și să îi înțeleagă semnificația
· pentru domeniul afectiv– social:
-să identifice tipurile de exerciții care le aduc satisfacție -să identifice și să accepte diferențele dintre copii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu