duminică, 26 iulie 2020

SĂRITURI ÎN GIMNASTICA ȘCOLARĂ



                    SĂRITURĂ ÎN GHEMUIT PESTE LADA AȘEZATĂ TRANSVERSAL










Descrierea tehnică:


Săritura constă dintr-un elan , bătaie pe trambulină, înclinarea trunchiului înainte, ridicarea picioarelor spre orizontală. În momentul sprijinului pe aparat, corpul se grupează  prin îndoirea picioarelor la piept, trecerea lor printre braţe, urmată de o împingere energică în braţe concomitent cu extensia corpului şi ridicarea braţelor lateral sus.


Etapele metodice de învăţare:

1. Culcat dorsal, ridicarea energică a genunchilor la piept şi revenire
2. Atârnat la spalier, ridicarea genunchilor la piept şi revenire
3. Din sprijin ghemuit, săritură înainte în sprijin pe braţe cu revenire la poziţia iniţială
4. Deplasări succesive cu sărituri înainte din ghemuit în ghemuit
5. Stând pe trambulina situată la distanţă mică faţa de aparat, mâinile sprijinite pe acesta, bătăi succesive pe trambulină  cu ridicarea genunchilor la piept
6. Stând pe trambulină, cu mâinile  pe aparat, săritură în sprijin ghemuit pe ladă
7. Sprijin ghemuit pe ladă, împingere energică din braţe cu trecerea picioarelor printre acestea şi aterizare
8. Elan 2-3 paşi săritură în ghemuit peste ladă aşezată la o înălţime mică, cu ajutor. Suprafaţa de sprijin va fi acoperită cu o saltea
9. Elan 2-3 paşi, săritură în ghemuit peste ladă cu ajutor
10. Elan 8-10 paşi, săritură în ghemuit peste ladă cu ajutor
11. Săritură completă fără ajutor


Ajutorul :

Se acordă din lateral, apucând elevul cu o mână de antebraţ, iar cu cealaltă la nivelul bazinului purtând elevul spre zona de aterizare.


Greşeli de execuţie:  

1. Elevul are membrele inferioare relaxate în timpul bătăii pe trambulină
2. Bazinul nu este ridicat la nivelul aparatului în primul zbor
3. Elevul nu ridică suficient genunchii la piept în primul zbor
4. Împingerea este defectuoasă datorită braţelor îndoite pe aparat
5. După împingere, corpul nu se înalţă suficient în zborul II 




                                                                              Prof. Tulea Daniel

Niciun comentariu: